نحوه تشخیص و درمان هیپوترمی در توله سگ ها

نحوه تشخیص و درمان هیپوترمی در توله سگ ها

0 دیدگاه 15 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 523
نحوه تشخیص و درمان هیپوترمی در توله سگ ها
مو و خز، توله ها را از هیپوترمی مصون نمی کند، وضعیتی که دمای بدن حیوان خانگی کمتر از حد طبیعی است. توله‌سگ‌ها معمولاً با جستجوی سرپناه، خم شدن و پف کردن خز خود برای به دام انداختن هوای گرم در کنار پوست، گرمای بدن خود را حفظ می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  در هوای سرد، بدن توله سگ گردش خون را از نوک گوش، انگشتان پا و دم به سمت قسمت مرکزی بدن منحرف می کند. پیشگیری بهترین سیاست است و بهترین پیشگیری نگهداری حیوانات خانگی در داخل خانه در هوای مساعد است.

دمای طبیعی بدن

در سگ‌های بالغ، دمای طبیعی از حدود 100 درجه فارنهایت تا 102.5 درجه فارنهایت متغیر است. به همین دلیل است که آنها در کنار مادر غرق می شوند و با خواهر و برادرهای خود در توله سگ ها می خوابند. جمع شدن با هم باعث کاهش اتلاف گرمای باد می شود و بدن های خزدار متعدد می توانند گرمای یکدیگر را به اشتراک بگذارند و از توله سگ سرد اجتناب کنند.

 خطرات در فضای باز

حیوانات خانگی که در سردترین ماه‌ها در خارج از خانه زندگی می‌کنند در معرض بالاترین خطر هیپوترمی هستند، اما حتی دمای نسبتاً خنک نیز می‌تواند خطرناک باشد. باد با سرعت 20 مایل در ساعت باعث می شود هوای 40 درجه 18 درجه باشد. باد آن لایه هوای گرم را که توسط خز در کنار پوست آنها محبوس شده است از بین می برد. این می تواند حتی دمای متوسط ​​را خطرناک کند. اگر باران یا برف می بارد و توله سگ شما را خیس می کند، خز خیس حیوان خانگی را بیشتر سرد می کند.

هیپوترمی خفیف تا متوسط

هیپوترمی خفیف زمانی رخ می دهد که دمای بدن بین 90 درجه فارنهایت تا 99 درجه فارنهایت کاهش می یابد و باعث می شود حیوانات خانگی کمی تنبل و بی حال عمل کنند. لرزش و لرز عضلانی را خواهید دید.

توله سگ را داخل بیاورید، خشکش کنید و حرارت را زیاد کنید و بدون مشکل بهبود یابد. اگر نمی توانید حیوان خانگی را در جایی گرم کنید، سعی کنید او را داخل لباس خود قرار دهید تا گرمای بدن شما را به اشتراک بگذارد. 

هیپوترمی متوسط ​​به عنوان دمایی بین 82 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت تعریف می‌شود. این حیوانات خانگی را می‌توان در خانه نیز درمان کرد، اما ممکن است بهبودی بیشتر طول بکشد. او را در یک حوله یا پتویی که در خشک کن لباس گرم شده است بپیچید یا یک پد گرم کننده را در یک پتو یا حوله بپیچید و روی سگ بمالید.

هیپوترمی شدید

هیپوترمی شدید، که دمای بدن کمتر از 82 درجه فارنهایت است، می تواند کشنده باشد. حیوانات خانگی اگر دمای بدنشان به 90 درجه فارنهایت یا کمتر برسد، توانایی لرزیدن را از دست می دهند، بنابراین توله سگ ساکن علامت هشدار دهنده هیپوترمی است. ممکن است سگ هنگام نفس کشیدن بیهوش شود و ضربان قلب به حدی کاهش یابد که توله سگ مرده به نظر برسد. گاهی اوقات CPR یا تنفس نجات ضروری است، اما برای جلوگیری از اتلاف حرارت اضافی، باید از حرکت دادن توله سگ خودداری کنید.

هر حیوان خانگی که از هیپوترمی شدید رنج می برد - یعنی بدنش آبی و سرد است و نمی تواند بلرزد - به مراقبت های دامپزشکی فوری نیاز دارد. هنگامی که دمای بدن برای بیش از 30 دقیقه زیر 90 درجه فارنهایت باشد، "گرم کردن مجدد" ضروری است، که به گرم کردن حیوان خانگی از داخل با استفاده از تکنیک های تخصصی دامپزشکی اشاره دارد.

توله سگ را خشک کنید و او را در پتوهای گرم بپیچید. در طول سواری با ماشین به اورژانس، ممکن است استفاده از یک بطری آب گرم که در حوله پیچیده شده است در ناحیه کشاله ران او مفید باشد زیرا شریان فمورال نزدیک به سطح پوست قرار دارد. بطری آب گرمی که روی این ناحیه اعمال می شود می تواند به گرم شدن خون کمک کند تا به گردش در آید و گرم شدن مجدد او را تسریع کند.

حیوانات خانگی در هیپوترمی شدید خطر شوک دارند. کمی شربت کارو یا عسل روی لثه های توله سگ بمالید. قند از طریق بافت جذب می شود و ممکن است به افزایش سطح قند خون و مقابله با خطر شوک کمک کند.

درمان دامپزشکی

دامپزشک شما ممکن است حیوانات خانگی با هیپوترمی شدید را با مایعات داخل وریدی گرم، تنقیه با آب گرم، گرم کردن مجدد راه هوایی با استفاده از اکسیژن یا حتی دستگاه های بای پس قلب/ریه که خون را گرم می کنند، درمان کند. حتی با درمان، پیش آگهی در موارد هیپوترمی شدید محافظت می شود زیرا اندام ها و بافت ها اغلب به طور جبران ناپذیر آسیب می بینند.

حیوانات خانگی که در گذشته دچار هیپوترمی شده اند در آینده در معرض خطر بیشتری برای عود بیماری هستند. آسیب های ناشی از سرمای شدید، توانایی بدن برای گرم ماندن را کاهش می دهد.

به این وب سایت رای دهید