چرا گربه ها از خیار می ترسند؟

چرا گربه ها از خیار می ترسند؟

0 دیدگاه 28 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 456
چرا گربه ها از خیار می ترسند؟
اولین باری که کلیپی از ترسیدن یک گربه از خیار می بینید ممکن است برایتان جالب و خنده دار باشد. اما پس از تماشای چندین فیلم ، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چرا گربه ها از خیار می ترسند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از مردم فراموش می کنند که گربه ها نیز خود طعمه هستند. در واقع گربه ها می توانند طعمه بسیاری از حیوانات دیگر باشند. بنابراین گربه ها ذاتاً چیزهایی را که به طور مخفیانه روی آنها می آید دوست ندارند. به همین دلیل است که گربه ها حس شنوایی ، بویایی حساسی دارند، و بینایی در حقیقت ، حس بویایی و شنوایی گربه ها بسیار بیشتر از سگ ها است. اگر گربه شما بچرخد تا چیزی را در پشت سر خود ببیند که قبلاً وجود نداشت ، در ابتدا وحشت زده می شود.

  اگر خیار در حالی که گربه شما در حال خوردن و آشامیدن است یا هنگام استفاده از جعبه بستر قرار داده شود ، این واکنش می تواند تشدید شود. هر دوی این فعالیت ها گربه شما را آسیب پذیر می کند. این به این دلیل است که گربه ای که غذا می خورد ، می نوشد مانند گذشته به محیط اطراف خود توجه نمی کند. گربه ای که از جعبه زباله استفاده می کند نمی تواند به سرعت یا به راحتی فرار کند. غافلگیر شدن توسط یک شکارچی در طول هر یک از این فعالیت ها برای گربه شما بسیار استرس زا است.

آیا گربه ها از خیار می ترسند زیرا شبیه مار هستند؟

یک باور رایج این است که گربه ها از خیار می ترسند زیرا شبیه مار هستند. در نگاه اول این امر منطقی به نظر می رسد: خیارها بلند و باریک هستند و حتی مانند مار کمی منحنی دارند. برخی از مردم دوست دارند فکر کنند این ویژگی هاخیار را شبیه مار می کند. بنابراین وقتی گربه شما می چرخد ​​و می بیند نه فقط چیزی که ظاهراً از هیچ جا ظاهر شده است ، بلکه چیزی را که به طرز چشمگیری شبیه مار است و سپس از وحشت می پرید ، این افراد استدلال می کنند که به این دلیل است که گربه شما فکر می کرد مار است.

البته ، پس از ترس اولیه پرش ، اگر خیار را در مقابل گربه خود قرار دهید ، برعکس پشت گربه ، آنها از ترس به عقب برنمی گردند ، زیرا می دانند که اصلا شکارچی نیست. مشکل دیگر فرضیه مار این است که اکثر گربه ها در واقع درباره مارها کنجکاو هستند. اگر آنها را در باغ (یا در خانه شما) پیدا کردند ، ممکن است به آنها پنجه بزنند و فکر کنند که آنها خیلی شبیه اسباب بازی  مورد علاقه هستند. مگر اینکه مار آنها را نیش زده باشد ، گربه شما متوجه نمی شود که مار چیزی است که می تواند به آنها آسیب برساند.

آیا باید با خیار گربه خود را بترسانید؟

پس از مشاهده دهمین ویدئوی آنلاین گربه ای که از خیار می ترسد ، ممکن است بخواهید آن را روی گربه خود امتحان کنید. اما این افزایش آدرنالین می تواند باعث ایجاد استرس و وحشت شود. اگر گربه ای به طور مکرر در معرض آن قرار گیرد ، ممکن است در اطراف شما یا هنگام غذا خوردن مضطرب شود. آنها ممکن است غذا خوردن خود را متوقف کنند یا ممکن است از جعبه خود استفاده نکنند . گربه شما همچنین ممکن است وقتی به عقب برمی گردد و خیار را در پشت خود ببیند ، به خود آسیب برساند و یا چیزی را در وحشت اولیه خود بشکند.

بنابراین ، در حالی که آن ویدئوهای ترساندن گربه ها از خیار ممکن است در ابتدا امتحان سرگرم کننده ای با گربه شما به نظر برسد ، ولی در نهایت به ضرر گربه شما تمام شود، و تکرار این حرکت نتیجه خوبی نخواهد داشت.

 

به این وب سایت رای دهید