مدفوع خرگوش

مدفوع خرگوش

0 دیدگاه 26 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 795
مدفوع خرگوش
خرگوش ها ، درست مانند گربه ها ، پنجه های خود را لیس می زنند ، خز روی گوش هایشان صاف می کنند و حتی پشت خود  را تمیز می کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اما هنگام تمیز کردن پشت خود ، ممکن است نوع خاصی از مدفوع را مصرف کنند. اگرچه این ممکن است کاملاً برعکس یک عمل بهداشت خوب به نظر برسد ، اما در واقع یک دلیل خوب وجود دارد که چرا خرگوش ها این کار را انجام می دهند. 

کوپروفاژی چیست؟

کپروفاژی هنگام مصرف مدفوع رخ می دهد. صرف تصور این نوع رفتارها برای اکثر مردم نگران کننده است ، اما برخی از حیوانات ، مانند خرگوش ، در واقع مدفوع خود را به دلایل بسیار خوبی می خورند. Coprophagia یک رفتار طبیعی و سالم در خرگوش ها است ، اما در حیوانات دیگر ، مانند سگ ها ، به دلیل عدم مزایای سلامتی و میزان انزجار از طرف صاحبان ، معمولاً از انجام آن منصرف می شود.

خرگوش ها چه نوع مدفوعی می خورند؟

مواد مدفوعي معمولاً از خرگوش به صورت گلوله گرد خارج مي شود اما در صورت عدم مصرف مقادير مناسب فيبر و آب ، شكل تغيير مي كند. مواد مدفوعی در طول روز تولید می شود زیرا یک خرگوش در حال پرش به اطراف است ، اما این گلوله های مدفوع به طور مداوم چیزی نیست که یک خرگوش مصرف می کند. 

علاوه بر گلوله های مدفوع معمولی که خرگوش ها در طول روز تولید می کنند ، نوع خاصی از مدفوع نیز در شب دفع می شود. سکوتروپ ها ، که مدفوع شبانه نیز نامیده می شوند ، نوعی مدفوع خاص هستند که با مدفوع معمولی خرگوش متفاوت است. سکوتروپ ها نرم تر ، چسبناک تر هستند و معمولاً حتی توسط صاحب خرگوش دیده نمی شوند ، زیرا خرگوش اغلب آنها را در هنگام خروج از بدن مصرف می کند. سکوتروپ ها در سکوم ، بخشی از دستگاه گوارش خرگوش ، با تخمیر غذایی که خرگوش می خورد ، تولید می شوند. آنها همچنین فقط در شب تولید می شوند ، بنابراین خرگوش در حال خوردن آنها در اواخر شب یا صبح زود دیده می شود. معمولاً تنها زمانی که سکوتروپ ها را در قفس خرگوش خود یا روی خز آن مشاهده می کنید این است که خرگوش شما احساس خوبی ندارد و بنابراین سکوتروپ های آن را نمی خورد. 

 

چرا خرگوش ها مدفوع می خورند؟

سکوتروپ ها سرشار از مواد مغذی مورد نیاز خرگوش هستند. این مدفوع خاص بیشتر از پروتئین های معمولی حاوی پروتئین و ویتامین است ، بنابراین یک خرگوش با مصرف سکوتروپ ها (و رژیم غذایی سالم) همه مواد مغذی مهم مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت می کند. خوردن سکوتروپ ها در شب یا صبح زود برای خرگوش ها یک رفتار کاملا طبیعی است ، اما خوردن مدفوع معمولی آنها در طول روز طبیعی نیست.

نشانه هایی است که خرگوش شما مدفوع خود را می خورد

اگر مطمئن نیستید که خرگوش مدفوع خود را می خورد ، چند شاخص کلیدی وجود دارد که می توانید به دنبال آنها باشید.

ابتدا قسمت پشتی خرگوش خود را بررسی کنید. یک خرگوش به طور معمول دارای قسمت پشتی تمیز است ، اگرچه سکوتروپ ها نرم و چسبناک هستند ، اما هنگام خروج از بدن این مدفوع را مصرف می کند. اگر مدفوع کوچک ، نرم و چسبناکی به خز خرگوش شما چسبیده باشد ، خرگوش شما سکوتروپ های خود را نمی خورد. اگر هیچ کدام از این مدفوع نرم وجود ندارد ، خرگوش شما آنطور که باید مصرف می کند. جعبه زباله و کف قفس را که خرگوش شما در آن خوابیده است ، بررسی کنید. اگر همه مدفوع موجود گرد و طبیعی به نظر برسند ، احتمالاً خرگوش شما سکوتروپ های خود را می خورد.

خرگوش خود را دیر شب یا صبح زود تماشا کنید. اگر می بینید که انتهای عقب خود را تمیز می کند و زمان بیشتری را برای لیس زدن زیر دم خود صرف می کند ، پس سکوتروپ های خود را می خورد.

آیا باید از خوردن مدفوع خرگوش خود جلوگیری کنید؟

نه! اگر خرگوش نتواند سکوتروپ های خود را بخورد ، ممکن است برخی مواد مغذی لازم برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش را نداشته باشد. 1 اگر خرگوش خود را در حال تمیز کردن انتهای عقبی می بینید ، مزاحم آن نشوید.

اگر خرگوش شما مدفوع خود را نمی خورد چطور؟

اگر خرگوش سکوتروپ های خود را نمی خورد ، به احتمال زیاد دلیل اصلی آن وجود دارد. این می تواند به سادگی خرگوش شما بیش از حد چاق یا آرتروز باشد تا به سکوتروپ های خود نرسد ، یا به اندازه گوارش یا سایر نگرانی های پزشکی جدی باشد. برخی از خرگوش هایی که مواد مغذی مناسب را از سکوتروپ های آن دریافت نکرده اند ممکن است از انتقال مجدد سود ببرند. این زمانی است که سکوتروپ های یک خرگوش سالم به یک خرگوش بیمار تغذیه می شوند تا بتوانند یک دستگاه روده سالم را دوباره برقرار کنند.

 

به این وب سایت رای دهید