نژاد اسب Trakehner

نژاد اسب Trakehner

0 دیدگاه 15 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 604
نژاد اسب Trakehner
اسب تراکنر به دلیل ورزشکاری بودن و توانایی آن در رشته هایی مانند: نمایش سوارکاری و پرش مشهور است. Trakehner علاوه بر اینکه یک نژاد بسیار ورزشی است، به طرز قابل توجهی هم سطح با طبیعتی دلپذیر است.که آن را به اسبی مناسب برای طیف وسیعی از سوارکاران تبدیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  بسیاری از Trakehners پس از یک حرفه رقابتی موفق، می‌توانند به استاد تبدیل شوند و به سوارکاران جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر کمک کنند تا در مورد رشته خود بیاموزند.

مشخصات اسب تراکنر

وزن: 1200 پوند

قد: 15.1 تا 16.2 دست

تیپ بدنی: ورزشی و با استخوان بندی خوب

بهترین برای: درساژ، پرش با نمایش، جشن

طول عمر: 25 سال

تاریخچه اسب تراکنر

Trakehner از یک مزرعه اسب در شرق پروس سرچشمه می گیرد. که این مزرعه در 1732 تاسیس شد.  اسب تراکنر از همان ابتدا تنومند پرورش یافتند، در دهه 1800، نژادهای اصیل و عرب ها برای کمک به اصلاح اسب ها و افزایش استقامت آنها به این نژاد معرفی شدند. هدف این بود که اسب‌هایی را با قدرتی که می‌توانستند به‌عنوان اسب‌سواری در زمان جنگ استفاده کنند آموزش بدهند.

جنگ جهانی دوم منجر به انتقال اسب ها از پروس شرقی شد و از آن زمان پرورش در آلمان غربی متمرکز شد. تراکنرها در دهه 1950 به آمریکای شمالی وارد شدند و از آن زمان پرورش  اسب تراکنر در ایالات متحده آغاز شد.

اندازه اسب تراکنر

اسب تراکنر یک نژاد بزرگ است. نرها معمولاً حدود 16.2 دست ارتفاع دارند، در حالی که مادیان ها کوچکتر هستند و بین 15.1 تا 16.1 دست ایستاده اند.

پرورش و موارد استفاده

Trakehner امروزی یک اسب ورزشی با استعداد است که مهارت خود را در چندین رشته نشان داده است. آنها اسب های درساژ(نمایش سوار کاری) بسیار محبوبی هستند، اما به لطف استقامتشان در پرش های نمایشی و مسابقات نیز برتری داشته اند. تراکنرها در سراسر جهان پرورش داده می شوند، اگرچه اسب های پرورش یافته آلمانی هنوز به دلیل کیفیت آنها مورد توجه قرار می گیرند و بسیاری از سوارکاران همچنان به واردات Trakehners به ​​ایالات متحده ادامه می دهند.

رنگ ها و نشانه ها

Trakehner بیشتر به رنگ مایل به قرمز، خاکستری، شاه بلوطی یا سیاه است، اگرچه رنگ های دیگر پوست مانند روان و پینتی وجود دارد.

ویژگی های منحصر به فرد اسب تراکنر

تراکنرها به دلیل ظرافت و ورزشکاری طبیعی خود شناخته شده اند و یورتمه فنری آنها برای درساژ ایده آل است. در حالی که تراکنرها از نظر ورزشی با استعداد هستند، یکی از منحصر به فردترین ویژگی های آنها خلق و خوی آنهاست. این اسب‌ها باهوش هستند، اما همچنین سخت‌کوش هستند و میل طبیعی دارند که سواران خود را راضی کنند.

 رژیم غذایی و تغذیه

نگهداری تراکنرها آسان است و بسیاری از آنها وزن مناسبی را در صورت تامین علوفه با کیفیت و کنسانتره خوراک حفظ می کنند. برخی از اسب‌ها می‌توانند وزن خود را بدون کنسانتره خوراک حفظ کنند، اما تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای غذایی آنها مهم است. اسب هایی که نگهداری آسانی دارند به راحتی می توانند وزن زیادی پیدا کنند، بنابراین دسترسی آنها به مراتع سرسبز ممکن است نیاز به نظارت و محدود شدن داشته باشد.

مشکلات رایج سلامتی و رفتاری

تراکنرها به خاطر خلق و خوی آرام و یکنواخت خود معروف هستند، بنابراین مشکلات رفتاری نسبتاً نادر است.

از آنجا که خطوط خونی عرب در این نژاد وجود دارد، تراکنرها در معرض سه اختلال ژنتیکی هستند:

عدم کارایی مخچه بدون علت مشخص (Cerebellar Abiotrophy)یک بیماری عصبی است که کره ها را معمولاً قبل از شش ماهگی تحت تأثیر قرار می دهد. کره های آسیب دیده در معرض خطر تصادف هستند و نمی توان از آنها سواری گرفت.

سندرم نقص ایمنی ترکیبی شدید بر دو نوع گلبول سفید در کره اسب ها تأثیر می گذارد. کره های مبتلا ممکن است علائمی مانند ذات الریه، قولنج و کاهش وزن را تجربه کنند و معمولاً در شش ماه اول زندگی خود می میرند.

سندرم کره اسب یک بیماری ارثی است که باعث مشکلات عصبی مانند تشنج، فشار خون بالا دست و پا و حرکات پا می شود. که این حالت کشنده است. همه این اختلالات را می توان از طریق آزمایش DNA شناسایی کرد.

تراکنرها نیاز به نظافت خاصی ندارند، آنها بسیار ورزشی با خلق و خوی عالی هستند. در عیت حال خرید اسب تراکنر می تواند گران باشد.مستعد ابتلا به چند مشکل ژنتیکی است.

تراکنرها به رتبه های برتر مسابقات صعود کرده اند و تعداد بیشماری از نمایندگان معروف این نژاد وجود دارد:

Almox Prints، یک اسب نر در حال پرش نمایشی که در المپیک 1988 سئول و المپیک 1992 بارسلون شرکت کرد.

Peron TSF، یک اسب نر که در بازی های آتلانتا با میشل گیبسون شرکت کرد

هیوریگر، اسب نر که در بازی های جهانی سوارکاری در سال 1994 مدال نقره گرفت و به عنوان موفق ترین اسب نر درساژ در جهان نام گرفت.

Windfall، اسب نر که با اینگرید کلیمکه و دارن کیاکیا رقابت کرد

آیا اسب Trakehner برای شما مناسب است؟

تراکنرها می توانند مانت های عالی بسازند. و ورزشکاری آنها مورد علاقه سوارکارانی است که به دنبال رقابت در ورزش هایی مانند: پرش یا درساژ هستند. این اسب ها خلق و خوی عالی دارند، بنابراین آنها جفت شدن با سوارکاران متوسط ​​اغلب موفق هستند.

به این وب سایت رای دهید