راهنمای تغذیه اسب

راهنمای تغذیه اسب

0 دیدگاه 26 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 923
راهنمای تغذیه اسب
بیاموزید که اسب خود را از چه غذاهایی تغذیه کنید تا سالم بماند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بیشتر نژادهای کره اسب در جایی رشد کردند که مرتع بسیار کم، زمین ناهموار و آب و هوا خشن بود. آنها مجبور بودند سخت تلاش کنند تا غذای خود را پیدا کنند و بنابراین، در مدت کوتاهی تکامل یافته اند. آنها غذاهای مخصوص و علف های سرسبز را تغذیه می کنند.

کره اسب ها، فقط به کسری از خوراکی نیاز دارند. یونجه برای کره ها باید  مرغوب باشد. اسب شما احتمالاً به یونجه و شبدر نیاز ندارد. علوفه‌ها، نسبت به بسیاری از یونجه‌های علف، انرژی و مواد مغذی بیشتری دارند، که اغلب برای یک کره اسب‌بسیار مناسب هستند.

چراگاهی

مراتع سرسبز منطقه خطرناکی برای اسب‌ها است. اگر قصد دارید اسب خود را روی چمن  ببرید با 10 دقیقه چرا شروع کنید و به تدریج هر روز دو بار چند دقیقه به آن اضافه کنید. اگر اسب شما بیش از حد علف بخورد، ممکن است به مواردی مانند قولنج منجر شود. ممکن است هرگز نتوانید چند اسبی را در مرتع خوب رها کنید. کره ها می توانند خیلی سریع چاق شوند و این می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند سندرم متابولیک شود.

 علف‌های پراکنده که به آرامی رشد می‌کنند ایده‌آل خواهند بود. ممکن است لازم باشد برای بخشی از روز یک اسب را از مرتع دور نگه دارید. گاهی اوقات یافتن راه هایی برای محدود کردن مقدار خوراکی که اسب شما دریافت می کند کمی خلاقیت لازم است. برخی از افراد از قلم گرد یا پادوک استفاده می کنند که در آن علف رشد نمی کند. گزینه دیگر استفاده از پوزه چرا است. پوزه‌های چرا به اسب‌ها اجازه می‌دهند تا بچرند، اما هر بار فقط چند تیغه می‌گیرند. فضاهای پوزه نیز به پونی اجازه نوشیدن می دهد، بنابراین مطمئن شوید که اسب شما به آب تازه تمیز دسترسی دارد.

فیدهای اضافی

کره اسب ها به ندرت به کنسانتره یا غلات نیاز دارند. اگر کره شما در حال از دست دادن وضعیت خود است، می توانید مقدار یونجه را افزایش دهید و اگر این مقدار کافی نیست، کنسانتره ای که خیلی غنی نیست اضافه کنید. یک جایگزین علوفه غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است بدون اضافه کردن پوند اضافی، انرژی تغذیه ای مورد نیاز اسب شما را افزایش دهد.

غذا دادن به اسب می تواند برای صاحب آن رضایت بخش باشد. برای غذا دادن به کره باید به دنبال کنسانتره ای باشید که کالری کمی دارد. برخی از تولید کنندگان مخلوط های مخصوص کره اسب ها را می سازند. این مخلوط ها با مقدار صحیح مکمل ها برای اسب پونی متعادل می شوند. وسوسه نشوید که آن را با مواد اضافی مانند ملاس یا تفاله چغندر قاطی کنید . اگر از خوراکی‌ها برای تغذیه کره اسب استفاده می‌کنید ، بهتر است آن‌ها را در رژیم غذایی کلی در نظر بگیرید، بنابراین در مصرف آن افراط نکنید.

حفظ سلامت

دهان کره اسب کوچک است، بنابراین رشد بیش از حد دندان می تواند مشکل ساز باشد. قلاب ها و لبه های تیز می توانند جویدن را برای کره سخت کنند. زبان و لثه ها نسبت به برخی اسب ها به هم نزدیک تر هستند. فراموش نکنید که از دامپزشک خود بخواهید دندان های اسب را بررسی کند تا اطمینان حاصل شود که می تواند به راحتی بجود. درد دهان می تواند منجر به مشکلات رفتاری در حین حمل قلاب شود .

پونی ها همچنین برای حفظ بهترین سلامتی به کرم زدایی منظم نیاز دارند.

به این وب سایت رای دهید