سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟

سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟

0 دیدگاه 11 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 747
سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟
افزودن میوه‌های تازه به رژیم غذایی طبیعی توله سگ شما، با اجازه و دستورالعمل دامپزشک شما، می‌تواند ویتامین‌ها، مواد معدنی، و آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن سگ شما برساند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، در مورد میوه دادن به سگ خود این است که اگرچه بسیاری از میوه ها برای سگ ها عالی هستند، اما همه میوه ها مفید نیستند  علاوه بر بررسی لیست میوه هایی که نباید به دوست پشمالو خود بدهید در اینجا آورده شده است. باید به نحوه واکنش سگ خود به برخی میوه ها نیز توجه داشته باشید. اگر متوجه علائم ناراحتی معده یا سایر ناراحتی‌ها شدید، دیگر به آن‌ها میوه ندهید.

در اینجا 10 مورد از بهترین میوه ها برای تغذیه سگ ها آورده شده است.

سیب

 تکه‌های کوچک سیب، خوراکی‌ها و رویه‌های غذایی عالی هستند. فقط مطمئن شوید که به سگ خود هیچ دانه سیبی ندهید، زیرا آنها حاوی مقادیر کمی سیانید هستند و همچنین خطر خفگی دارند.

فواید:

به تمیز کردن دندان ها و خوشبو شدن نفس کمک میکند.

حاوی ویتامین A، ویتامین C و فیبر است و همچنین مواد شیمیایی گیاهی در پوست سیب وجود دارد که با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کنند .

موز

موز برای دوستان پشمالوی ما فواید زیادی دارد. موز برای هضم و همچنین قلب و عضلات او مفید است.

حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، فیبر و ویتامین C است.

تمشک ها

توت سیاه برای سگ بی خطر است. به جای انواع تارت که احتمالا سگ شما ترجیح می دهد، از شاه توت شیرین تر استفاده کنید.

فواید:

دارای خواص ضد باکتریایی است که از سلامت دهان و دندان حمایت می کند.

حاوی ویتامین های C و K، منگنز و فیبر است.

 

طالبی

طالبی میوه ای سالم برای سگ شماست که از آن لذت می برد، اما مراقب باشید پوست آن را نخورد زیرا بافت خشن آن می تواند باعث آسیب روده شود.

فواید:

دوزهای بالای بتاکاروتن، که برای بینایی و سیستم ایمنی سگ شما مفید است.

حاوی ویتامین های A، B-6 و C و همچنین فیبر، پتاسیم، فولات و نیاسین است.

پاپایا

گوشت این میوه عجیب و غریب یک میان وعده عالی است، به شرطی که پوست یا دانه های آنرا نخورد.

فواید:

کمک به همه چیز از سلامت قلب و سلامت ایمنی گرفته تا سلامت چشم و هضم غذا.

حاوی ویتامین های A، C، E و K و همچنین فولات، فیبر، کلسیم و پتاسیم است.

تمشک

هنگامی که تمشک در حد اعتدال مصرف شود، به عنوان یک خوراکی خوشمزه برای سگ شما است. و به نظر می رسد که بیشتر سگ ها آنها را دوست دارند، به خصوص زمانی که در تابستان به اوج شیرینی خود می رسند.

فواید:

تصور می شود که به مبارزه با سرطان ، بیماری های گردش خون و زوال مرتبط با افزایش سن کمک کند .

حاوی ویتامین C، اسید فولیک، مس، منیزیم، فیبر و آنتی اکسیدان است.

توت فرنگی

مانند بسیاری از انواع توت ها، توت فرنگی نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. برای تغذیه ایمن، ابتدا برگ ها را در قسمت بالایی برش دهید و سپس توت فرنگی را یک چهارم کنید. اگر سگ شما کوچک است، هر ربع را به نصف (یا کوچکتر) ببرید.

فواید:

به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به تنظیم قند خون کمک می کند و به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کند.

حاوی ویتامین های C، B-6، K و E و همچنین فولات، پتاسیم و منگنز است.

هندوانه

هیچ چیز در یک روز گرم به اندازه یک برش آبدار هندوانه رضایت بخش نیست و سگ های ما نیز از خوردن هندوانه در یگ روز گرم لذت می برند. فقط مراقب پوست یا دانه ها که هضم آنها برای سگ شما دشوار است، باشید.

فواید:

لیکوپن بالا، آنتی اکسیدانی که از آسیب سلولی محافظت می کند.

حاوی ویتامین های A، B-6 و C و همچنین تیامین است که به تبدیل چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها به انرژی کمک می کند. آبرسانی باورنکردنی به لطف محتوای بالای آب.

میوه هایی که نباید به سگ خود بدهید

در حالی که فهرست میوه هایی که سگ ها می توانند بخورند طولانی است، به عنوان یک والدین حیوان خانگی مسئول، باید از میوه هایی که سگ ها نمی توانند بخورند نیز آگاه باشید . این شامل:

گیلاس

گریپ فروت

انگور

لیمو

لیموترش سبز

آلو

وقتی نوبت به غذا دادن با هر نوع میوه ای برای سگتان می رسد، همیشه مراقب باشید. حتی میوه هایی که در این لیست نیستند می توانند برای سگ خاص شما مشکل ایجاد کنند، بنابراین تحقیق خود را انجام دهید، در ابتدا فقط مقدار کمی غذا بدهید و مراقب علائم و واکنش بد باشید.

چگونه به سگ خود میوه بدهید

میوه را به صورت لقمه های قابل کنترل برش دهید.

هر شکاف را در یک سینی یخ با آب تازه یا یک قاشق غذاخوری ماست ساده پر کنید، سپس تکه‌های کوچکی از میوه‌های خرد شده بریزید و فریز کنید. و در یک روز گرم یک غذای یخی به توله سگ خود بدهید.

اسموتی درست کنید. میوه های تازه یا یخ زده مخلوط کرده و سرو کنید. اگر یک وعده زیاد درست کردید، بقیه را در یک سینی یخ فریز کنید تا خوراکی‌های یخ‌زده سریع داشته باشید.

سگ خود را تشویق کنید تا با غذای خود بازی کند. غذاهای سنتی را در اسباب بازی پازل مورد علاقه سگ خود با تکه های کوچک میوه عوض کنید. آنها یک میان وعده سالم و خوب همراه با تمرینات ذهنی فراوان دریافت خواهند کرد.

روی غذا میوه بپاشید. با استفاده از میوه های خرد شده به عنوان رویه در صبحانه یا شام معمولی سگ خود، کمی هیجان را به زمان غذا اضافه کنید. این یک راه خوب برای مخلوط کردن وعده های غذایی آنها و افزودن دوز اضافی از خوبی های مفید است.

البته، میوه ها تنها غذای خوشمزه ای نیستند که سگ ها می توانند بخورند.

درگیری هنگام غذا خوردن سگ و گربه

 

به این وب سایت رای دهید