چرا برخی از سگ ها و گربه ها خجالتی هستند؟

چرا برخی از سگ ها و گربه ها خجالتی هستند؟

0 دیدگاه 3 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 447
چرا برخی از سگ ها و گربه ها خجالتی هستند؟
بسیاری از سگ ها و گربه ها شخصیت ترسویی دارند زیرا به عنوان توله سگ یا بچه گربه ، از تجربه های مناسب کافی برخوردار نبوده اند. ترس می تواند از منابع مختلف ناشی شود ، از جمله ژنتیک و تجربیات بد قبلی.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، وقتی توله سگ ها و بچه گربه ها بسیار جوان هستند، در زندگی یک مرحله یادگیری را پشت سر می گذارند. این دوره زمانی شروع می شود که آنها حدود سه هفته سن دارند و بین چهار تا پنج ماهگی برای توله سگ ها و برای بچه گربه ها، حدود 12 تا 14 هفته به پایان می رسد. در طول این مدت، توله سگ ها و بچه گربه ها با بسیاری از تجربیات امن و شاد با افراد غریبه ، صداها ، اشیاء ، مکان ها و سایر حیوانات، برخورد می کنند و این اقدام  می تواند راه مناسبی برای جلوگیری از خجالتی بودن آنها در طول عمرشان باشد. 

ما باید بتوانیم زبان بدن آنها را بخوانیم تا تشخیص دهیم که آنها سعی دارند چه چیزی را با ما در میان بگذارند. خواندن زبان بدن برای بیان احساس سگ یا گربه برای کمک به آنها بسیار مهم است. 

نحوه کار با کمرویی در حیوانات خانگی :

هنگام معاشرت با سگ یا گربه خجالتی، اجازه دهید آنها با سرعت خود پیشرفت کنند. به جلو راندن حیوانات خانگی بی میل به موقعیت هایی که از آن می ترسند، نه تنها برای حیوان بسیار ترسناک است، بلکه می تواند ترس را بسیار شدیدتر کند و همچنین خطر رسیدن آنها به جایی را که به شدت ترسیده و پرخاشگری می کنند را افزایش دهد. برخی از سگ ها و گربه های خجالتی اگر بیش از حد تحت فشار قرار گیرند گاز می گیرند.

اگر به تازگی حیوان خانگی خجالتی را به فرزندی پذیرفته اید ، فضای شخصی خود را به او بدهید، بگذارید او با صداها و بوهای خانه هماهنگ شود. اگر سگ یا گربه ای دارید که آنقدر می ترسد که به هر دلیلی از مخفیگاه خود بیرون نیاید، با یک متخصص رفتار شناسی مبتنی بر رابطه مشورت کنید.

 

برخی از حیوانات خانگی که با مردم خجالتی هستند ممکن است با سگ ها و گربه های دیگر راحت و حتی بازیگوش باشند. 

احتیاط در مورد فرار کردن حیوان :

افرادی که سگ یا گربه خجالتی دارند باید در مورد احتمال فرار بسیار مراقب باشند، بخش بزرگی از ایمن نگه داشتن سگ و گربه خجالتی ایجاد محیطی است تا آنها نتوانند فرار کنند.

همچنین احتمال فرار سگ یا گربه خجالتی هنگام حمل آنها ، بسیار زیاد است ، بنابراین آنها باید داخل یک جعبه بسته باشند. البته همه حیوانات خانگی باید میکروچیپ و شناسنامه مناسب داشته باشند، اما توصیه می شود سگ یا گربه ای خجالتی که در معرض خطر خاصی برای فرار است را با GPS یا سایر دستگاه های ردیابی کنترل کنید تا در صورت فرار حیوان راحتتر پیدا شوند.

به این وب سایت رای دهید