معاینه طوطی توسط دامپزشک

معاینه طوطی توسط دامپزشک

0 دیدگاه 26 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 421
معاینه طوطی توسط دامپزشک
معاینه طوطی توسط دامپزشک - معاینه طوطی توسط دامپزشک چگونه است؟ وقتی صحبت از معاینه طوطی توسط دامپزشک می شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، حمل و نقل طوطی همیشه آسان نیست. شما باید تا آنجا که ممکن است این کار را بدون استرس انجام دهید زیرا طوطی ها با شرایط استرس زا به خوبی برخورد نمی کنند. در ادامه به بررسی معاینه طوطی توسط دامپزشک می پردازیم.

هزینه معاینه طوطی توسط دامپزشک

داشتن طوطی نیازی به هزینه زیادی ندارد. به طور کلی، هزینه مالکیت کمتر از مراقبت از سگ یا گربه است، اما هزینه های سالانه  معاینه طوطی توسط دامپزشک باید به عنوان یک هزینه معمولی در نظر گرفته شود. هزینه های پیش بینی نشده می تواند به قیمت اضافه کند. به همین دلیل است که بیمه طوطی توصیه می شود.

چه زمانی نشان می دهد که طوطی شما به دامپزشک نیاز دارد؟

تعیین زمان بیماری طوطی و زمان معاینه طوطی توسط دامپزشک سخت است. طوطی ها برای محافظت از خود در برابر شکارچیان علائم خود را پنهان می کنند. این رفتار به اهلی شدن منتقل می شود. به این معنی که صاحبان به ندرت متوجه علائم اولیه می شوند.

بنابراین رعایت معاینات منظم بهداشتی توسط دامپزشک ضروری است. زیرا دامپزشک شما می تواند مشکلات را در مراحل اولیه کشف کند. مفید است که با هرگونه تغییر در رفتار یا ظاهر طوطی خود هماهنگ شوید تا بتوانید یک بررسی سلامتی را برنامه ریزی کنید. موارد زیر رایج ترین نشانه هایی هستند که طوطی شما باید به دامپزشک مراجعه کند:

دامپزشک آنلاین پرندگان

آوازی

علامت بیماری تغییر در صدای طوطی است. هر پرنده ای که از جیغ زدن یا آواز خواندن خودداری کند، حالش خوب نیست. هرگونه تغییر در لحن نیز باید تحت نظارت باشد. عفونت باکتریایی یا قارچی می تواند باعث تغییر صدا شود. همچنین ممکن است نشانه آسپرژیلوز باشد که یک بیماری قارچی عفونی و غیر مسری است. همچنین مراقب نفس نفس زدن، جیغ زدن، خس خس سینه و تنفس سخت باشید. زیرا در این صورت نیاز به معاینه طوطی توسط دامپزشک می شوید.

تغییرات در وضعیت بدن

اگر متوجه شدید که طوطی شما بیش از حد معمول روی یک پا ایستاده است یا از حرکت دادن یک (یا هر دو) بال خود امتناع می کند ممکن است دچار آسیب جسمی شود، درد طولانی را پنهان می کند اما نمی تواند برای مدت طولانی تحمل کند. در این زمان نیاز به معاینه طوطی توسط دامپزشک هستید.

از دست دادن اشتها

طوطی ها متابولیسم بالایی دارند، بنابراین همیشه به مقدار کافی غذا نیاز دارند. برخی از افراد در مورد غذای خود گزنده هستند ، به ویژه اگر به آنها اجازه داده شود غذای خود را انتخاب کنند ، اما طوطی ای که از خوردن خودداری می کند نیاز به معاینه طوطی توسط دامپزشک دارد.

بی حالی

علائم بی حالی افسردگی یا خستگی علائم منفی هستند. طوطی ها معمولا فعال هستند و در حالی که روزهای تعطیل دارند، نباید مدت طولانی بی تحرکی را نادیده گرفت. به طور مشابه طوطی هایی که از ورزش خودداری می کنند یا در انتهای قفس خود دراز کشیده اند نیاز به معاینه فوری طوطی توسط دامپزشکی دارند.

تحریک پذیری

برخی از طوطی ها بیشتر از سایرین مستعد حملات تحریک پذیری هستند. با این حال اگر حالت ناخوشایند طوطی شما به نظر نمی رسد یا روزها ادامه دارد، احتمالا به دلیل درد، بیماری یا ناراحتی است. در حالی که هورمون ها می توانند باعث تحریک شوند ضعف، مسائل رفتاری نشانه های بیماری هستند و راه خوبی برای تعیین اینکه آیا چیزی اشتباه است یا خیر.

مشکلات شایع سلامت طوطی

این مهم است که بدانید در کدام بیماری ها و شرایط رایج پرندگان باید مراقب باشید. خوشبختانه طوطی شما همه این موارد را انتخاب نمی کند ، اما یادگیری اصول اولیه مفید است تا بتوانید درک درستی از علت بیماری طوطی خود بدست آورید. اینها شایع ترین مصائب هستند:

تب طوطی

تب طوطی که به عنوان روان پریشی نیز شناخته می شود ، یک بیماری بسیار مسری است که همه پرندگان قلاب دار را درگیر می کند. این نوعی باکتری کلامیدیا است که باعث عفونت چشم، التهاب، مشکل در تنفس، فضولات آبکی و رخوت می شود. برای درمان تب طوطی، زمان معاینه طوطی توسط دامپزشک، دامپزشک تتراسایکلین را تجویز می کند، آنتی بیوتیکی که می تواند به صورت خوراکی تزریق یا مصرف شود.

به این وب سایت رای دهید