کبوتر الماسی

کبوتر الماسی

0 دیدگاه 25 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1893
کبوتر الماسی
کبوترهای الماسی به دلیل اندازه کوچک و رفتار آرام، معمولاً به عنوان پرندگان حیوان خانگی دیده می شوند. آنها خیلی راحت در دسترس هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آگاهی بیشتر از کبوتر الماسی کوچک می تواند به شما در ارائه بهترین مراقبت از آنها کمک کند.

 تاریخچه کبوتر الماسی

کبوتر الماسی کوچک بومی استرالیا هستند و در مناطق خشک نزدیک آب یافت می شوند. کبوترهای الماسی معمولاً روی زمین می چرخند و دو جفت به دنبال غذا هستند و در طبیعت هم دانه ها و هم مورچه ها را می خورند. آنها یکی از کوچکترین انواع کبوتر در استرالیا هستند و در خانواده پرندگان Columbidae هستند.

مزاج

کبوترهای الماسی اجتماعی هستند و نیاز به همراهی دارند. تنها کبوتر دیگری می تواند آنها را خوشحال نگه دارد، زیرا آنها معمولاً نمی خواهند با شما ارتباط برقرار کنند مگر اینکه از زمانی که جوجه اند با شما بزرگ شده باشند.

گفتار و آوازها

کبوترهای الماسی صحبت نمی کنند و صداها را تقلید نمی کنند. این ویژگی برای کسانی جذاب است که یک همراه پرنده آرام را ترجیح می دهند. کبوترهای الماسی مانند پرندگان بزرگتر فریاد نمی زنند.

رنگها و نشانه های کبوتر الماسی

کبوترهای الماسی نر و ماده به جز حلقه رنگی دور چشم یکسان به نظر می رسند. کبوترهای الماس نر در مقایسه با ماده ها دارای حلقه بزرگتر قرمز/نارنجی در اطراف چشم هستند.

بدن یک کبوتر الماسی خاکستری است و بالهای تیره تر آن دارای لکه های سفید یا "الماس" است که نام این پرنده را بر خود گذاشته است. 

 

مراقبت از کبوتر الماسی

کبوترهای الماسی مراقبت متفاوتی از طوطی ها دارند. این پرندگان کوچک بیشتر به فضا نیاز دارند ، زیرا زمان زیادی را روی زمین می گذرانند و به این طرف و آن طرف پرواز می کنند.

آنها مانند طوطی ها نیستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که وقت خود را در آویزان کردن در میله های قفس بگذرانند.

کف قفس باید به جای میله سطوح محکمی داشته باشد تا این پرندگان روی زمین بچرخند. مرغداری های باغ مانند مکانهای مناسبی برای پرواز کبوترهای الماسی به شرط امن و محصور بودن هستند.

مشکلات بهداشتی شایع

کبوترهای الماسی مستعد ابتلا به کنه های قرمز و مشکلات تنفسی از جمله سرطان و ذات الریه هستند. جلوگیری و حفظ محیط تمیز از موارد مهمی است که باید برای به حداقل رساندن احتمال بیماری پرنده انجام داد. به طور کلی، کبوترهای الماسی معمولاً پرندگانی کاملاً سالم هستند.

 

رژیم غذایی و تغذیه

برخلاف طوطی ها ، کبوترهای الماسی از منقار خود برای خرد کردن غذا استفاده نمی کنند، بنابراین به دانه هایی که برای کبوترها طراحی شده است نیاز دارند.

سبزیجات تازه ، میوه های نرم و گهگاه تخم مرغ پخته شده نیز باید ارائه شود ، اما بیشتر رژیم غذایی کبوترهای الماسی دانه است.

ورزش

باید به همه پرندگان این امکان را داد که با خیال راحت پرواز کنند ، حتی اگر چند ساعت در هفته باشد. جدا از زمان پرواز ، کبوترهای الماس نیز برای راه رفتن به سطح صاف نیاز دارند.

با این پرندگان صعودی دیده نمی شود ، اما قفس های افقی بلند ، به جای قفس های بلند ، می توانند به شما اجازه دهند تا در صورت عدم وجود منطقه پرواز امن ، مقداری فضا در اطراف پرواز کنید.

 

به این وب سایت رای دهید