ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان

ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان

0 دیدگاه 20 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 496
ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان
ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان- چه زمانی نیاز به ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان است؟در این مقاله می خواهیم در مورد پرندگانی که دچار بیماری می شوند و نیاز به ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان پیدا می کنند بگوییم.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، امروزه ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان، یک انتخاب عالی برای صاحبان پرندگانی است که پرنده آنها دچار بیماری شده اند. قبلا زمانی که پرنده بیمار می شد صاحب آن، پرنده را رها می کرد تا بمیرد چون به نظر او دیگر هیچ راهی برای نجات او نیست. اما امروزه کلینیک های دامپزشکی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که در صوتر مشاهده بیماری در پرنده خود می توانید از طریق ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان به دامپزشک جهت معالجه آن اقدام نمایید.

بیماری های پرندگان خانگی

اگر متوجه چیزی بسیار غیرعادی شدید و اگر فکر می کنید پرنده شما ممکن است احساس ضعف کند، باید نگران باشید. اگر برای مثال پرنده ای که معمولا روی یک پا ایستاده می خوابد، ناگهان روی هر دو پا نشست مشکلی پیش می آید. و گاهی اوقات می توانید یک نشانه نگران کننده تر را مشاهده کنید: پرندگانی که بسیار خسته شده اند به سختی می توانند روی تخت خود بایستند. بنابراین آنها روی زمین می نشینند و در گوشه ای پناه می گیرند. شما باید ضعف آنها را بسیار جدی بگیرید. مثال دیگر تغییر در عادات غذایی و آشامیدن پرنده است. اگر یک پرنده به طور قابل توجهی بیش از حد معمول مشروب بخورد، این ممکن است به دلیل مشکل کلیه رخ دهد. یک علامت هشداردهنده دیگر می تواند این واقعیت باشد که پرنده در حال کاهش وزن زیاد غذا می خورد. در بیشتر موارد عفونت دستگاه گوارش مسئول این علامت است.

جفت گیری پرندگان خانگی

هنگامی که پرندگان به صورت یک جفت با هم زندگی می کنند و یکی از آنها در حال حاضر به طور معمول به همسر خود علاقه ای ندارد و می خواهد تنها بماند، این نیز می تواند نشان دهنده یک مرحله اولیه بیماری باشد. اگر پرنده رفتار تهاجمی از خود نشان داد ، این نیز می تواند یک اشاره باشد. زیرا بسیاری از پرندگانی که از درد رنج می برند یا احساس ناخوشی می کنند در صورت احساس آزار و اذیت شروع به گاز گرفتن می کنند.

ویزیت عمومی دامپزشکی

اگر پرنده شما بیش از حد معمول بدون هیچ دلیل مشخصی می خوابد، ایده خوبی است که مراقب حیوان خود باشید و باید به وسیله ی ویزیت عمومی دامپزشکی آنلاین پرندگان، توسط دامپزشک درمان شود. پرنده ای که تمام روز می خوابد ممکن است بیمار باشد یا شب نمی تواند بخوابد زیرا کنه های مکنده خون شب را به پرنده مبتلا می کند. اختلالات شبانه را می توان با توزیع مدفوع در کف قفس تشخیص داد. و به هر حال یکی دیگر از دلایل بی خوابی شب ها ممکن است این باشد که قفس یا مرغداری در مکانی با سر و صدای زیاد قرار دارد.

بیماری های رایج پرندگان


اگر پرهای پرنده در تمام طول روز کرک شود و به شکل یک توپ به نظر برسد این رفتار ممکن است نشان دهنده ضعف شدید باشد. وضعیت در شرایطی بدتر می شود که پرنده شما به محیط و جفت خود توجه نکند، به احتمال زیاد مجبورید با بیماری حاد یا مزمن روبرو شوید. بنابراین همیشه باید به خاطر داشته باشید پرنده ای با پرهای برآمده، چشمان کدر و بدون هیچ علاقه ای به جفت گله اش، قطعا بیمار است. پرندگان همچنین در صورت خواب آلودگی یا احساس راحتی بسیار پرهای خود را پر می کنند. اما آنها در آن زمان متفاوت به نظر می رسند در صورتی که پرها هیچ شبح کاملی نشان ندهند. در این سورت نیاز است که از طریق ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان، او را به کلینیک دامپزشک برده و تحت درمان قرار دهید. 

برای دریافت مشاوره تلفنی دامپزشکی کلیک کنید

بلافاصله پرنده خود را نزد دامپزشک ببرید


بعد از اینکه متوجه شدید پرنده شما علائم معمولی بیماری را نشان می دهد، نباید وقت خود را از دست داده و بلافاصله از طریق ویزیت عمومی دامپزشکی پرندگان، نزد دامپزشک ماهر ببرید. همیشه به خاطر داشته باشید که فقط یک دامپزشک قادر است پرنده را به اندازه کافی معاینه کرده و تشخیص خاصی بدهد. از مراجعه به دامپزشک دریغ نکنید زیرا اکثر بیماری ها هنگامی که در مراحل اولیه تشخیص داده شوند به بهترین نحو درمان می شوند.

به این وب سایت رای دهید