غذاهای رایج که می تواند پرنده شما را مسموم کند

غذاهای رایج که می تواند پرنده شما را مسموم کند

0 دیدگاه 17 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 487
غذاهای رایج که می تواند پرنده شما را مسموم کند
پرندگان موجوداتی اجتماعی هستند ، بنابراین بسیاری از صاحبان اجازه می دهند آنها هنگام غذا خوردن کنارشان باشند .

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،بسیاری از غذاهای رایج انسانی وجود دارد که می تواند برای پرنده شما مضر یا حتی کشنده باشد. صاحبان باید بدانند که کدام غذاها برای به اشتراک گذاشتن مناسب هستند و کدام یک خطر جدی را تهدید می کنند.

ما در اینجا به چند مورد اشاره کرده ایم:

شکلات: یک غذای فوق العاده برای به اشتراک گذاشتن با اعضای خانواده انسان است ، اما می تواند برای پرنده حیوان خانگی شما مضر یا کشنده باشد. مسمومیت با شکلات ابتدا بر دستگاه گوارش پرنده تأثیر می گذارد و باعث استفراغ و اسهال می شود. با پیشرفت شرایط ، سیستم عصبی مرکزی پرنده تحت تأثیر قرار می گیرد، ابتدا باعث تشنج و در نهایت مرگ می شود.

برای ویزیت پرندگان خانگی کلیک کنید

سیب: در حالی که میوه سیب برای پرنده شما مفید است ، توجه داشته باشید که دانه های آن سمی  است و، ممکن است آفت کش هایی روی پوست میوه وجود داشته باشد.

الکل: سیستم ارگان های پرندگان را تحت فشار قرار می دهد و می تواند کشنده باشد. هر زمان که الکل در خانه شما سرو می شود ، پرنده خود را از آن دور نگه دارید.

نمک:در حالی که همه موجودات زنده در بدن خود به مقادیر منظم سدیم نیاز دارند ، مصرف بیش از حد نمک می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی در پرندگان از جمله تشنگی زیاد ، کم آبی بدن ، اختلال عملکرد کلیه و مرگ شود.

گواکامول و سایر محصولات آووکادو را تا آنجا که ممکن است از پرندگان حیوان خانگی دور نگه دارید.

گوجه فرنگی: و دیگر کتانی های سمی سمی هستند. در حالیکه گوجه فرنگی ، به عنوان یک درمان برای پرنده شما خوب است. اما ساقه ها ی آن، و ساقه انگورها و برگها برای حیوان خانگی شما بسیار سمی هستند.

پیاز قرمز بریده شده روی تخته برش

پیاز: مصرف زیاد پیاز باعث استفراغ ، اسهال و بسیاری دیگر از مشکلات گوارشی در پرندگان خانگی می شود. مشخص شده است که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند به یک بیماری خونی به نام کم خونی همولیتیک، است که توسط دیسترس تنفسی و مرگ ناگهانی به دنبال منجر شود.

انواع لوبیا: لوبیا خشک شده در ظروف باز یا پخته شده مورد علاقه بسیاری از پرندگان است ، اما لوبیای خام و خشک می تواند برای حیوان خانگی شما بسیار مضر باشد. لوبیا نپخته حاوی سمی به نام هماگلوتینین است که برای پرندگان بسیار سمی است.

 

به این وب سایت رای دهید