معانی مختلف دم تکان دادن سگ

معانی مختلف دم تکان دادن سگ

0 دیدگاه 22 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 2034
معانی مختلف دم تکان دادن سگ
دم تکان دادن نوعی ارتباط سگ است. سگ‌ها دم خود را تکان می‌دهند تا چیزی در مورد احساس خود به ما بگویند، درست مانند سایر اشکال زبان بدن آیا دم سگ شل شده و به جلو و عقب حرکت می کند؟ آیا بدن آن همراه با تکان دادن حرکت می کند؟ اما آیا می دانید تکان دادن دم سگ واقعاً به چه معناست؟

به گزارش پایگاه خبری"دامپزشک"، سگ ها دم خود را تکان می دهند تا با انسان و سایر حیوانات ارتباط برقرار کنند. بیشتر مردم به سگی که دم تکان می دهد نگاه می کنند و تصور می کنند که خوشحال است . در حالی که این معمولا درست است، اما مواقعی وجود دارد که سگ درست قبل از اینکه تهاجمی شود دم خود را تکان می دهد. مهم است که به نحوه نگه داشتن دم سگ هنگام تکان دادن آن توجه کنید. جایی که دم در آن قرار دارد و روشی که سگ بدن خود را در حین تکان دادن نگه می‌دارد، می‌تواند به شما سرنخی در مورد آنچه که می‌خواهد به شما بگوید، بدهد. همچنین باید به علائم دیگری در زبان بدن سگ توجه کنید.

تکان دادن دم

اگر سگی دمش را تکان می دهد و بقیه بدنش آرام به نظر می رسد یا همراه با تکان دادن حرکت می کند، احتمالاً با یک سگ شاد و راحت روبرو هستید . تکان دادن دم شاد و آرام معمولاً با حالت چهره شاد همراه است. یک سگ شاد معمولاً چشمانی روشن، دهانی آرام و باز دارد تکان دادن سریع دم با سایر سیگنال های شاد معمولاً به معنای هیجان زده بودن سگ است.

دلایل جایگزین

دم سگ بلند است و در حرکت عقب و جلو حرکت می کند در حالی که بدن سگ نسبتاً ایستاده و سفت باقی می ماند؟ اگر سگی در حالی که دمش را تکان می دهد بدن خود را صاف و سفت نگه داشته باشد، ممکن است به شما بگوید که نسبت به چیزی که در اطرافش می گذرد احساس ناراحتی می کند. دم ممکن است پایین باشد و به آرامی تکان بخورد، معمولاً به این دلیل که سگ در مورد چیزی مردد است. یا ممکن است دم سگ بالا نگه داشته شود و باریک اما سریع به جلو و عقب حرکت کند. این ناراحتی می تواند پیش درآمدی برای پرخاشگری باشد. این یکی از دلایلی است که مردم گاهی گزارش می دهند که سگ درست قبل از گاز گرفتن کسی دم خود را تکان می دهد. بنابراین، اگر با سگی مواجه شدید که نمی‌دانید چرا دمش را تکان می‌دهد، قبل از نزدیک شدن، بررسی کنید بقیه زبان بدنش به شما چه می‌گویند. 

تکان دادن دم به چپ و راست

آیا مهم است که دم سگ به کدام سمت تکان می خورد؟ یک مطالعه نشان می دهد که ممکن است در مورد ارتباط سگ به سگ اهمیت داشته باشد. محققان دریافتند که سگ ها بسته به اینکه دم سگ دیگری به سمت چپ یا راست تکان می خورد، واکنش های احساسی متفاوتی داشتند. به نظر می رسید سگ هایی که سگ دیگری را می بینند دمش را به سمت راست تکان می دهد، ریلکس شده بودند. سگ هایی که سگ دیگری را با تکان دادن دم چپ تماشا می کردند، علائم عصبی، استرس یا اضطراب را نشان دادند. این مطالعه نحوه تعامل سگ ها با یکدیگر را روشن می کند.

 

برای سؤالات مربوط به سلامتی، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید، زیرا آنها حیوان خانگی شما را معاینه کرده اند، تاریخچه سلامت حیوان خانگی را می دانند و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما ارائه دهند.

 

به این وب سایت رای دهید