چرا سگ ها سکسکه می کنند؟

چرا سگ ها سکسکه می کنند؟

0 دیدگاه 16 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 1335
چرا سگ ها سکسکه می کنند؟
توله سگ ها می توانند در ابتدا بسیار دوست داشتنی باشند، اما یک توله سگ با سکسکه به نوعی می تواند بسیار جذاب تر باشد. چرا سگ ها سکسکه می کنند و در چه مرحله ای باید نگران باشید؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آناتومی تنفسی سگ شما در واقع کاملاً شبیه آناتومی تنفسی شما است. آنها یک عضله دیافراگمی دارند که فضای سینه آنها را از فضای شکمشان جدا می کند و درست مثل شما، این ماهیچه صاف چیزی است که به سگ شما اجازه می دهد حتی بدون فکر کردن به آن نفس بکشد. هنگامی که دیافراگم منقبض می شود سگ شما دم می دهد و زمانی که آرام می شود سگ شما بازدم می کند. بنابراین هنگامی که دیافراگم سگ شما اسپاسم می‌کند، درست مانند زمانی که دیافراگم شما اسپاسم می‌کند، باعث می‌شود بدن به سرعت هوا را جذب کند و باعث می‌شود سگ شما صدای "هیک" تولید کند که به سرعت از دهان نفس می‌کشد.

 

گاهی اوقات، عطسه معکوس ممکن است برای سکسکه اشتباه گرفته شود، اما در واقع این دو رفتار کاملاً متفاوت هستند. عطسه معکوس زمانی اتفاق می افتد که سگ شما به سرعت و با قدرت هوا را از طریق بینی خود می مکد. صدایی که این ایجاد می‌کند در بازه زمانی بسیار سریع‌تری رخ می‌دهد و صدایی متفاوت از صدای «هیک» ایجاد شده از سکسکه سگ دارد.

سکسکه بیشتر در توله سگ ها دیده می شود. آنها گاهی در سگ های مسن دیده می شوند و در سگ های بالغ کمتر دیده می شوند.

باور کنید یا نه، هدف و دلیل واقعی ایجاد سکسکه در سگ ها و همچنین افراد ناشناخته است. همانطور که گفته شد، تئوری هایی در مورد اینکه چه چیزی می تواند باعث سکسکه در سگ ها شود وجود دارد. برخی از علل ادعا شده عبارتند از:

آب خوردن خیلی سریع

خیلی سریع غذا خوردن

هیجان و بازی پر انرژی

فشار

اگر سگ شما خیلی سریع آب می‌نوشد یا غذا می‌خورد، احتمالاً به اندازه آب و غذا، هوا می‌خورد. برخی فکر می کنند که این همه هوا در معده سگ شما می تواند به دیافراگم او فشار وارد کند و باعث سکسکه شود. 

زمان بازی پر سر و صدا، به ویژه در توله سگ ها، می تواند باعث شود سگ های شرکت کننده به سرعت نفس بکشند، که ممکن است باعث سکسکه شود.

استرس همچنین ممکن است باعث سکسکه شود، زیرا نفس نفس زدن یک مکانیسم مقابله ای برای سگ هایی است که در پریشانی هستند. البته باید توجه داشت که سایر رفتارهای "دهانی" مانند لیسیدن لب و خمیازه کشیدن ، بیشتر از سکسکه، رفتارهای استرس زا هستند.

رفتار

در بیشتر مواقع، سکسکه سگ شما کوتاه مدت و خود محدود کننده خواهد بود، به این معنی که خود به خود از بین می رود. اگر توله سگ شما با سکسکه خود ناراحت به نظر می رسد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای آرام کردن دیافراگم او انجام دهید.

 

می توانید سعی کنید به سگ خود مقدار کمی آب بنوشید. فقط مطمئن باشید که آن را آهسته و آرام بنوشند. همچنین می توانید به آرامی ناحیه سینه آنها را ماساژ دهید. این می تواند به آرام شدن سگ شما کمک کند، به خصوص اگر به طور کامل روی پشت خود استراحت کند، مانند زمانی که مالش شکم انجام می شود. در نهایت، اگر سگ شما غذا و آب خود را می بلعد، به جای یک یا دو وعده غذا، چندین وعده غذایی کوچک در روز را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید کاسه‌های غذای آهسته و فیدرهای پازل را برای کمک به کاهش سرعت سگ خود در هنگام غذا اجرا کنید. 

هشدار

شاید شنیده باشید که به سگ خود یک قاشق عسل، شربت افرا یا شربت کارو بدهید. بهتر است این کار را نکنید، زیرا بسیاری از این محصولات حاوی شیرین کننده ای به نام زایلیتول هستند که برای سگ ها سمی است و باعث هیپوگلیسمی (قند خون پایین) می شود. این نوع شربت های قندی می تواند برای حیوانات دیابتی نیز مضر باشد. اگرچه دادن یکی از این مواد به سگ خود می‌تواند بدون مشکل از بین برود، بهتر است ایمن باشید تا خطر آسیب احتمالی به حیوان خانگی خود.

چه زمانی باید نگران سکسکه سگ خود باشید؟

سکسکه در سگ ها اگر گاهی اتفاق بیفتد و تقریباً به همان سرعتی که شروع می شود متوقف شود، می تواند خوش خیم باشد. با این حال، اگر سگ شما شروع به سکسکه های منظم و طولانی مدت کرد، به خصوص همراه با علائم دیگر، باید با دامپزشک خود مشورت کنید. علائمی مانند سرفه ، عطسه ، و/یا تنفس سنگین/مشکل در هنگام استراحت همراه با سکسکه ممکن است نشان دهنده یک مشکل قلبی یا تنفسی باشد. اگر استفراغ یا اسهال مشاهده کردید ، ممکن است نشان دهنده یک مشکل گوارشی مانند انگل روده باشد. 

سکسکه می تواند در سگ شما و در اکثر موارد زیبا باشد و هیچ نگرانی پزشکی واقعی ندارد. بنابراین دفعه بعد که سگ شما شروع به سکسکه کرد، سعی کنید چند ضربه آرام به سینه او بزنید تا به او کمک کنید  سکسکه نکند.

 

به این وب سایت رای دهید