چگونه به سگ خود آموزش دهیم که داخل باکس شود؟

چگونه به سگ خود آموزش دهیم که داخل باکس شود؟

0 دیدگاه 24 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 1478
چگونه به سگ خود آموزش دهیم که داخل باکس شود؟
آموزش جعبه بخش مهمی از تربیت سگ شما است. جعبه یا لانه یک ابزار مهم تربیت سگ و همچنین وسیله ایمن برای حبس است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، آموزش جعبه همچنین هنگام آموزش در خانه سگ شما بسیار مفید  است. حتی اگر قصد ندارید سگ خود را مرتباً در باکس بگذارید، آموزش دادن او به داخل جعبه در مواقعی که باید در باکس یا جعبه محبوس شود، مانند بردن پیش دامپزشک یا هنگام سوار شدن ماشین، کمک خواهد کرد.

اگرچه آموزش جعبه ارزشمند است، اما اگر نتوانید سگ خود را به راحتی به لانه ببرید، کارساز نیست. وقتی می‌خواهید سگتان را وارد باکس کنید، می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد، مخصوصاً به این دلیل که معمولاً زمانی است که آماده خروج از خانه هستید. خبر خوب این است که می توانید سگ خود را آموزش دهید تا در چند جلسه آموزشی کوتاه به داخل جعبه برود.

لوازم مناسب را دریافت کنید

برای آموزش دادن به سگ خود برای ورود به جعبه، به مقداری غذا و یک جعبه نیاز دارید. هنگام انتخاب باکس، نه تنها به این فکر کنید که سگ شما چقدر بزرگ خواهد شد، بلکه چقدر رشد خواهد کرد. خوراکی ها را کوچک اما بسیار مطلوب کنید، زیرا در شروع تمرین باید بارها توجه آن را جلب کنید.

 

یک فرمان را انتخاب کنید

شما باید از کلمه یا عبارتی استفاده کنید که به سگ شما بفهماند زمان رفتن به داخل باکس است. شما می توانید از هر کلمه ای که می خواهید استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که خیلی شبیه به اسم سگ یا کلمه نشانه دیگری که استفاده می کنید نباشد و با هر کلمه نشانه ای که انتخاب می کنید سازگار باشد.

سگ خود را به داخل باکس ببرید

با ایستادن در مقابل باکس سگ خود و نشان دادن غذاهای ارزشمند شروع کنید. مطمئن شوید که سگ شما خوراکی ها را می بیند و آنها را می خواهد.

کلمه نشانه را بگویید و خوراکی ها را در پشت جعبه بیندازید. به محض اینکه سگ شما وارد باکس شد تا خوراکی ها را دریافت کند، آن را تحسین کنید. 

تکرار و تمرین کنید

این روند را چندین بار تکرار کنید و با یک تجربه مثبت و تحسین خاتمه دهید. دستور "kennel up" را چند بار در روز و هر جلسه حدود 10 دقیقه تمرین کنید. سگ خود را بیش از 10 دقیقه در هر جلسه تمرین ندهید.

استفاده از خوراکی ها را متوقف کنید

پس از چند روز، می‌توانید از انداختن خوراکی‌ها به داخل جعبه خودداری کنید، اما به گفتن دستور "Kennel up" ادامه دهید. چند بار اول، ممکن است مجبور شوید دست خود را طوری حرکت دهید که گویی بعد از دستور دادن، غذا را داخل آن پرتاب می کنید. وقتی سگتان داخل شد، آن را تحسین کنید و خوراکی را در جعبه بیندازید.

با چند جلسه تمرین، باید بتوانید سگ خود را به محض شنیدن کلمه نشانه وارد جعبه کنید. تا آن زمان، رفتار برای هر فرمان باید غیر ضروری باشد.

مشکلات و اثبات رفتار

باکس باید محل آسایش سگ شما باشد. اگر سگ شما در داخل جعبه مضطرب به نظر می رسد، آن را تنها نگذارید تا زمانی که به محبوس شدن عادت کند. سعی کنید به سگ خود در جعبه غذا بدهید و اجازه دهید زمانی که شما در اطراف هستید در باکس بماند. سگ را پس از مدت کوتاهی (در حالت ایده آل در حالت آرام) بیرون بگذارید. مدت زمانی که توله سگ را در جعبه رها می کنید به تدریج افزایش دهید. هنگامی که به نظر می رسد سگ شما جعبه را فضای مخصوص به خود را در نظر می گیرد و می تواند در آنجا استراحت کند، پس از خروج می توانید آن را در آنجا بگذارید. آخرین چیزی که می خواهید این است که سگتان ترک شما را با هر چیز ترسناک مرتبط کند. این می تواند به اضطراب جدایی منجر شود یا آن را تشدید کند .

 

اشتباهات رایج

اگر سگ شما به داخل جعبه غذا نمی دود، ممکن است لازم باشد چیزی با ارزش تر برای جذب سگ پیدا کنید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که نتواند در برابر آن مقاومت کند، مانند خوراکی های خوشبو، تکه های هات داگ، مرغ یا یک اسباب بازی جدید.

سگ خود را به زور وارد باکس نکنید، به خصوص اگر به نظر می رسد ترسیده باشد. در عوض، جعبه را بسیار راحت کنید (یک تخت خواب زیبا تأثیر خواهد کرد). جعبه را همیشه باز بگذارید، اسباب‌بازی‌های مورد علاقه سگ‌تان را داخل آن قرار دهید و به سگ‌تان تا جایی که می‌شود به جعبه غذا بدهید. اگر قسمت بالایی قابل جابجایی وجود دارد، آن را بردارید. همانطور که سگ شما بیشتر به وجود جعبه عادت می کند، نزدیکی غذاها را افزایش دهید. ممکن است کمی طول بکشد، اما سگ شما باید بر ترس ها غلبه کند.

اگر همچنان مشکل دارید که سگ خود را در جعبه سوار کند، از مربی یا رفتارشناس سگ کمک بگیرید . از دامپزشک خود برای توصیه یا ارجاع بخواهید.

به این وب سایت رای دهید