گربه های خیابانی

گربه های خیابانی

0 دیدگاه 15 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 360
گربه های خیابانی
استرالیا محل زندگی انبوهی از گربه های خیابانی است که تعداد آن ها 700000 عدد تخمین زده می شود. این تعداد بدون مراقبت مناسب پزشکی در مناطق شهری ، اطراف زباله دان ها یا مزارع زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه های خیابانی گاهی اوقات "ولگرد" یا "نیمه وحشی" نامیده می شوند. آنها ممکن است زمانی صاحبانی داشتند، اما اکنون رها و یا گم شده اند. گربه های بی سرپرست برای غذا و سرپناه بسیار به سکونتگاه های انسانی متکی هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه های وحشی در طبیعت زندگی می کنند و می توانند بدون اتکا به مردم برای یافتن غذا تلاش نمایند. مانند گربه های وحشی، گربه های خیابانی تهدیدی برای سلامت عمومی هستند، آنها می توانند با گربه های خانگی نزاع کنند و یا بیماری ها را به آن ها  منتقل کنند. در واقع ، مطالعات اخیر نشان می دهد که گربه های خیابانی عمر بسیار کوتاه تری نسبت به گربه های خانگی دارند و کمتر از نیمی از آنها بیشتر از یک سال زنده نمی مانند.

بسیاری از مطالعات بین المللی نرخ بالای مرگ و میر در گربه های خیابانی را گزارش می دهند که دلایل آن شامل تصادفات جاده ای و مسمومیت های تصادفی است. آنها اغلب توسط سگ ها زخمی یا کشته می شوند.

 

میانگین سن گربه های خیابانی فقط هشت تا ده ماه است. در مقابل ، میانگین سن گربه های خانگی حدود پنج سال می باشد. گربه ها اغلب هنگام آسیب دیدگی یا بیماری پنهان می شوند. موضوع نگران کننده تر این است که 58 درصد از گربه هایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، زباله های خطرناک از جمله وسایل تیز و برنده یا مواد غیرقابل هضم که مجاری گوارشی آنها را مسدود کرده بود، مصرف کرده بودند.

در سراسر ایالت ها و سرزمین های استرالیا ، دو رویکرد اصلی دولت های محلی برای مدیریت جمعیت گربه های ناشناس در مناطق شهری و منطقه ای وجود دارد : تله گذاری و یوتانایز یا به دام انداختن گربه ها می باشد.

بسیار مهم است که راههای موثری برای کاهش تعداد گربه های خیابانی بیابیم.

به این وب سایت رای دهید