نحوه مسواک زدن دندان های توله سگ

نحوه مسواک زدن دندان های توله سگ

0 دیدگاه 5 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 622
نحوه مسواک زدن دندان های توله سگ
نظافت توله سگ فراتر از مراقبت و نظافت مو است و شامل مسواک زدن دندان های توله سگ شما می شود.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، زمانی که سگ‌ها به سن سه سالگی می‌رسند، 80 درصد آن‌ها مقداری بیماری دندانی دارند. این منطقی است زیرا سگ‌ها دندان‌های خود را مسواک نمی‌کنند و به جای جویدن غذا، تمایل به بلعیدن دارند.

از آنجایی که سگ های بالغ اغلب به مسواک زدن معترضند، بهتر است توله سگ ها را با یک برنامه بهداشت دندان شروع کنید.

تمیز کردن معمولی توسط اکثر دامپزشکان در دسترس است و شامل جرم گیری اولتراسونیک، پولیش و گاهی درمان فلوراید یا آنتی بیوتیک است، به خصوص اگر دندان کشیده شود. اما بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های دندانی با بزرگ شدن توله سگ شما ارائه درمان خانگی است. در اینجا شش نکته برای تمیز و روشن نگه داشتن دندان های توله سگ آورده شده است.

مراقبت از دندان در منزل

استفاده نکردن از غذای خشک در مقایسه با غذاهای کنسرو شده ای که به دندان می چسبد، مشکلات دندانی را تا حدود 10 درصد کاهش می دهد. اگر به هر دو غذا می دهید، توله سگ خود را تشویق کنید که بعد از غذای خیس، غذا را خشک کند.

بسیاری از سگ ها از غذاهای افراد سالم مانند سبزیجات خام یا میوه لذت می برند و جویدن این مواد شوینده می تواند به تمیز کردن دندان ها کمک کند. به توله سگ خود هویج یا تکه های سیب را برای میان وعده های سالم دندانپزشکی طبیعی پیشنهاد دهید.

"رژیم های غذایی دندانپزشکی" و خوراکی های موجود در فروشگاه های مواد غذایی یا تهیه شده توسط دامپزشک می تواند به خصوص در مورد نژادهای سگ که به نظر می رسد بیشتر مستعد مشکلات دندانی مانند یورکشایر تریر هستند کمک کند. به دنبال هگزامتافسفات سدیم (HMP سدیم) موجود در غذا باشید که به جلوگیری از چسبیدن پلاک به دندان کمک می کند.

طیف گسترده‌ای از جویدن‌های تجاری (چرم خام، طناب، خوراکی‌ها) موجود برای سگ‌ها نیز ممکن است از تنفس سگ جلوگیری کند. برخی از آنها با آنزیم های خاصی تزریق می شوند که باکتری ها را از بین می برند و به جلوگیری از ایجاد پلاک کمک می کنند. همچنین از دامپزشک خود در مورد محصولات شستشوی دندان سوال کنید.

نحوه مسواک زدن دندان های سگ

وقتی سگ شما با مشکلات دندانی دست و پنجه نرم می کند، بهترین راه برای حفظ سلامت دندان ها مسواک زدن دندان های توله سگ است. در اینجا به این صورت است:

در طی چند هفته، شما می توانید با طعم دادن به انگشت خود با آب مرغ کم نمک، به وارد کردن چیزی در دهان سگ خود را عادت دهید. 

خمیر دندان سگی را به عنوان درمان پیشنهاد کنید. خمیر دندان مخصوص با طعم گوشت از فروشگاه های محصولات حیوانات خانگی یا دامپزشک شما در دسترس است و به توله ها انگیزه می دهد تا باز شوند. هرگز از خمیر دندان انسان استفاده نکنید. توله سگ ها نمی توانند تف کنند بنابراین در نهایت کف را می بلعند و فلوراید می تواند خطرناک باشد و به اندام های داخلی توله سگ شما آسیب برساند.

 

هنگامی که آنها دست زدن به دهان را پذیرفتند و خمیر دندان را دوست داشتند، سعی کنید دهان توله سگ را با یک اسباب بازی مورد علاقه باز کنید. به سادگی او را تشویق کنید که یک شی جویدنی را گاز بگیرد و دست خود را دور پوزه او بپیچید تا آن را در جای خود نگه دارد. این به شما امکان دسترسی به دهان باز او را می دهد و همچنین به او کاری می دهد که با دندان هایش انجام دهد. تمرین کنید این کار را چندین بار انجام دهید و قبل از معرفی یک مسواک از او در حین دادن خمیردندان تمجید کنید.

مسواک های مخصوص حیوانات خانگی کوچکتر هستند و ممکن است طوری طراحی شوند که بهتر با دهان سگ سازگار شوند. مسواک نرم کودک نیز به برای توله سگ حوب است.

برخی از توله ها بهتر است انگشت شما را بپذیرند. مسواک های انگشتی برای مسواک زدن دندان های حیوان خانگی در دسترس هستند، یا به سادگی یک پارچه مرطوب را دور انگشتان خود بپیچید و از آن برای تمیز کردن قسمت بیرونی دندان های حیوان استفاده کنید. زبان توله سگ ها سطح داخلی دندان ها را تمیز می کند تا دیگر نگران کوبیدن بیش از حد داخل دهان نباشید.

 

مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی توصیه می شود، اما دو تا سه بار در هفته برنامه خوبی است. همیشه مطمئن شوید که توله سگ خود را تحسین کنید و پس از آن محبت خود را ابراز کنید تا تجربه طعم خوبی به جا بگذارد.

به این وب سایت رای دهید