لاک پشت های خانگی چه می خورند؟

لاک پشت های خانگی چه می خورند؟

0 دیدگاه 24 شهریور 1400 چاپ خبر بازدید: 1133
لاک پشت های خانگی چه می خورند؟
لاک پشت ها، حیوانات خانگی بی نظیری هستند که مراقبت و تماشای آنها سرگرم کننده است .

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، مراقبت از لاک پشت به اندازه سگ و گربه آموزش لازم ندارد، اما لاک پشت ها نیازهای خاصی مانند  آکواریوم با اندازه مناسب ، نور UVB و نوع رژیم غذایی مناسب دارند. بدون برنامه تغذیه مناسب ، لاک پشت شما ممکن است مریض شود یا جانش را از دست بدهد ، بنابراین مهم است که بفهمید چه غذایی برای خوردن به او بدهید، و هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی لاک پشت: رژیم غذایی مناسب برای لاک پشت شما بستگی به اندازه ، گونه ، سن ، محل زندگی و سایر جزئیات دارد. لاک پشت ها همه چیز خوار هستند ، به این معنی که آنها هم گوشت و هم گیاهان را می خورند. رژیم معمولی لاک پشت  باید شامل محصولات حیوانی ، سبزیجات و میوه ها باشد. لاک پشت های جوانتر بین 7 تا 10 سال معمولاً به سهم بیشتری از غذاها با منبع حیوانی نیاز دارند.

 

منابع غذایی : برای تغذیه  لاک پشت ها می توانید از غذاهای فرآوری شده مانند ساردین خشک شده  و ماهی قزل آلا استفاده کنید. همچنین می توانید به آنها مرغ پخته ، گوشت گاو و بوقلمون بدهید. طعمه زنده می تواند شامل پروانه ، جیرجیرک ، میگو  و کرم باشد. 

منابع غذایی گیاهی : منابع غذایی گیاهی برای لاک پشت شما بیشتر باید سبزیجات برگ دار  باشد. برخی از این سبزیجات مانند پیازچه ، جعفری و اسفناج حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی به نام اگزالات هستند که باید از مصرف آنها خودداری کنید. میوه ها می توانند شامل سیب ، طالبی ، موز ، انواع توت ها و انبه باشند.

هر یک یا دو روز یکبار به یک لاک پشت بزرگسال و یک تا دو بار در روز به  بچه لاک پشت خود غذا دهید. به عنوان یک قاعده کلی ، فقط اجازه دهید لاک پشت شما تا جایی که می تواند در عرض 20 دقیقه غذا بخورد و سپس باقی مانده غذا را بردارید.

به این وب سایت رای دهید