امکان پیش بینی شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عملیاتی شد

امکان پیش بینی شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عملیاتی شد

0 دیدگاه 16 اسفند 1399 چاپ خبر بازدید: 610
امکان پیش بینی شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عملیاتی شد
گروهی از محققین سوئدی با بهره گیری از چندین منبع داده موفق به تعریف روشی منحصر به فرد شده اند که توانایی پیش بینی اپیدمی های آنفلوآنزای پرندگان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، محققین در دانشگاه  Linköpingاعلام نموده اند که با استفاده از این داده ها میتوان پیک های شیوع بیماری را چند هفته قبل از رخداد پیش بینی نمود .

این گروه از محققین ، تحقیقات خود را در زمینه پیش بینی انواع مختلفی از اپیدمی ها از اوایل سال ۲۰۰۵ میلادی و همزمان با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اروپا آغاز نموده است و سیستم های خود را طی سالهای متمادی به روزرسانی کرده اند.

محققین بر این باورند که با بهره گیری از نتایج این روش میتوان به بهترین شیوه های مراقبتی ممکن در طی یک اپیدمی دست یافت.

در این روش ، سوئد به سه منطقه بزرگ نظارتی تقسیم شده و تمامی داده های مرتبط با بیماری آنفلوآنزا طی ژانویه ۲۰۰۸ تا فوریه ۲۰۱۹ ، در سیستم های نظارتی مختلف جمع آوری شدند.

محققین این طرح معتقدند که با بهره گیری از این سیستم می توان شرایط پیش روی را به صورت پایدار و با درصد خطای اندکی پیش بینی نمود.

  

لازم به ذکر است که این سیستم توانایی آن را دارد تا الگوهای غیرمعمول یا شیوع غیرمنتظره را نیز بررسی و پیش بینی نموده و از تاثیر آن بر نتایج کلی، جلوگیری نماید.

به نظر می رسد تا در طول دهه دوم هزاره جدید، تعداد تیم هایی از محققین که با استفاده از سیستم ها و پایگاه های اطلاعاتی از این دست، به بررسی و مطالعه الگوهای شیوع بیماری ها می پردازند در حال ازدیاد است.

به این وب سایت رای دهید