5 حقیقت شگفت انگیز در مورد گربه های سیاه

5 حقیقت شگفت انگیز در مورد گربه های سیاه

0 دیدگاه 18 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 3816
5 حقیقت شگفت انگیز در مورد گربه های سیاه
چه صاحب گربه باشید چه نباشید، همه ما می دانیم که گربه های سیاه داستان های باور نکردنی زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه‌های سیاه معمولاً با هالووین، جادوگری و بدشانسی مرتبط هستند، آنها نمادهای اصلی هالووین هستند. 

در آغاز قرون وسطی، گربه های سیاه با شیطان، جادوگران و جادوگری مرتبط شدند. برخی از مردم تا آنجا پیش رفتند که بر این باور بودند که گربه های سیاه همگروه جادوگران یا حتی جادوگرانی هستند که شکل دیگری به خود گرفته اند. این خرافات گسترده منجر به کشتار دسته جمعی وحشتناک گربه های سیاه و گاهی حتی صاحبان آنها شد.

ترس از گربه‌های سیاه، جدای از اینکه همه چیز وهم‌آور را نشان می‌دهد، هنوز تا حدودی تأثیر دارد. بسیاری از پناهگاه‌های حیوانات، گربه‌های سیاه را در ماه اکتبر در خانه‌ها قرار نمی‌دهند، زیرا می‌ترسند که آنها  قربانی شوند. در برخی از نقاط جهان، اعتقاد بر این است که گربه های سیاه می توانند زندگی عاشقانه شما را بهبود بخشند.

به عنوان مثال در ژاپن زنان مجردی که گربه سیاه دارند، خواستگاران بیشتری را جذب می کنند. در میدلندز انگلیسی بریتانیا، یک گربه سیاه هدیه ایده آل عروسی است. اعتقاد بر این است که آنها شانس و خوشبختی را برای عروس به ارمغان می آورند.

گربه های سیاه می توانند برای شما شانس بیاورند

گربه های سیاه نه تنها می توانند زندگی عاشقانه شما را بهتر کنند، بلکه می توانند شانس شما را افزایش دهند و وضعیت مالی شما را نیز بهبود بخشند. از لحاظ تاریخی، ملوان‌ها گربه‌ها را برای شکار موش و احتمالاً برای همنشینی روی کشتی‌ها می‌آوردند، اما ملوانان بریتانیایی معتقد بودند که یک گربه سیاه برای کشتی خوش شانسی می‌آورد و بازگشت امن به خانه را تضمین می‌کند.

هرچند برای دزدان دریایی کمی پیچیده تر بود. آنها معتقد بودند گربه سیاهی که به سمت شما راه می‌رود بدشانسی است، گربه سیاهی که از شما دور می‌شود خوش شانس است، و اگر گربه‌ای سوار کشتی می‌شود و سپس از زمین می‌پرد، کشتی غرق می‌شود.

برای آن دسته از ما که شغل دریایی نداریم، رسیدن یک گربه سیاه به آستان شما نشان دهنده رفاه است (یک باور رایج در اسکاتلند) و یک گربه سیاه که از مسیر شما عبور می کند نشانه خوش شانسی (در انگلستان و ایرلند) است.

گربه سیاه می تواند در برابر بیماری مقاومت کند

محققان مؤسسه ملی سلامت دریافتند که جهش‌های ژنتیکی که باعث می‌شود گربه‌های سیاه در برابر بیماری‌ها محافظت شوند. در واقع، جهش‌ها بر همان ژن‌هایی تأثیر می‌گذارند که مقاومت HIV را به انسان ارائه می‌کنند.

از آنجایی که گربه‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات سلامتی مشابه ما را تجربه کنند، سرطان، اچ‌آی‌وی و آلزایمر، برای نام بردن چند مورد آنها مدل‌های عالی برای مطالعه بیماری‌های انسانی هستند. با کشف اینکه چگونه گربه ها برای مقاومت در برابر بیماری ها تکامل یافته اند، محققان می توانند یاد بگیرند که چگونه از بیماری در انسان ها نیز جلوگیری کنند.

گربه های سیاه می توانند رنگ را تغییر دهند

گربه سیاه که از پنجره به بیرون نگاه می کند

اگر گربه سیاه شما دارای ژن راه راه است و دوست دارد روزهای خود را در آفتاب بگذراند، خز او می تواند به رنگ قهوه ای رنگ تبدیل شود.

گربه های اشرافی 

به این وب سایت رای دهید