چرا سگ من بو می دهد؟

چرا سگ من بو می دهد؟

0 دیدگاه 6 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 766
چرا سگ من بو می دهد؟
اغلب از دامپزشکان این سوال مطرح می شود که "چرا سگ من بوی بد می دهد؟". مردم اغلب این مشکل شرم آور را به گردن خود می اندازند و تصور می کنند که به درستی از حیوانات خانگی خود مراقبت نمی کنند. در واقع ، دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود برخی از سگ ها بوی بدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی دلایل بوی بد سگ واضح است. بسیاری از سگها دوست دارند در مدفوع و مواد آلوده غلت بزنند. ممکن است شما شاهد این رویداد نباشید اما بوی آن غیرقابل انکار است. معمولاً حمام کردن خوب سگ، مشکلات مربوط به بوی بد را برطرف می کند

 مسائل دیگری نیز وجود دارد که به راحتی نمی توان آنها را تشخیص داد. اصول اولیه بوی بد سگ بسیار ساده است. به طور کلی ممکن است عفونت ، تغییر در ترکیب پوست یا تغییر در میزان ترشحات ایجاد شده توسط پوست وجود داشته باشد. مشکل این است که بفهمید دقیقاً فرایند بیماری زمینه ای چیست که باعث این تغییرات پوستی می شود.

 

سگهایی که آلرژی دارند

آلرژی ها معمولاً متفاوت از حیوانات خانگی بر روی انسان تأثیر می گذارند. در انسان ، آلرژی باعث خارش ، آبریزش چشم و عطسه می شود ، اما در سگها اغلب خود را به صورت مشکلات پوستی نشان می دهند.

سگها ممکن است به چیزی در غذای خود یا چیزی در محیط حساسیت داشته باشند. مواد حساسیت زایی که سگ در معرض آنها قرار دارد باعث ایجاد واکنش التهابی در پوست می شود. مجموعه ای از حوادث منجر به خارش شدید سگ می شود.

نتیجه تغییرات پوستی است که در صورت خفیف بودن، اغلب بدون توجه یا درمان باقی می ماند. اما اگر آنها ادامه پیدا کنند یا بدتر شوند ، باعث التهاب پوست می شوند. پوست ضخیم تر می شود ، عفونت های ثانویه ایجاد می شود و سپس پوست مقدار بیشتری  چربی و آب تولید می کند.

عفونت های پوستی سگ :

عفونت قارچی یکی دیگر از مشکلات زمینه ای رایج است که می تواند منجر به بوی بد پوست شود. مخمر ساکن معمولی پوست نیست ، گاهی اوقات مخمر در مکان هایی مانند چین های پوست یا گوش ها قرار می گیرد. با این حال ، اغلب ، مخمر می تواند به طور سیستماتیک پوست سگ را آلوده کند.

پس از تشخیص عفونت قارچی توسط دامپزشک ، درمان ممکن است شامل حمام دارویی و داروهای خوراکی باشد. صبور باشید ، زیرا این نوع عفونت ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا برطرف شود.

سبوره در سگ :

حالا بیایید در مورد سبوره صحبت کنیم. سگهای مبتلا به سبوره دارای پوسته پوسته شدن بیش از حد پوست هستند. سبوره ممکن است خشک و پوسته پوسته یا روغنی و چرب باشد و اغلب در چین خوردگی های پوستی ظهور کند.

دو نوع سبوره وجود دارد ، اولیه و ثانویه. با سبوره اولیه ، که اغلب در سنین جوانی شروع می شود ، هیچ بیماری زمینه ای قابل شناسایی وجود ندارد. سبوره ثانویه زمانی رخ می دهد که بیماری دیگری باعث پوسته پوسته شدن  بیش از حد پوست شود. تغییرات هورمونی ، آلرژی ، عفونت (از باکتری ها ، قارچ ها یا انگل ها) ، رژیم غذایی نامناسب ، چاقی و عوامل محیطی مانند تغییرات دما و رطوبت همه می توانند منجر به سبوره ثانویه شوند. 

هر دو سبوره اولیه و ثانویه با حمام دارویی درمان می شوند. داروهای دیگر و مکمل های خاصی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

به این وب سایت رای دهید