مشکلات پوستی سگ

مشکلات پوستی سگ

0 دیدگاه 28 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 452
مشکلات پوستی سگ
دلایل احتمالی از انگل تا آلرژی تا بیماری زمینه ای در سگ ها متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، صدای خراش دادن یا لیسیدن سگ می تواند به اندازه ناخن های روی تخته سیاه تحریک کننده باشد. اما سگ خود را به خاطر این عادت های بد سرزنش نکنید - احتمالاً درگیر بیماری پوستی شده است.

درماتیت آلرژیک

سگها می توانند به محصولات نظافت ، غذا و محرک های محیطی مانند گرده یا نیش حشرات واکنش های آلرژیک نشان دهند. سگی که آلرژی دارد ممکن است بی وقفه خراش دهد. و یک نگاه به پوست سگ یک بثورات زشت را نشان می دهد. کورتیکواستروئیدها یا داروهای جدیدتر می توانند به خارش بثورات کمک کنند. اما مؤثرترین درمان شناسایی و اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا است.

 

عفونت مخمر

به نظر می رسد سگ شما نمی تواند خاراندن گوش یا لیسیدن و جویدن انگشتان پا را متوقف کند، از دامپزشک خود بخواهید عفونت قارچی را بررسی کند. علائم آن شامل تحریک، خارش یا تغییر رنگ پوست است. عفونت معمولاً به پنجه ها یا گوش ها ضربه می زند ، جایی که مخمرها فضای مناسبی برای رشد دارند. تشخیص عفونت های قارچی آسان است و اغلب به خوبی به یک کرم موضعی پاسخ می دهند. در برخی موارد ، دامپزشک شما ممکن است داروهای خوراکی ، اسپری های دارویی یا حمام های دارویی را تجویز کند.

 

فولیکولیت

فولیکولیت سطحی باکتریایی یک عفونت است که باعث ایجاد زخم ، برجستگی و زخم روی پوست می شود. این ناهنجاری های پوستی در سگ های کوتاه مو به راحتی قابل مشاهده است. در سگهای مو بلند ، واضح ترین علائم ممکن است ریزش مو، پوسته پوسته شدن باشد. فولیکولیت اغلب همراه با سایر مشکلات پوستی مانند زخم ، آلرژی یا آسیب رخ می دهد. درمان ممکن است شامل آنتی بیوتیک های خوراکی و پمادهای ضد باکتری یا شامپو باشد.

 بی حسی

یکی دیگر از انواع عفونت های باکتریایی ، impetigo بیشتر در توله سگ ها مشاهده می شود. باعث ایجاد تاول های چرکی می شود که ممکن است پاره و پوسته پوسته شوند. تاول ها معمولاً در قسمت بدون موی شکم ایجاد می شوند. Impetigo به ندرت جدی است و می توان با محلول موضعی درمان کرد. در تعداد کمی از موارد ، عفونت ممکن است گسترش یابد یا ادامه یابد.

سبوره

سبوره باعث چرب شدن پوست سگ و ایجاد فلس (شوره سر) می شود. در برخی موارد ، این یک بیماری ژنتیکی است که از سگ جوان شروع می شود و یک عمر طول می کشد. اما بیشتر سگهای مبتلا به سبوره پوسته پوسته شدن را به عنوان عارضه یک مشکل پزشکی دیگر مانند آلرژی یا ناهنجاریهای هورمونی ایجاد می کنند. در این موارد ، درمان علت اصلی بسیار مهم است تا علائم شدیدتر نشوند. خود سبوره معمولاً با برخی شامپوهای دارویی قابل درمان است.

درماتوفیتوز

کرم حلقوی توسط قارچ ایجاد می شود. اصطلاح "حلقه" از تکه های دایره ای شکل گرفته می شود که می توانند در هر جایی ایجاد شوند، اما اغلب در سر، پنجه ها، گوش ها و پاهای جلویی سگ یافت می شود. التهاب ، تکه های پوسته پوسته و ریزش مو اغلب ضایعات را احاطه کرده اند. توله سگهای زیر یک سال بیشترین حساسیت را دارند و عفونت می تواند به سرعت بین سگهای پرورشگاه یا صاحبان حیوانات خانگی در خانه سرایت کند. درمان های مختلف ضد قارچی در دسترس است.

 ریزش مو (آلوپسی)

 میزان طبیعی ریزش مو بستگی به نژاد ، زمان سال و محیط دارد. اما گاهی اوقات استرس ، تغذیه نامناسب یا بیماری می تواند باعث ریزش موهای سگ بیشتر از حد معمول شود. اگر ریزش غیرطبیعی یا بیش از حد برای بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد، با دامپزشک خود مشورت کنید.

Anal Sac Disease

 سگها وقتی کار خود را انجام می دهند یک ماده بدبو آزاد می کنند. این ماده از کیسه های کوچک مقعدی تهیه می شود که اگر به درستی تخلیه نشوند ، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. مشخصه کیسه های مقعدی تحت تأثیر قرار گرفتن سگ در قسمت پایین زمین است. علائم دیگر شامل گاز گرفتن یا لیسیدن ناحیه مقعد است. دامپزشک می تواند کیسه های مقعدی کامل را به صورت دستی بیان کند ، اما در موارد شدید ، ممکن است کیسه ها با جراحی برداشته شوند.

 

چه موقع به دامپزشک مراجعه کنیم

اگرچه اکثر مشکلات پوستی فوریت های اضطراری نیستند ، اما مهم است که یک تشخیص دقیق انجام شود تا این بیماری قابل درمان باشد. در صورت خاراندن یا لیس زدن بیش از حد سگ خود ، یا مشاهده هرگونه تغییر در مو یا پوست حیوان خانگی خود ، از جمله پوسته پوسته شدن ، قرمزی ، تغییر رنگ یا تکه های طاس ، به دامپزشک مراجعه کنید. پس از مشخص شدن علت ، اکثر مشکلات پوستی به خوبی به درمان پاسخ می دهند.

مانگ (کنه)

 نوعی بیماری پوستی است که توسط انگل های کوچکی به نام کنه ها ایجاد می شود. و به راحتی در بین سگ ها پخش می شود و می تواند به افراد نیز منتقل شود، اما انگل ها روی انسان زنده نمی مانند. علائم آن خارش شدید ، قرمز شدن پوست ، زخم و ریزش مو است. گوش ها ، صورت و پاهای سگ بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. سرخک دمودکتیک می تواند باعث ایجاد طاس ، زخم و زخم شود ، اما بین حیوانات و افراد مسری نیست. درمان بستگی به نوع زخم دارد.

کک ها

کک ها بلای جان هر صاحب حیوان خانگی هستند. ممکن است خود حشرات ریز را نبینید ، اما فضولات کک یا تخم مرغ معمولاً در پوست سگ قابل مشاهده است. سایر علائم شامل لیس زدن یا خاراندن بیش از حد ، گال و نقاط داغ است. هجوم شدید کک می تواند باعث از دست دادن خون و کم خونی شود و حتی سگ شما را در معرض انگل های دیگر مانند کرم های نواری قرار دهد. درمان ممکن است شامل یک قاتل موضعی و/یا دهان کک و تمیز کردن کامل خانه و حیاط حیوان خانگی باشد.

تغییر رنگ یا بافت

تغییر در رنگ پوست یا بافت پوست سگ می تواند نشانه هشداردهنده چندین مشکل متابولیک یا هورمونی باشد. آنها همچنین می توانند ناشی از عفونت یا سایر اختلالات پوستی باشند. معمولاً یک آزمایش خون ساده می تواند علت زمینه ای را مشخص کند. حتماً از دامپزشک خود در مورد تغییرات قابل توجه در پوشش سگ خود بپرسید.

تومورهای پوستی

اگر متوجه توده ای روی پوست سگ خود شدید ، آن را در اسرع وقت به دامپزشک خود معرفی کنید. سگها می توانند تومورهای سرطانی در پوست خود ایجاد کنند. تنها راه تایید تشخیص سرطان ، بیوپسی تومور است. اگر توده به اندازه کافی کوچک باشد ، دامپزشک ممکن است توصیه کند که آن را به طور کامل حذف کنید. این می تواند با یک روش تشخیص و درمان را به همراه داشته باشد. برای تومورهایی که گسترش نیافته اند ، این ممکن است تنها درمان مورد نیاز باشد. 

نقاط داغ

نقاط داغ ، که به آن درماتیت مرطوب حاد نیز گفته می شود ، نواحی کوچکی هستند که قرمز ، تحریک شده و ملتهب به نظر می رسند. آنها بیشتر در سر ، لگن یا سینه سگ یافت می شوند و اغلب در لمس آنها احساس گرما می کنند. نقاط داغ می تواند ناشی از طیف گسترده ای از شرایط ، از جمله عفونت ، آلرژی ، نیش حشرات ، یا لیسیدن و جویدن بیش از حد باشد. درمان شامل پاکسازی نقطه داغ و رفع مشکل زمینه ای است.

اختلالات ایمنی

در موارد نادر ، ضایعات پوستی یا عفونت هایی که بهبود نمی یابند می تواند نشان دهنده یک اختلال ایمنی در سگ شما باشد. یکی از شناخته شده ترین آنها لوپوس است ، بیماری که سگ ها و افراد را درگیر می کند. لوپوس یک اختلال خود ایمنی است ، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به سلول های خود حمله می کند. علائم شامل ناهنجاری های پوستی و مشکلات کلیوی است. در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

در صورت مشاهده هر یک از این موارد جهت مشاوره با ما در تماس باشید.

 

به این وب سایت رای دهید