چگونه یک همستر سالم انتخاب کنیم؟

چگونه یک همستر سالم انتخاب کنیم؟

0 دیدگاه 29 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 2375
چگونه یک همستر سالم انتخاب کنیم؟
همستر ممکن است یک حیوان کوچک باشد ، اما انتخاب یک حیوان خانگی سالم مهم است. قبل از آوردن همستر به خانه ، بدن حیوان را بررسی کرده و مطمئن شوید حیوان خانگی مناسب شما است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هنگام خرید همستر، به محیط اطراف همستر در فروشگاه حیوانات خانگی نگاه کنید. قفس او باید تمیز باشد، دسترسی آسان به غذا و آب تازه داشته باشد. همسترهایی که در شرایط خوب نگهداری می شوند، استرس کمتری خواهند داشت و کمتر در معرض بیماری قرار می گیرند ، به این معنی که حیوان خانگی شما بیشتر عمر می کند.

بدن را بررسی کنید

به وضعیت کلی بدن نگاه کنید. یک همستر نباید نه چاق و نه لاغر و بدون تورم باشد. پوست همستر باید به خوبی تمیز باشد، یعنی کرکی و صاف، بدون لکه های برهنه در جایی که خز بیرون کشیده شده است. از نظر آلودگی در قسمت انتهایی عقب یا خیس شدن دم ، بررسی کنید زیرا ممکن است نشان دهنده مشکل اسهال باشد.

چشم ها ، بینی و گوش های همستر باید تمیز و عاری از ترشحات باشد. خز اطراف چشم و بینی را برای علائم خیس شدن، لک شدن یا پوسته شدن، پوست را بررسی کنید. اگرچه سخت است، اما سعی کنید نگاهی به دندان ها بیندازید، زیرا آنها نباید بیش از حد رشد کرده و باید به خوبی تراز شوند. همچنین، خز مرطوب یا مات را روی چانه بررسی کنید.

به تنفس همستر ، که باید آرام و بدون کار باشد ، بدون خس خس ، کلیک یا صداهای غرغره توجه کنید. حالا ، همستر را زمین بگذارید و حرکت آن را تماشا کنید. نباید نشانه ای از لنگش ، سفتی یا بی میلی برای حرکت را نشان دهد.

شخصیت را بررسی کنید

همسترها باید کنجکاو باشند و هرگز بی حال نباشند. قضاوت در مورد یک حیوان شب‌زی مانند همستر ممکن است کمی سخت باشد.

مشاهده کنید که همستر چگونه به مردم واکنش نشان می دهد. اگرچه اکثر آنها در ابتدا ساده لوحانه عمل می کنند، اما سعی کنید همستری را انتخاب کنید که نسبت به او دیگران آرام است و همچنین با افرادی که از آنها روبرو می شد ، خوب است.

نکاتی در مورد انتخاب همستر مناسب

سعی کنید سن همستر خود را تا حد امکان کم انتخاب کنید، حدود 6 هفته بهترین است.

اگر هر یک از همسترها در یک قفس - یا حتی در یک فروشگاه - بیمار به نظر می رسد،انتخاب وب برای شما نیستند. اگر مسری باشد ، همستر شما ممکن است در آینده مریض شود.

اطمینان حاصل کنید که فروشگاه نر و ماده را از هم جدا می کند. با تفاوت های بین نر و ماده آشنا شوید و اگر فروشگاه آنها را از هم جدا نمی کند یا به نظر می رسد در مورد جنسیت همسترها مطمئن نیستید، به فروشگاه دیگری بروید. بهتر است از احتمال تولد بچه های ناگهانی ، به ویژه در همسترهای بسیار جوان ، خودداری کنید.

اگر مغازه به شما اجازه نمی دهد قبل از خرید همستر را چک کنید ، بهتر است پافشاری کنید زیرا قطعاً ارزش دارد سعی کنید با یک حیوان خانگی سرحال از فروشگاه خارج شوید.

به این وب سایت رای دهید