چگونه سگ ناشنوا خود را تربیت کنیم؟

چگونه سگ ناشنوا خود را تربیت کنیم؟

0 دیدگاه 7 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 667
چگونه سگ ناشنوا خود را تربیت کنیم؟
اگر سگ شما ناشنوا باشد و قادر به شنیدن دستورات شما نباشد، می تواند آموزش ببیند تا از صاحب خود اطاعت کنند. البته این فرایند با آموزش سگ شنوا متفاوت است و چالش های خاص خود را دارد. آموزش یک سگ ناشنوا نیاز به کمی صبر و حوصله بیشتر دارد ، اما این خارج از توانایی صاحبان سگ ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از سگها بیشتر از بقیه مستعد ناشنوایی هستند. و برخی از آنها تنها با رسیدن به سن بالا ، شنوایی خود را از دست می دهند.

برای توله سگ هایی که هنوز مشکل شنوایی ندارند ، هنگام آموزش حرکات، دست را با دستورات گفتاری ادغام کنید. به این ترتیب ، اگر سگ شما در سنین بالا شنوایی خود را از دست بدهد ، از قبل با علائم دستورات مختلف آشنا است.

جلب توجه سگ ناشنوا

قبل از اینکه از سگ بخواهید کاری انجام دهد ، ابتدا باید توجه سگ را جلب کنید . از آنجا که نمی توانید نام او را مانند سگ شنوا صدا کنید ، باید راههای دیگری را برای جلب توجه سگ خود در نظر بگیرید.

چند کار را می توانید انجام دهید تا یک سگ ناشنوا به شما نگاه کند ، مانند ضربه زدن پای خود به زمین. گاهی اوقات ارتعاشاتی که از کف عبور می کند کافی است تا توجه سگ شما را به سمت شما معطوف کند.

 

از چراغ قوه استفاده کنید

برخی از صاحبان سگهای ناشنوا از چراغ قوه برای علامت دادن به سگ خود استفاده می کنند. با روشن و خاموش کردن چراغ قوه می توانید سگی را آموزش دهید که به شما نگاه کند. این کار را ادامه دهید تا سگ شما بچرخد تا ببیند نور از کجا می آید. به محض اینکه سگ به شما نگاه می کند ، به او پاداش دهید. سگ به زودی می فهمد که یک نور چشمک زن به این معنی است که باید به شما نگاه کند.

از گردنبند ویبره دار استفاده کنید

این گردنبند های  الکترونیکی متفاوت از گردنبندهایی هستند که به نگه داری حیوان کمک می کنند .

می توانید با فشردن دکمه برای ایجاد لرزش ، سگی را آموزش دهید که به شما نگاه کند و این کار را ادامه دهید تا سگ شما به شما نگاه کند. یکی از مزایای استفاده از گردنبند الکترونیکی ارتعاشی این است که می توانید تقریباً در هر شرایطی از آن استفاده کنید.

از زبان اشاره استفاده کنید

بیشتر مردم بیش از دستورات اولیه با سگ های خود ارتباط برقرار می کنند و از ارتباط مکرر بین کلمات و اعمال درس می گیرند. شما می توانید به شیوه ای مشابه با یک سگ ناشنوا ارتباط برقرار کنید ، اما به جای استفاده از کلمات گفتاری ، می توانید از زبان اشاره استفاده کنید.

 

 

 

به این وب سایت رای دهید