حضور دامپزشکان آمریکایی در اجرای عملیات واکسیناسیون بر علیه کووید۱۹

حضور دامپزشکان آمریکایی در اجرای عملیات واکسیناسیون بر علیه کووید۱۹

0 دیدگاه 29 فروردین 1400 چاپ خبر بازدید: 478
حضور دامپزشکان آمریکایی در اجرای عملیات واکسیناسیون بر علیه کووید۱۹
به نظر می رسد تا دامپزشکان نقشی اساسی را در اجرای برنامه واکسیناسیون شهروندان آمریکایی بر علیه بیماری کووید ۱۹ بر عهده خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، در همین راستا ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور با انتشار بیانیه ای تحت عنوان قانون آمادگی عمومی اضطراری ، مجموعه ای از متخصصان واجد شرایط را که قادر به تلقیح این واکسن هستند مشتمل بر دامپزشکان ، دانشجویان دامپزشکی ، دندانپزشکان ، تکنسین‌های فوریتهای پزشکی ، ماماها ، اپتومتریست ها ، پیراپزشکان ، پزشکان متخصص معاینه تنفسی و همچنین سایر دانشجویان و کلیه دستیاران مراقبت‌های بهداشتی این مشاغل را پس از گذراندن دوره ایی خاص ، دعوت به همکاری نموده است.
این قانون ، همچنین آن دسته از دامپزشکانی که مجوز آنها طی پنج سال گذشته غیرفعال ، منقضی یا از بین رفته باشد را نیز مجاز به فعالیت در این بخش دانسته است.

 
در همین راستا، سرویس بازرسی بهداشت حیوانات و گیاهان USDA بیش از ۲۰۰ کارمند خود از جمله افسران دامپزشکی و تکنسین های بهداشت حیوانات را برای کمک به اجرای سریعتر واکسیناسیون بر علیه کووید ۱۹ در بخش‌های مختلف این کشور مستقر کرده است.
سایر آژانس‌های این سازمان نیز ۲۵ دامپزشک اضافه را برای این امر تخصیص داده اند.
چندین ایالت مختلف نیز از دامپزشکان بخش خصوصی این کشور در اجرای برنامه واکسیناسیون و همچنین غربالگری شهروندان بهره برده اند.
پیش از این ، دولت جو بایدن با انتشار طرحی در یازدهم مارس اعلام نمود در تلاش است تا تعداد افرادی را که مجوز تلقیح واکسن کووید ۱۹ به شهروندان این کشور را دارند ، افزایش دهد.

به این وب سایت رای دهید