نژاد اسب آپندیکس

نژاد اسب آپندیکس

0 دیدگاه 3 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 527
 نژاد اسب آپندیکس
اسب آپندیکس آمریکایی (Appendix Horse)تلاقی بین اسب کوارتر آمریکایی و اسب اصیل است. آنها اغلب به عنوان اسب های پر طاقت نامیده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اسب های آپندیکس آمریکایی، مهربان و اجتماعی هستند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آنها به این معنی است که برای صاحبان با تجربه بسیار مناسب هستند.ظاهر آنها متفاوت است، برخی از این اسب ها دارای اندام تنومند، و برخی دیگر لاغر و ورزشکار هستند.

تاریخچه اسب آپندیکس

اسب آپندیکس یک تلاقی نسل اول بین اسب اصیل و کوارتر اسب آمریکایی است. این محبوبیت زمانی به دست آورد که پرورش دهندگان دریافتند که انرژی و خلق و خوی نژاد اصیل و سرعت و چابکی باورنکردنی اسب کوارتر آمریکایی را حفظ می کند.

انجمن مسابقه کوارتر آمریکا و انجمن پرورش دهندگان اسب محله ملی در تگزاس در سال 1949 با هم ادغام شدند و شروع ثبت ضمیمه ها را نشان دادند .

اندازه اسب آپندیکس

اسب آپندیکس کوارتر با وزن بین 900 تا 1200 پوند و ارتفاع 15 تا 17 دست یا 60 تا 68 اینچ، برای دو و میدانی ساخته شده است.

ساختار یک فرد بسته به اینکه چه مقدار اسب آپندیکس آمریکایی در خود دارد و چه مقدار اسب اصیل دارد متفاوت است. آنهایی که تروبرد بیشتری دارند، قد بلندتر و لاغرتر هستند. برعکس در مورد افرادی که دارای نسبتاً بیشتر اسب آمریکایی در ژن‌هایشان هستند، صدق می‌کند، زیرا ظاهری عضلانی و تنومند دارند.

پرورش و موارد استفاده

اسب آپندیکس آمریکایی در ابتدا برای مسابقه پرورش داده شد. از آنجایی که این نژاد تلاقی بین اسب اصیل و آمریکایی کوارتر هورس است، ویژگی های هر کدام را حفظ می کند. قدرت Thoroughbred و چابکی American Quarter Horse ترکیبی است که نمی توان آن را شکست داد.

با توجه به صلاحیت آنها در مسابقه، طبیعی است که این نژاد یک اسب مسابقه پرطرفدار است. اما اسب آپندیکس مهارت های دیگری نیز دارد و در زمینه های مختلف مفید است. آنها برای سوارکاری عمومی و تفریح ​​و همچنین نمایش ها و مسابقات عالی هستند. اسب آپندیکس یک نژاد اسب خوب است.

 

رنگها و علائم

اسب‌های چابک آپاندیس در هر رنگی هستند، معمولاً سیاه، خاکستری و قهوه‌ای. رنگ‌های کمیاب‌تر کت عبارتند از: سرخ‌پوش، شاه بلوطی و پالومینو.

به طور معمول، رنگ پوشش آنها تأثیری بر اینکه آیا می توان آنها را یک اسب آپندیکس کامل در نظر گرفت یا خیر، ندارد. تنها چیزی که برای آن طبقه بندی مهم است، خط خونی آنهاست.

یک اسب آپندیکس قهوه ای که در مزرعه برفی ایستاده است.

ویژگی های منحصر به فرد اسب آپندیکس آمریکا

از آنجایی که ژنتیک آنها بسیار متفاوت است، هیچ نوع بدن مشخصی از اسب آپاندیس وجود ندارد. قد و عضلانی آنها واقعاً در یک طیف قرار دارد. و اینکه یک اسب منفرد در آن طیف کجا می‌خوابد بستگی به این دارد که چه مقدار اسب اصیل و چه مقدار اسب در آنها وجود دارد.

با این گفته، اسب های آپندیکس آمریکایی می توانند بسیار بلند باشند. در حالی که قد افراد استاندارد بین 15 تا 17 دست است، برخی از آنها حتی بلندتر هستند. گزارش شده است که یک اسب نر به نام The Game Changer 18 دست دارد که معادل شش پا است.

رژیم غذایی و تغذیه

اسب های ضمیمه چهارم باید با علف تازه، یونجه و غلات از جمله جو دوسر، سبوس و جو تغذیه شوند. برای غذاهای سالم، به آنها هویج یا سیب بدهید.

با دامپزشک خود در مورد تغذیه اسب خود صحبت کنید . اگر عملکرد آنها در ورزش یا نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است، ممکن است لازم باشد مکمل ها و کنسانتره ها را به رژیم غذایی آنها اضافه کنید.

مشکلات رایج سلامتی و رفتاری

از نظر رفتار، اسب های آپندیکس کوارتر معمولاً دوستانه هستند و به راحتی آموزش داده می شوند. با این حال، برخی از افراد می توانند بیش از حد مشتاق و هیجان زده باشند، که باعث می شود آنها پرخاشگر و کمی لجباز باشند. این افراد اغلب برای آموزش نیاز به صبر و اعتماد دارند.

مانند Thoroughbreds، میزان آسیب در اسب های  آپندیکس کوارتر نسبتاً بالا است، زیرا آنها اغلب در حین مسابقه به شدت تحت فشار قرار می گیرند. اسب‌های کوارتر آپندیکس مسابقه‌ای می‌توانند آسیب‌های فلج‌کننده یا پایان‌دهنده مانند شکستگی و رگ به رگ شدن را تجربه کنند.

اسب‌های آپندیکس نیز مستعد ابتلا به برخی از مشکلات سلامت ژنتیکی هستند، از جمله:

فلج دوره ای هیپرکالمیک - گرفتگی عضلات ، ضعف عضلانی یا فلج

میوپاتی ذخیره سازی پلی ساکارید - بافت عضلانی آسیب دیده که می تواند باعث سفتی و درد شود

هیپرترمی بدخیم - وضعیتی که اسب را مستعد فعالیت متابولیک غیرطبیعی می کند. این می تواند منجر به درجه حرارت بالا، افزایش ضربان قلب، تنفس سریع و موارد دیگر شود.

آراستن

تقریباً مانند همه اسب ها، آنها به مسواک زدن منظم و گهگاهی حمام نیاز دارند. پوست آنها نسبت به نژادهای دیگر نسبتا نازک است، پس ملایم باشید.

قبل از سوار شدن، از یک برس نرم و پرزدار برای مسواک زدن پاها، صورت، دور کمر و نواحی زین استفاده کنید. این کار نه تنها کت آنها را تمیز و ابریشمی نگه می دارد ، بلکه روغن و عرق را در سراسر بدن آنها پخش می کند. این امر به ویژه در تابستان بسیار مهم است.

ویژگی های اسب آپندیکس

ورزشی، اخلاق کار قوی، سریع، می تواند بیش از حد مشتاق باشد، مستعد مسائل بهداشتی، آسیب شایع است، نیاز به صاحبان با تجربه.

آیا اسب آپندیکس آمریکایی برای شما مناسب است؟

دوستی یک اسب کوارتر آپندیکس از اسبی به اسب دیگر متفاوت است. افرادی که خون اسب آمریکایی بیشتری در آنها وجود دارد ، ملایم ، آسان برای آموزش و دوستانه هستند. از سوی دیگر، اسب‌هایی با ژن‌های تروبرد بیشتر می‌توانند برای مبتدیان سرسخت و سرسخت باشند. برای بازی ایمن ، فقط افراد با تجربه باید یک اسب چهارم پیوست را انتخاب یا خریداری کنند. سواران باتجربه قادر خواهند بود شدت این نژاد را هدایت کنند و با یک سواری بی نظیر روان و هیجان انگیز پاداش خواهند گرفت.

 

به این وب سایت رای دهید