آیا همسترها می توانند پنیر بخورند؟

آیا همسترها می توانند پنیر بخورند؟

0 دیدگاه 17 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1691
آیا همسترها می توانند پنیر بخورند؟
همسترها جوندگانی هستند که تمایل دارند از تنقلات و غذاهای متنوع لذت ببرند ، و اینها اغلب شامل پنیر است. اما آیا پنیر برای همسترها بی ضرر است؟ پنیر ممکن است در مقادیر کم بی خطر باشد ، اما میان وعده های بهتری برای همسترها وجود دارد که می توان جایگزین پنیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همسترها همه چیز خوار هستند که می توانند از انواع غذاها لذت ببرند. در طبیعت ، همسترها تمایل به خوردن دانه ها ، غلات، علف ها و گاهی حشرات دارند. غذای همستر معمولاً حاوی غلات ، دانه ها ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی ، همسترها برای سالم ماندن باید حداقل 50 درصد غذای همستر تجاری و حداکثر 50 درصد سبزیجات خام بخورند . بسیاری از سبزیجات خام تازه برای همستر مفید هستند ، از جمله کلم پیچ ، اسفناج ، و کلم بروکلی. آنها می توانند مقدار کمی میوه مانند سیب و موز بخورند. مقدار کمی آجیل بدون نمک را می توان به آنها داد. همسترها در رژیم غذایی خود به مقادیر زیادی چربی ، قند یا نمک احتیاج ندارند ، بنابراین باید از خوردن غذاهای حاوی این مواد اجتناب کرد. آنها در رژیم غذایی خود نیازی به محصولات لبنی ندارند ، بنابراین نیازی به پنیر دادن به همستر نیست.

بسیاری از همسترها طعم پنیر را دوست دارند ، اما محتوای چربی و سدیم زیاد آن برای همسترها چندان مفید نیست. اگر همستر شما از خوردن پنیر لذت می برد، می توانید گهگاهی مقدار کمی به آن پنیر بدهید. همسترها باید فقط یک یا دو بار در هفته پنیر به اندازه یک نخود مصرف کنند. از پنیرهای چرب یا شور مانند چدار، پارمزان و محصولات پنیری فرآوری شده خودداری کنید. هرگز انواع پنیر "کپک زده" به همستر ندهید. اگر همستر شما عاشق پنیر است ، می تواند گزینه ای عالی برای آموزش و دادن داروهای خوراکی باشد.

عوارض جانبی تغذیه پنیر همستر

پنیر برای همسترها سمی نیست. با این حال ، مصرف بیش از حد پنیر می تواند منجر به مشکلات سلامتی آنها شود .

اگر به همسترها پنیر زیاد داده شود ، اضافه وزن پیدا می کند ، به خصوص اگر پنیر چربی بالایی داشته باشد. نمک زیاد (از پنیر یا سایر میان وعده های شور) می تواند منجر به کم آبی بدن و مشکلات کلیوی در همستر شود.

به همستر خود پنیر زیاد ندهید. او ممکن است سعی کند آن را در کیسه های گونه خود قرار داده و برای ذخیره در محل زندگی خود بیاورد. دیری نمی گذرد که آن پنیر خراب می شود. عاشقان همستر اغلب از دیدن گونه های چاق و ناز پر شده لذت می برند ، اما برخی از غذاها (مانند پنیر آبدار) می توانند در کیسه های گونه گیر کنند.

اگر همستر شما زیاد پنیر میخورد چه باید بکنید؟

 ممکن است متوجه شوید که همستر شما بیشتر از سهم عادی پنیر می خورد. پرخوری یک یا دو بار پنیر به احتمال زیاد به همستر آسیب نمی رساند ، اما همیشه باید مراقب علائم بیماری مانند بی حالی ، استفراغ ، اسهال و از دست دادن اشتها بود. اگر نگران سلامتی همستر خود هستید ، حتماً برای مشاوره با یک دامپزشک تماس بگیرید.

 همسترها تمایل دارند غذای خود را ذخیره کنند ، به طوری که پنیر اضافی ممکن است در گونه های آنها یا جایی در محل زندگی آنها باشد. محل زندگی و ملافه همستر خود را بررسی کنید تا پنیری در آن ذخیره نکرده باشند. 

همسترها موجودات کوچک و دوست داشتنی هستند که باید مراقب سلامتی و تغذیه آنها باشید. 

 

 

به این وب سایت رای دهید