8 حقیقت شگفت انگیز در مورد هاسکی سیبری

8 حقیقت شگفت انگیز در مورد هاسکی سیبری

0 دیدگاه 4 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 594
8 حقیقت شگفت انگیز در مورد هاسکی سیبری
هاسکی های سیبری احتمالاً بیشتر به دلیل مهارت های باورنکردنی خود در سورتمه کشیدن شناخته می شوند، آنها در واقع سگ های کار بسیار خوبی هستند - آنها در ابتدا برای کمک به شکار موثرتر به مردم چوکچی سیبری پرورش داده شدند - آنها شیرین، دوستانه و وفادار هم هستند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، هاسکی های سیبری از ظاهر متمایز و گرگ مانند، چشمان آبی درخشان و تاریخچه جذاب آنها، چیزهای زیادی برای یادگیری - و عشق! در مورد هاسکی سیبری وجود دارد . چه در حال حاضر یک والدین هاسکی باشید یا در فکر اضافه کردن هاسکی به خانواده باشید، باید این حقایق را در مورد شگفت‌انگیزترین سگ‌های سورتمه جهان بررسی کنید. و تصاویر زیبا را نیز فراموش نکنیم.

هاسکی ها در سیبری منشا گرفته اند

همانطور که از نام آنها پیداست، هاسکی های سیبری در - بله، درست حدس زده اید - سیبری منشأ گرفته اند.

حدود 3000 سال پیش، قوم چوکچی، یک قبیله نیمه کوچ نشین در سیبری، می خواستند شکارگاه های خود را گسترش دهند اما برای کشیدن سورتمه های خود در مسافت های طولانی به کمک کمی نیاز داشتند. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند تا یک سگ سورتمه ایده آل را پرورش دهند - سگی که به استقامت جدی، پوششی ضخیم و آماده برای زمستان برای محافظت از آنها در برابر دمای زیر صفر و توانایی زنده ماندن با حداقل غذا نیاز داشت. 

 

هاسکی ها لباس زمستانی داخلی دارند

از آنجایی که هاسکی های سیبری از آب و هوای زیر صفر سرچشمه می گیرند، همیشه برای آب و هوای سخت زمستانی آماده هستند. آنها یک پوشش دوتایی دارند که از یک زیرپوش بسیار ضخیم و کوتاه تشکیل شده است که به آنها کمک می کند گرمای بدن را حفظ کنند، و یک پوشش بیرونی بلند که در برابر آب مقاوم است، در حالی که چشمان بادامی شکل آنها از برف شل و نور شدید خورشید که از برف منعکس می شود محافظت می کند. دیگه چی؟ دم های بلند و پرپشت آنها را می توان برای گرمای بیشتر در هنگام خواب دور صورتشان پیچید.

هاسکی ها انرژی زیادی دارند و رفقای عالی برای دویدن می سازند

اگر یک هاسکی پر انرژی را به خانواده اضافه می کنید، آماده باشید که او را زیاد ورزش کنید . به گفته باشگاه کنل آمریکا، هاسکی های سیبری برای دویدن پرورش داده می شوند - آنها نیاز به ورزش منظم دارند. 1 چگونه به شما در دستیابی ورزش منظم است به شما و اهسته ناپدید شونده که آیا شما انتخاب می کنید به راه رفتن، شنا، اجرا، بازی، و یا حتی با سورتمه حمل کردن.

هاسکی ها برای دویدن پرورش داده شده اند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها دوستان بسیار خوبی برای دویدن هستند. فقط مطمئن شوید که مسافت پیموده شده هاسکی خود را به آرامی افزایش دهید - نباید 5 هزار کیلومتر مستقیم از دروازه خارج شود - و فقط در روزهای خنک با رطوبت کم در فضای باز ورزش کنید . پوشش های بسیار متراکم هاسکی ها آنها را در برابر گرمای بیش از حد مستعد می کند. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید یا می خواهید هاسکی خود را در ماه های تابستان ورزش کنید، به فعالیت های آبی مانند شنا یا بازی در آبپاش پایبند باشید.

بسیاری از هاسکی ها چشم آبی دارند

چشم‌های آبی در اکثر نژادهای سگ بسیار نادر است (مگر اینکه سگ مورد نظر دارای ژن مرل باشد که از رشد کامل رنگدانه در چشم‌ها و پوشش جلوگیری می‌کند)، اما بسیاری از هاسکی‌ها با سگ‌های درخشان و آبی متولد می‌شوند. هتروکرومی - یا چشم‌های دو رنگ مختلف - نیز در میان هاسکی‌ها نسبتاً رایج است و اغلب منجر به چشم‌های آبی، طلایی، قهوه‌ای یا نارنجی می‌شود.

هاسکی ها شخصیت های فوق العاده دوستانه ای دارند

هاسکی های سیبری علیرغم ظاهر سخت و گرگ مانندشان، به طرز باورنکردنی دوستانه هستند – گاهی اوقات به اشتباه! هر کسی که به دنبال یک سگ نگهبان هاسکی باشد به شدت ناامید خواهد شد زیرا سگ هاسکی به سادگی بسیار دوستانه و بیش از حد به غریبه ها اعتماد دارند. جنبه مثبت این ویژگی شخصیتی جذاب؟ آنها اعضای خانواده خزدار شگفت انگیزی را می سازند.

بنابراین، اگر در آب و هوای خنک‌تری زندگی می‌کنید، یک حیاط خلوت بزرگ دارید (توله سگ باید انرژی خود را از جایی بیرون بیاورد)، و بچه دارید، هاسکی می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانواده شما باشد.

هاسکی ها متابولیسم باورنکردنی دارند

در اینجا یک واقعیت در مورد هاسکی وجود دارد که علم حتی نمی تواند توضیح دهد: هاسکی ها می توانند ساعت ها بدون غذا و بدون ضربه زدن به گلیکوژن (کربوهیدرات ها) یا ذخایر چربی بدن خود به سرعت بچرخند. چگونه آنها بدون استفاده از ذخایر خود این همه کالری می سوزانند؟ آنها متابولیسم خود را برای عملکرد تنظیم می کنند.

به خاطر داشته باشید: اگر ما انسان‌ها سعی می‌کردیم ساعت‌ها بدون هیچ منبع انرژی بدویم، خیلی زود خسته می‌شویم و باید متوقف شویم.

هاسکی ها برای دویدن در مسافت های طولانی با حداقل منابع غذایی پرورش یافته اند ، بنابراین منطقی است که بدن آن ها طوری تکامل یافته است که به سختی با هیچ خستگی عمل می کند. اما هنوز هم بسیار شگفت انگیز است، درست است؟

 

هاسکی ها می توانند کت های رنگارنگ داشته باشند

وقتی به هاسکی های سیبری فکر می کنیم اغلب به کت های ضخیم خاکستری و سفید یا سیاه و سفید فکر می کنیم، اما رنگ کت آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. با توجه به American Kennel Club، کت هاسکی می تواند یکی از شش رنگ باشد - مشکی، آگوتی، خاکستری، قرمز، سمور و سفید - اما تنوع زیادی وجود دارد. 1 

هاسکی ها بسیار پرحرف هستند

اگر هاسکی دارید، می‌دانید که او بسیار پرحرف است—آنها به خاطر غرغر کردن، ناله کردن و غر زدنشان معروف هستند. اما آیا می دانستید که زوزه یک هاسکی از فاصله 10 مایلی دورتر شنیده می شود ؟ 

 

به این وب سایت رای دهید