آب مروارید در سگ ها

آب مروارید در سگ ها

0 دیدگاه 3 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 536
آب مروارید در سگ ها
اگر نگران این هستید که سگ شما ممکن است آب مروارید داشته باشد ، از دامپزشک خود نوبیت معاینه ی چشم بگیرید. دامپزشک چشم سگ شما را به طور کامل بررسی می کند. با استفاده از یک نور روشن و یک لنز ذره بین ، دامپزشک می تواند آب مروارید را که تازه در حال شکل گیری است یا نابالغ است و هنوز روی بینایی سگ شما تأثیر نگذاشته است ، تشخیص دهد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آب مروارید می تواند بسیار آهسته یا تقریباً در یک شب ایجاد شود. احتمالاً در مراحل اولیه متوجه هیچ تغییری در سگ خود نخواهید شد، اما هنگامی که آب مروارید سیر تکاملی خود را طی کرد (به طور کامل مانع از انتقال نور به شبکیه چشم می شود)، حیوان خانگی شما کور خواهد شد. ممکن است به دیوارها یا مبلمان برخورد کند و در یافتن ظرف غذا و آب مشکل داشته باشد. با این حال ، سگها بسیار سازگار هستند و به زودی عملکرد بدون دید را نیز یاد می گیرند. در حقیقت، اگر آب مروارید به آرامی ظاهر شود، ممکن است حتی متوجه کور شدن سگ خود نشوید.

علل آب مروارید در سگ ها :

آب مروارید اغلب ارثی است. در حقیقت، بیش از 100 نژاد سگ دارای پتانسیل ابتلا به آب مرواریدهای ارثی هستند. اگر سگ شما دچار جهش ژنی باشد ، خطر ابتلا به آب مروارید در او افزایش می یابد.

 

 علت شایع دیگر آب مروارید، دیابت است. تقریباً همه سگ های دیابتی ظرف یک سال پس از تشخیص، دچار آب مروارید می شوند. سطح بالای قند خون تعادل آب را در عدسی و آب مروارید تغییر می دهد. اغلب ، آب مروارید دیابتی بسیار سریع ظاهر می شود و سگ بین یک یا دو روز بینایی خود را از دست می دهد .آنتی اکسیدان های خوراکی ممکن است مشکل دید را به تاخیر بیندازند، بنابراین با دامپزشک خود در مورد آنچه او توصیه می کند صحبت کنید.

جراحی برای همه سگ ها گزینه مناسبی نیست. گاهی اوقات سگ دچار التهاب در چشم ، گلوکوم یا آسیب شبکیه می شود که بعید به نظر می رسد جراحی موفقیت آمیز باشد.

درمان آب مروارید :

علاوه بر این ، گاهی اوقات یک سگ دچار بیماری دیگری می شود (به عنوان مثال بیماری کلیوی یا قلبی) که آنقدر بد است که بیهوشی را بسیار خطرناک می کند. در این صورت ممکن است قطره های چشمی ضد التهابی برای مدت طولانی برای کنترل التهاب تجویز شود. می توان از قطره های چشمی دیگر برای مدیریت آب مروارید استفاده کرد، اما کنترل این بیماری به مرور دشوار است.

به این وب سایت رای دهید