مهمترین خطرات برای گربه های خانگی

مهمترین خطرات برای گربه های خانگی

0 دیدگاه 6 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 746
مهمترین خطرات برای گربه های خانگی
از آنجا که گربه ها کنجکاو و شیطون هستند و به هر سوراخی سرک می کشند باید مراقب باشید در معرض خوراکی و مواد سمی قرار نگیرند و اگر این اتفاق افتاد حتما ، به دامپزشک مراجعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  گربه شما کنجکاو است و بینی خود را به مکان های مختلف می چسباند. اما این کار ممکن است او را در معرض خطرات نه چندان آشکاری در خانه قرار دهد. فقط کمی زمان و دانش لازم است تا خانه خود را  در برابر گربه ی خود مقاوم کنید تا بچه گربه شما سالم و ایمن بماند.

داروهای انسانی

برخی از داروهای بدون نسخه و تجویز شده برای انسان، سلامتی گربه ها را تهدید می کند از جمله:

داروهای ضد افسردگی

داروهای سرطان

داروهای سرماخوردگی

قرصهای رژیمی

مسکن ها (استامینوفن ، آسپرین ، ایبوپروفن)

ویتامین ها و مکمل های دیگر

 

هرگز به حیوان خانگی خود هیچ قرصی ندهید بدون اینکه ابتدا با دامپزشک خود صحبت کنید. به گربه خود  داروی اشتباه یا بیش از حد به ندهید ، چون می تواند آنها را بکشد.

غذاهای انسانی

بچه گربه شما ممکن است هنگام نشستن برای غذا خوردن میومیو کند و برخی غذاهای انسانی می تواند برای آنها سمی باشد ، از جمله الکل، کافئین (قهوه ، نوشابه ، چای)، پیازچه، شکلات، سیر، انگور،پیازها، کشمش

گیاهان داخل و خارج از منزل

گیاهان معمولی و چند گیاه دیگر که ممکن است به خانه بیاورید، می توانند برای سلامتی گربه شما خطرناک باشند، از جمله  گل داودی، سنبل، زنبق، ماری جوانا، نخل ساگو، گل لاله، حشره کش ها و سایر مواد شیمیایی.

طعم برخی از مواد شیمیایی برای گربه ها بسیار لذیذ است. باید این مواد شیمیایی را دور از دسترس آنها قرار دهید، به ویژه  ضد یخ، سفید کننده،مواد شوینده، نمک های یخ زدایی، داروهای کک و کنه سگ (قرص ، درمان کک ، اسپری ، شامپو)،کودها، طعمه حشرات و جوندگان

 علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

مشکلات تنفسی

گیجی

سرفه کردن

افسردگی

اسهال

مردمک های متسع شده

نوشیدن بیشتر و ادرار بیشتر

ناراحتی معده

بزاق زیاد

تشنج

لرزیدن

سوزش پوست

لرزش

استفراغ

ضعف

 

به این وب سایت رای دهید