چرا گربه ها همیشه مدفوع خود را نمی پوشانند؟

چرا گربه ها همیشه مدفوع خود را نمی پوشانند؟

0 دیدگاه 23 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 781
چرا گربه ها همیشه مدفوع خود را نمی پوشانند؟
گربه‌های وحشی که مدفوع خود را دفن می‌کنند اساساً به دو دلیل این کار را انجام می‌دهند: یکی ناشناخته نگه داشتن حضور خود از شکارچیان احتمالی. مورد دیگر نشان دادن این است که آنها گربه های غالب را به چالش نمی کشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پوشاندن مدفوع یک رفتار طبیعی گربه است، گربه‌های غالب‌تر به ندرت مدفوع خود را دفن می‌کنند و اغلب ضایعات را روی جوراب‌های علف‌دار باقی می‌گذارند که آن‌ها را بلندتر و برجسته‌تر می‌کنند. 

بنابراین، به نظر می رسد تنها دلیلی که یک گربه اهلی مدفوع خود را دفن می کند وجود یک گربه غالب در خانه است. با این حال، دفن مدفوع یک رفتار بسیار طبیعی گربه است. پس چرا گربه شما این کار را نمی کند؟

خوشایند انسانها

انسان‌ها با انتخاب گزینشی (و پرورش) گربه‌هایی که «تمیز» هستند، رفتار گربه‌های خانگی را تشویق کرده‌اند. گربه‌هایی که مدفوع خود را بدون پوشش می‌گذارند تا دیگران آن را تحسین کند، غیرعادی نیستند - آنها فقط گربه هستند.

اگر بچه گربه شما همیشه به عنوان رفتار معمولی در جعبه زباله حفر و پوشانده شده است و ناگهان با مدفوع بدون پوشش بیرون می آید، از خود بپرسید چه چیز تغییر کرده است. این ممکن است یک راه گربه برای ارسال یک سیگنال بدبو به گربه های دیگر (یا حتی گربه ولگردی که بیرون از پنجره است) مبنی بر اینکه قلمرو متعلق به آن است انجام دهد.

 

اعلام قلمرو

در طبیعت، گربه‌های مسلط (از جمله جگوار، پلنگ، شیر و ببر) که بر سر قلمرو رقابت می‌کنند، مدفوع خود را دفن نمی‌کنند و این پیام را ارسال می‌کنند که آن نقطه را در مال خود اعلام می‌کنند. یک گربه اهلی ممکن است تصمیم بگیرد مدفوع خود را دفن نکند تا به سایر گربه‌ها  یا صاحب آنها بفهمد "من اینجا هستم". حتی اگر یک گربه برای مدتی در یک مکان زندگی کرده باشد، ممکن است احساس نکند که این منطقه قلمرو اوست. بوی مدفوع آنها حضور آن گربه خاص را نشان می دهد.

تمایلات طبیعی

گربه هایی که ترجیح می دهند مدفوع خود را نپوشانند، به طور کلی یک رفتار الگوبرداری شده از گربه مادر است، برخی از گربه ها در واقع هرگز این کار را یاد نمی گیرند.

مسائل مربوط به جعبه زباله

وقتی صحبت از جعبه های زباله می شود، اندازه اهمیت دارد. شاید جعبه خاک گربه شما برای دفن مدفوعش در داخل جعبه کوچکتر از آن باشد. و همانطور که گفته می‌شود، گربه‌ها می‌توانند سخت‌گیر باشند شاید او احساس خاک گربه را دوست نداشته باشد، یا جعبه خیلی کثیف است، و ترجیح می‌دهد زمان بیشتری را در آنجا صرف نکند. اگر مشکوک هستید که یکی یا هر دوی این موارد می تواند درست باشد، یک جعبه جدید از زباله را امتحان کنید یا به یک جعبه زباله بزرگتر ارتقا دهید.

مسائل پزشکی

هیچ تشخیص خاصی وجود ندارد که باعث شود گربه شما مدفوع خود را دفن نکند، اما اگر گربه شما نوعی درد را تجربه می کند، چه در پنجه های خود، در حین رفتن به دستشویی یا به طور کلی این می تواند او را از این درد باز دارد. گذراندن زمان بیشتر در جعبه زباله همچنین، گربه‌هایی که اخیراً پنجه‌شان باز شده است، می‌توانند از روند دفن صرفنظر کنند.

به این وب سایت رای دهید