آموزش دستور

آموزش دستور "نشستن" به سگ

0 دیدگاه 7 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1052
آموزش دستور
آموزش نشستن به سگ می تواند بسیار ساده باشد. "بنشین" یک دستور اساسی مهم برای آموزش سگ است که هر سگ باید آن را بداند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دستور نشستن، راهی است که به سگ شما کمک می کند کمی در یک مکان مستقر شود و به شما توجه کند. این آموزش همچنین می تواند زمینه را برای "ماندن" و سایر دستورات پیچیده تر فراهم کند. نکته اصلی این است که سگ شما کلمه را با عمل مربوط به آن مرتبط کند. قبل از شروع ، مطمئن شوید که غذاهای تشویقی برای ارائه به سگ خود دارید. این غذاها باید نرم ، کوچک و برای سگ شما بسیار جذاب باشند. یک مکان آموزشی خصوصی و عاری از حواس پرتی مانند حیاط خلوت یا یک پارک آرام برای آموزش دادن به سگتان انتخاب کنید.

موقعیت مناسب نشستن را بشناسید

هنگامی که سگ شما در حالت نشسته صحیح قرار دارد ، ساق پا و قسمت پایینی آن محکم بر روی زمین است. در حالت ایده آل ، سگ شما تا زمانی که او را رها نکنید می نشیند (برخی از مربیان از کلمه "OK" به عنوان نشانه نشستن استفاده می کنند) ، اما گاهی اوقات این رفتار تا زمانی که سگ "ماندن" را یاد نگرفته باشد ، مشخص نمی شود. برنامه ریزی کنید که هفته ای 5 تا 10 دقیقه را برای کار بر روی این آموزش اختصاص دهید.

 

توجه سگ خود را جلب کرده و به سگ خود نشان دهید که یک خوراکی در دست دارید. خوراکی تشویقی را درست بالای بینی سگ خود نگه دارید. غذا را به سمت گوش سگ خود ببرید و آن را نزدیک سر نگه دارید. سپس به او دستور نشستن را اموزش دهید.

تکرار کلمه

این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که سگ شما با دیدن غذای بالای بینی خود بنشیند. در مرحله بعد ، کلمه راهنما را اضافه کنید : نام سگ خود را به همراه کلمه "بنشینید" بگویید. چندین بار این کار را تکرار کنید ، هر بار از کلمه "نشستن" استفاده کنید و به تدریج حرکت دست را کنار بگذارید.

به تمرین ادامه دهید

جلسات کوتاه آموزشی را در طول روز در مکانهای مختلف ، چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل برگزار کنید.

مشکلات در اثبات رفتار

اگر سگ شما پس از چند بار تلاش به تنهایی نمی نشیند ، از هل دادن او به حالت نشسته خودداری کنید. همچنین از فریاد یا تنبیه خودداری کنید.  در عوض ، سعی کنید غذاهای ارزشمندتری را امتحان کنید ، مانند گوشت تازه ، تکه های هات داگ و پنیر رشته ای.

اگر هنوز برای نشستن سگ خود با مشکل روبرو هستید ، هر زمان که سگ شما به طور طبیعی می نشیند ، او را تحسین کنید و کلمه "بنشینید" را نکرار کنید. این کار را هربار که سگ خود را نشسته می بینید امتحان کنید.

به این وب سایت رای دهید