نوازش کردن سگ

نوازش کردن سگ

0 دیدگاه 12 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 1320
نوازش کردن سگ
قسمت هایی از بدن سگ هست که از نوازش شدن آن نواحی لذت می برد و قسمت های دیگری وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. ترجیحات شخصی سگ به شخصیت، سابقه و رابطه سگ با شما بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دوستداران سگ از نوازش سگ ها لذت می برند و بیشتر سگ ها به همان اندازه یا حتی بیشتر از آن لذت می برند.  بسیاری از سگ ها نیز از خراشیدن لذت می برند. به طور کلی، 

بیشتر سگ ها به دلایل مختلفی از نوازش شدن توسط صاحب خود لذت می برند . همانطور که سگ ها از گرگ تکامل یافتند، آنها در مورد ارتباطات انسانی یاد گرفتند. یکی از راه‌های ارتباط انسان‌ها از طریق لمس است. آنها اغلب از آن لذت می برند. سگ ها پیوندهای نزدیکی با انسان برقرار می کنند . آنها از نظر عاطفی، فیزیکی و شیمیایی با ما پیوند دارند. این پیوند شیمیایی به دلیل اکسی توسین، که هورمون عشق نیز نامیده می شود، ایجاد می شود که از طریق تعامل محبت آمیز در انسان و سگ افزایش می یابد.

آنچه در مورد سگ ها به عنوان حیوان خانگی باید بدانید

شاید ساده ترین دلیلی که سگ ها دوست دارند حیوان خانگی باشند این است که احساس خوبی دارند. تصور کنید که چه حسی ممکن است داشته باشید که موهایتان به آرامی توسط شخصی که به آن اعتماد دارید نوازش شود.به طور مشابه، همه سگ ها از نوازش کردن لذت نمی برند. دلایل احتمالی این امر عبارتند از فقدان اجتماعی شدن انسان، ترس، سابقه سوء استفاده، درد، یا صرفاً ترجیح شخصی. برخی از سگ ها از نوازش در نواحی خاصی از بدن خود لذت می برند و از لمس شدن در نواحی دیگر خوششان نمی آید. علاوه بر این، برخی از سگ ها از نوازش شدن توسط انسان های مورد اعتماد و نه توسط غریبه ها لذت می برند.

هشدار

همیشه از صاحبان سگ بپرسید که آیا می توانید به سگ آنها نزدیک شوید و نوازش کنید. اگر فکر می کنید سگ ناراحت به نظر می رسد فوراً از نوازش سگ خودداری کنید.

چگونه یک سگ را نوازش کنیم

چندین مکان وجود دارد که بیشتر سگ ها از نوازش کردن آنها لذت می برند. اگر سگ را به خوبی نمی شناسید، بهتر است به آرامی شروع کنید تا بتوانید واکنش سگ را ارزیابی کنید.

از صاحبش بپرسید که آیا نوازش سگ اشکالی ندارد. همه سگ ها دوستانه نیستند و ممکن است ترسناک یا پرخاشگر شوند. برخی از سگ ها دارای نواحی حساس یا دردناک هستند و باید از آنها اجتناب کرد. سگ های دیگر از غریبه ها می ترسند .

از تماس مستقیم چشمی با سگ خودداری کنید زیرا ممکن است به عنوان یک تهدید تلقی شود.

به سگ فرصت دهید ابتدا به شما نزدیک شود.

اگر به سگ نزدیک می شوید ، این کار را به آرامی از پهلو انجام دهید. آمدن سریع یا مستقیم به سمت سگ ممکن است برای سگ احساس تهدید یا ارعاب کند.

دستان خود را به سمت صورت سگ یا بالای سر حرکت ندهید. این ممکن است سگ را ترسانده یا حالت دفاعی بگیرد.

به آرامی سگ را در نواحی مانند جلوی سینه، قسمت بالایی و میانی پشت، دو طرف قفسه سینه و پشت گوش نوازش کنید.

اگر متوجه مقاومت شدید از نوازش سگ خودداری کنید. مراقب زبان بدن آنها باشید تا علائم ترس یا پرخاشگری را مشاهده کنید . اگر متوجه دلهره سگ شدید، به آرامی از او دور شوید و از تماس چشمی خودداری کنید.

برخی از سگ ها از نوازش در مناطق دیگر لذت می برند، به خصوص زمانی که شروع به اعتماد به شما کنند. اگر سگ از حیوان خانگی بودن لذت می برد، ممکن است قسمت دیگری را به شما پیشنهاد کند. آنها ممکن است پشت خود را به شما تکیه دهند، سر خود را زیر دست شما فشار دهند، یا برای نمایان شدن شکم خود غلت بزنند. توجه داشته باشید که آشکار کردن شکم همیشه درخواستی برای مالش شکم نیست. ممکن است یک دعوت به بازی یا یک عمل تسلیم باشد.

 

به آرامی به حرکت خود ادامه دهید و سگ را به آرامی نوازش کنید تا ببینید که چگونه واکنش نشان می دهد. اگر به نظر می رسد که سگ هنوز از خود لذت می برد، به تدریج او را با فشار بیشتر اما بدون زبری نوازش کنید. سعی کنید آنها را به آرامی خراش دهید تا ببینید آیا آنها نیز از این کار لذت می برند یا خیر. برخی از سگ ها عاشق یک خراش خوب هستند، به خصوص اگر ناخن های بلندی دارید.

بسیاری از سگ ها از نوازش افراد مورد اعتماد در زمینه های زیر لذت می برند:

پایین کمر نزدیک پایه دم

شکم و زیر سینه

بالای سر و گردن

زیر چانه

در قسمت جلوی گردن

در طرفین ران ها

مناطقی که باید اجتناب کرد

هیچ دو سگی دقیقاً شبیه هم نیستند، بنابراین ممکن است از مکان هایی که یک سگ دوست دارد برای حیوان خانگی شدن تعجب کنید. با این حال، مناطق خاصی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. اندام تناسلی و مقعد نواحی واضحی هستند که باید از آنها دوری کرد. سگ ها مانند انسان ها از این مناطق محافظت می کنند.

به طور کلی، سایر نواحی برای جلوگیری از نوازش عبارتند از صورت، دم، پاها و پاها. همچنین باید از در آغوش گرفتن سگ خودداری شود، مگر اینکه مطمئن باشید سگ آن را دوست دارد. بسیاری از سگ ها از در آغوش گرفتن خوششان نمی آید و صرفا آن را تحمل می کنند. البته ممکن است متوجه شوید که سگ شما از در آغوش گرفتن یا نوازش در یک یا چند مورد از این مناطق لذت می برد.

فقط به یاد داشته باشید که این کار را با سگ دیگری انجام ندهید.

به این وب سایت رای دهید