صاحبان سگ ها بر روند عقیم سازی این حیوانات تجدیدنظر کنند!

صاحبان سگ ها بر روند عقیم سازی این حیوانات تجدیدنظر کنند!

0 دیدگاه 31 فروردین 1400 چاپ خبر بازدید: 888
صاحبان سگ ها بر روند عقیم سازی این حیوانات تجدیدنظر کنند!
بر اساس نتایج مطالعه جدیدی که توسط محققین امریکایی صورت پذیرفته است عقیم سازی زود هنگام سگ های با جثه بزرگ می تواند مخاطرات فراوانی را برای سلامتی این حیوانات به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، مطالعه ایی که اخیرا توسط محققین در دانشگاه دیویس صورت پذیرفته است حاکی از آن دارد سگ هایی با وزن بیش از ۴۰ پوند در صورتی که قبل از یک سالگی عقیم  می شوند در معرض مشکلات مفصلی بیشتری در مقایسه با سایرین در سنین بالاتر خواهند بود.
نتایج به دست آمده در مطالعه موید این موضوع بود که خطر ابتلا به اختلالات مفصلی برای سگ های سنگین وزن عقیم شده در مقایسه با سایر سگ های عقیم نشده ، می تواند تا چند برابر بیشتر باشد.
به عنوان مثال ، برای سگ های ماده بالای ۴۳ پوند ، در صورتیکه عقیم سازی قبل از شش ماهگی صورت پذیرفته باشد ، خطر فوق از ۴ درصد برای سگ های عقیم نشده به بیش از ۱۰ درصد افزایش می یابد.

 
از این رو به نظر می رسد تا صاحبان این حیوانات پیش از تصمیم گیری در خصوص عقیم سازی آنها ، گزینه های بیشتری را مورد بررسی قرار دهند.
بنیامین هارت، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: "ما امیدواریم تا نتایج به دست آمده در این مطالعه بر روند عقیم سازی این حیوانات تأثیر بگذارد."
وی بر این باور است که صاحبان این حیوانات بایستی تصمیمی آگاهانه را برای عقیم سازی آنها اتخاذ نمایند.
لازم به ذکر است که محققین در این مطالعه ، اطلاعات ۱۵ ساله موجود در مرکز آموزش دامپزشکی دیویس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
نتایج کامل این مطالعه در نشریهFrontiers in Veterinary Science منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید