ویزیت دامپزشکی سگ

ویزیت دامپزشکی سگ

0 دیدگاه 11 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 872
ویزیت دامپزشکی سگ
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شایع ترین بیماری هایی که بر سگ ها تأثیر می گذارد چیست؟ تعدادی از بیماری ها وجود دارد که سگ ها مستعد ابتلا به آن هستند و نسبتا شایع هستند و به راحتی قابل درمان هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اکثر این بیماری ها جدی نیستند اما اگر تشخیص داده نشوند و در نتیجه درمان نشوند برخی از آنها می توانند برای سلامتی سگ شما مشکل جدی ایجاد کنند که در این صورت نیاز به ویزیت دامپزشکی  است.

ویزیت دامپزشکی سگ

اگر سگ شما دچار بیماری شود می توانید از طریق ویزیت دامپزشکی ، به دامپزشک مراجعه نمایید و سگ خود را تحت درمان قرار بدهید. بدین صورت می توانید سلامتی سگ خود را به دست آورید. 

شایع ترین بیماری ها در سگ ها

بیماری های دندانی

عفونت های دهانی در واقع شایع ترین بیماری سگ ها هستند و بعد از سه سالگی در سگ ها مورد توجه قرار می گیرند. التهاب لثه از شایع ترین مشکلات دهان و دندان هستند، اما بیماری های شدیدتر پریودنتال مانند آبسه معمولا در مراحل بعدی زندگی در  سگ های مسن بیشتر رخ می دهد. علائم بیماری های دندانی عبارتند از بوی بد دهان، لق شدن دندان ها، تغییر اشتها به ویژه امتناع از خوردن غذای خشک، ترشح خون یا چرک از دهان، آبریزش، بدخلقی، برآمدگی روی لثه یا زیر زبان و تغییر رنگ دندان ها و لثه.

درمان بیماری های دندانی سگ

درمان بیماری های دندان شامل تمیز کردن دندان ها، کشیدن دندان ها و حتی گاهی اوقات نیاز به درمان ریشه است. همه این درمان  از طریق ویزیت دامپزشکی  توسط دامپزشک انجام شود. مراقبت از دهان و دندان برای حیوان خانگی شما بسیار مهم است و ویزیت منظم دامپزشکی  بهترین راه برای جلوگیری از بیماری جدی دندان است.

 

عفونت گوش


اگر سگ شما از عفونت های مکرر گوش رنج می برد به احتمال زیاد آلرژی عامل آن است و محتمل ترین آلرژن ها ذرت، گندم و سویا ی موجود در غذا هستند. با این حال سگ هایی با گوش های بزرگ و آویزان بیشتر مستعد عفونت گوش هستند. اگر متوجه شدید که سگ شما گوش هایش را خراش می دهد یا سرش را تکان می دهد، یا گوشش را به زمین یا مبلمان می مالاند، این به خوبی نشان می دهد که ممکن است عفونت گوش داشته باشد. علائم شدیدتر ممکن است شامل قرمزی مجرای گوش، گال یا پوسته های اطراف گوش، ریزش مو در اطراف گوش، مشکلات تعادل، درد و کاهش شنوایی باشد.

درمان عفونت گوش سگ

برای درمان عفونت گوش در سگ، اولین قدم این است که گوش را تمیز و خشک کنید. اگر او درد زیادی دارد ممکن است نیاز به آرامش داشته باشد. معاینه از طریق ویزیت دامپزشکی توسط دامپزشک مشخص می کند که سگ شما چه نوع عفونی دارد و احتمالا با آنتی بیوتیک موضعی یا ضد قارچ درمان می شود.

خارش پوست یا عفونت های پوستی

اگر متوجه خارش بی وقفه سگ خود شدید، این نشانه این است که مشکلی در حال رخ دادن است. علت شماره یک خارش پوست در سگ ها حساسیت غذایی است. رایج ترین آلرژن های غذایی ذرت، گندم و سویا هستند که در بسیاری از غذاهای سگ یافت می شوند. استفاده از غذای کم حساسیت مانند بره و برنج ممکن است کلید تسکین خارش پوست سگ شما باشد. با این حال، اگر تغییر رژیم غذایی تغییری ایجاد نکند، مراجعه به دامپزشک مناسب ترین راه است. عفونت های باکتریایی و قارچی نیز می توانند علت خارش سگ باشند.

بسته به نوع عفونت، دامپزشک شما ممکن است شامپو برای درمان آلرژی یا پماد آنتی بیوتیک برای عفونت های شدیدتر پوست توصیه کند. دلایل متعددی برای خارش پوست سگ شما وجود دارد. بنابراین تشخیص صحیح اولین قدم در درمان این مشکل است.

به این وب سایت رای دهید