مشکلات چشمی در خرگوش ها

مشکلات چشمی در خرگوش ها

0 دیدگاه 12 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 2020
مشکلات چشمی در خرگوش ها
خرگوشها دارای چشمهای بسیار بزرگی هستند که در دو طرف سر آنها قرار گرفته است. این شکل چشم خرگوش ها را قادر می سازد از هر دو طرف چیزهایی را که به سمت آنها می آید مشاهده کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بخاطر قرار گرفتن چشم ها در هر طرف سر ، خرگوش ها دارای نقطه ی کور در دید خود هستند. چشمان آنها نیز آنقدر بزرگ است که اشیا اغلب به آنها آسیب می رسانند. مشکلات رایج چشم در خرگوش ها از اجسام خارجی در چشم گرفته تا آسیب ها و بیماری ها متغیر است.

آبسه چشم خرگوش

خود چشم ممکن است سوراخ ، عفونی و آبسه شود. به طور معمول ، ناحیه مستقیم زیر چشم متورم می شود و آبسه به دلیل زخمی در اطراف چشم ایجاد می شود. ممکن است متوجه شوید که یک برآمدگی زیر چشم خرگوش شما یک روز ناگهان ظاهر می شود.

زخم چشم خرگوش

وقتی چیزی در چشم خرگوش شما گیر می کند یا آسیب دیگری به خود کره چشم وارد می شود ، آسیب به لایه شفاف و بیرونی چشم به نام قرنیه می تواند رخ دهد و ممکن است زخم ایجاد شود. ممکن است یک نقطه کوچک باشد یا کل چشم را بپوشاند. زخم ها بسیار دردناک هستند. 

 

التهاب چشم خرگوش

ملتحمه که به عنوان "چشم صورتی" نیز شناخته می شود ، التهاب بافت گوشتی صورتی رنگی است که چشم خرگوش را احاطه کرده است. خرگوش می تواند بوسیله ی آب کثیف یا محیطی که باکتری دارد ، چشمانش التهاب پیدا کند، مانند قفس کثیف .

پروپتوز خرگوش چشم

این احتمالاً بدترین نوع مشکل چشمی در خرگوش ها است. پروپتوز زمانی اتفاق می افتد که کره چشم از سر خرگوش خارج می شود. 

پرولاپس خرگوش

افتادگی عنبیه که به عنوان عنبیه بیرون زده نیز شناخته می شود ، زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از چشم که منقبض و گشاد می شود ، به نام عنبیه ، از طریق قرنیه بیرون می زند. این یک مشکل چشمی شایع نیست ، اما اگر در خرگوش شما رخ دهد ، ممکن است برآمدگی قابل مشاهده ای در سطح چشم خرگوش خود مشاهده کنید.

نابینایی در خرگوش ها

گاهی اوقات خرگوش ها به دلیل مشکلات مادرزادی نابینا متولد می شوند و در مواقع دیگر ، ضربه یا مشکل پزشکی مانند آب مروارید می تواند باعث کوری شود.

 

به این وب سایت رای دهید