نوزاد همستر

نوزاد همستر

0 دیدگاه 12 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1167
نوزاد همستر
همسترها به عنوان حیوانات خانگی کوچک و دوست داشتنی شناخته می شوند. آیا شما متوجه شده اید که بچه همستر ها به طور اسرارآمیزی ناپدید شده اند؟ گاهی همسترها بچه هایشان را می خورند. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است باعث بروز این رفتار تکان دهنده شود ، به علاوه راه هایی وجود دارد که ممکن است بتوانید در ابتدا از وقوع آن جلوگیری کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همسترهای ماده در انتظار آمدن نوزادان خود شروع به آماده سازی لانه می کنند. یک همستر فقط حدود سه هفته باردار است و همسترها از مواد نرم برای ایجاد لانه راحت برای فرزندان خود استفاده می کنند و اغلب از دستمال کاغذی و کاغذ خرد شده استفاده می کنند .

 رژیم عادی همستر

همسترها در دوران بارداری و شیردهی بیشتر غذا می خورند، در غیر این صورت رژیم غذایی آنها مانند قبل باقی می ماند. یک همستر در دوران بارداری از دانه ها، میوه ها، سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده می کند. و  همیشه باید آب شیرین در دسترس او باشد.

دلایلی که یک همستر بچه های خود را می خورد :

اگر بستر زایمان برای همستر مادر ( لانه سازی و خوردن بیشتر از حد معمول غذا) آماده باشد ، دیدن این که یک همستر بچه خود را می کشد و می خورد،  تعجب آور خواهد بود. اما   ممکن است دلیل این امر کمبود غذا باشد.

استرس: بارداری ، زایمان ، پرستاری و مراقبت از چندین نوزاد برای همستر ، بسیار استرس زا است. اگر همستر بیش از حد احساس استرس کند ، ممکن است نوزادانش را بخورد. و یا ممکن است اینطور به نظر برسد که مراقبت از بچه هایش بیش از حد توانش است و متأسفانه نوزادانش را می کشد و می خورد.

ترس: وقتی همسترها می ترسند این احساس می تواند منجر به کشتن و خوردن بچه های خود شود. تهدیدهایی مانند حیوانات خانگی دیگر ، صداهای بلند و چیزهای دیگر که برای یک همستر کوچک ترسناک است ، می تواند باعث خوردن نوزادان شود.

 

رایحه: یک همستر مادر زمان زیادی را صرف نظافت و مراقبت از بچه هایش می کند. رایحه ای که روی هر نوزاد باقی می ماند به مادر کمک می کند تا بچه ها را بشناسد. اگر رایحه جدیدی مانند بوی انسان در نوزادان یافت شود ، مادر ممکن است گیج شده و نوزادان خود را نشناسد و او را بکشد، زیرا بوی کودک تغییر کرده است.

کمبود غذا: شاید واضح ترین دلیل اینکه یک همستر بچه های خود را می خورد کمبود غذا باشد. هر حیوانی که باردار است یا از شیر مادر تغذیه می کند انرژی بیشتری در بدن خود نسبت به آنچه معمولاً برای بچه هایش تامین می کند مصرف می کند. بنابراین ، غذای بیشتر بسیار ضروری است. همستر ممکن است گرسنه باشد، یا کمبود غذا ممکن است باعث ترس از ناتوانی در تأمین مایحتاج نوزاد شود.

چگونه از خوردن بچه های همستر جلوگیری کنیم؟

همه چیز را آرام و بی سر و صدا نگه دارید، نوزادان را بررسی کنید اما به آنها دست نزنید، با دست برهنه به نوزادان دست نزنید و در صورت امکان از حرکت دادن آنها خودداری کنید و مقدار زیادی غذا در ظرف همستر بگذارید.

 

به این وب سایت رای دهید