کج شدن سر در خرگوش ها

کج شدن سر در خرگوش ها

0 دیدگاه 19 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 4453
کج شدن سر در خرگوش ها
وقتی سر خرگوش خانگی شما کج می شود. چند توضیح وجود دارد که چرا خرگوش شما ناگهان سر خود را به یک طرف خم می‌کند.اما صرف نظر از علت، در صورت مشاهده کج شدن سر، باید به دامپزشک مراجعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، Encephalitozoon cuniculi، که بیشتر به عنوان E. cuniculi شناخته می شود، یک بیماری مادام العمر و ناتوان کننده است که خرگوش به آن مبتلا می شود. اغلب کج شدن سر و تشنج در خرگوش های خانگی دیده می شود. چیزی که این بیماری را ترسناک می کند، این است که یک خرگوش کاملا سالم می تواند به طور ناگهانی علائم این عفونت را نشان دهد. علاوه بر این، هیچ آزمایشی بله یا خیر ساده ای وجود ندارد که با اطمینان به شما بگوید که آیا خرگوش شما به E. Cuniculi آلوده شده است یا خیر.

کج شدن سر ناشی از E. Cuniculi می تواند آنقدر عمیق شود که خرگوش ها به پهلو بغلتند و نتوانند بنشینند. حتی ممکن است سرهای کج شده آنها تقریباً بر روی بدنشان وارونه به نظر برسد زیرا کج شدن آنها بسیار بد شده است. ممکن است در غذا خوردن مشکل داشته باشند. داروها می توانند به مدیریت این بیماری کمک کنند، اما برای سایر خرگوش ها (و انسان های ضعیف سیستم ایمنی) بسیار مسری است و هیچ درمانی برای آن ایجاد نشده است. این اغلب بیماری است که پس از رد سایر بیماری هایی که باعث کج شدن سر می شوند، تشخیص داده می شود. مراقبت های دارویی و پرستاری مادام العمر برای تثبیت خرگوش مبتلا به عفونت شدید E. cuniculi مورد نیاز است.

کج شدن سر خرگوش از عفونت گوش

خرگوش شما ممکن است در یک یا هر دو گوش دچار عفونت گوش شود. عفونت می تواند به دلیل باکتری یا مخمر یا گاهی اوقات مخلوطی از هر دو باشد و همچنین می تواند باعث کج شدن سر در خرگوش ها شود. دامپزشک می تواند فضولات گوش خرگوش شما را بیرون آورد (ممکن است فقط شبیه موم باشد)، آن را روی یک لام شیشه ای آغشته می کند، آن را رگ آمیزی کند و زیر میکروسکوپ به آن نگاه می کند تا ببیند آیا عفونت وجود دارد یا خیر. داروهای موضعی (قطره گوش) معمولاً برای درمان عفونت گوش در خرگوش تجویز می شود. اگر عفونت گوش واقعاً بد باشد یا برای مدت طولانی درمان نشده باشد، ممکن است کج شدن سر حتی پس از درمان عفونت گوش باقی بماند. برخی از کج‌های سر ممکن است برای همیشه باقی بمانند، اما این خرگوش‌ها با دیدگاه کج‌شده جدید خود در زندگی سازگار می‌شوند و به خوبی عمل می‌کنند.

کج شدن سر خرگوش از آبسه

خرگوش ها بسیار مستعد ابتلا به عفونت های موضعی به نام آبسه هستند. آبسه ها می توانند تقریباً در هر جایی از بدن یا روی بدن خود ظهور کند و اگر آبسه در ناحیه کانال گوش باشد ممکن است باعث کج شدن سر شود. آبسه های دندان، آبسه های پشت چشم ، یا آبسه های زیر پوست کنار گوش ممکن است به مجرای گوش فشار بیاورند و باعث شوند که تعادل خرگوش شما از بین برود و سر آنها را کج کند. بسته به محل منشأ آبسه، ممکن است برای برداشتن آن نیاز به آنتی بیوتیک یا جراحی باشد.

اگر آبسه به دلیل دندان در دهان خرگوش شما باشد، باید تحت بیهوشی دندان کشیده شود. همچنین ممکن است آبسه با آنتی بیوتیک پر شود، با جراحی باز شود تا تخلیه شود و پاک شود. مقابله با آبسه ها سخت است. خلاص شدن از شر آنها بسیار دشوار است و هیچ کس دوست ندارد به حیوانات خانگی خود دارو بدهد.

کج شدن سر خرگوش از کنه های گوش

کنه‌های گوش آفات کوچکی هستند که خانه‌های خود را در مجرای گوش بسیاری از انواع حیوانات ایجاد می‌کنند. خرگوش ها مستعد ابتلا به این عنکبوت ها هستند و وقتی کنه های گوش از موم گوش خرگوش شما تغذیه می کنند، می تواند برای خرگوش شما بسیار دردناک و آزاردهنده باشد. این عوارض جانبی کنه های گوش ممکن است باعث شود خرگوش شما سر خود را کج کند، سر خود را تکان دهد، گوش خود را بخراشد. و سرشان را به زمین بمالند تا درد و ناراحتی را متوقف کنند. مایت های گوش معمولاً به راحتی از شر آن خلاص می شوند، اما باید مطمئن شوید که از دارویی که برای خرگوش ها بی خطر است استفاده می شود. در صورت استفاده از داروی نادرست، می توانید آسیب هایی مانند ناشنوایی، درد و حتی مرگ خرگوش خود را ایجاد کنید. کنه های گوش را می توان به راحتی در زیر میکروسکوپ دامپزشک عجیب و غریب مشاهده کرد و معمولاً پس از رفع آلودگی، کج شدن سر از بین می رود.

در صورت بروز هر گونه از این علائم حتما از سامانه دامپزشک درخواست ویزیت در منزل داشته باشید .

به این وب سایت رای دهید