چرا گربه ها همه چیز را به هم می ریزند؟

چرا گربه ها همه چیز را به هم می ریزند؟

0 دیدگاه 30 آبان 1400 چاپ خبر بازدید: 638
چرا گربه ها همه چیز را به هم می ریزند؟
گربه ها به این شهرت دارند که اشیا را از پیشخوان ها و قفسه ها می اندازند. چرا گربه ها اصرار دارند که گلدان ها و ظروف را بشکنند؟ خوب، مانند بسیاری از رفتارهای حیوانات خانگی ، چندین دلیل مختلف وجود دارد که گربه شما دوست دارد همه چیز را به هم بزند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه‌ها، حتی گربه‌هایی که فقط در داخل خانه هستند، غرایز عمیقاً درنده‌گری دارند. این به این دلیل است که آنها گوشتخواران "واقعی" در نظر گرفته می شوند . در واقع، اسباب‌بازی‌های گربه مانند اسباب‌بازی‌های عصایی، نشانگرهای لیزری برای گربه شما سرگرم‌کننده هستند زیرا خروجی‌ای برای این غرایز هستند. گربه ها همچنین محیط خود را نه تنها با بینی بلکه با پنجه های خود نیز کشف می کنند. بنابراین، حتی چیزهایی که حتی از راه دور شبیه موش یا حشره نیستند، ممکن است از گربه‌تان ضربه‌ای سرسری بگیرند.

کسالت

گربه‌ها باهوش‌ هستند، بسیار باهوش‌تر از آن چیزی که برخی به آنها اعتبار می‌دهند. اگر به گربه ها تحریک ذهنی مناسب داده نشود، می توانند به سرعت خسته شوند. بسیاری از رفتارهای به اصطلاح "آزاردهنده" می توانند صرفاً به این دلیل ایجاد شوند که گربه شما به تحریک بیشتری نیاز دارد. اگر گربه شما از طریق بازی تحریک نمی شود، ممکن است شروع به پاره کردن مبلمان شما، بالا رفتن از پرده های شما و بازی با چیزهایی کند که قرار نیست اسباب بازی گربه باشند، مانند چیزهایی که روی پیشخوان گذاشته شده اند.

جلب توجه

یک گربه فقط باید چند بار چیزی را از روی پیشخوان بیاندازد تا بفهمد وقتی چیزی را می زند صاحبش می دود. اگر گربه شما توجه شما را می خواهد، ممکن است برای جلب توجه شما شروع به انداختن چیزها از روی پیشخوان کند. برای اینکه این رفتار را تقویت نکنید، سعی کنید هنگامی که گربه شما چیزی را به زمین می زند، بلافاصله آن را بر ندارید. بدیهی است که اگر گربه شما یک لیوان قهوه را شکست یا یک بسته غذا را کوبید، مطمئن شوید که به خود آسیبی نرساند، اما خودکارها و کلیدهای افتاده را می‌توانید بعداً بردارید.

چگونه می توانید از این رفتار جلوگیری کنید؟

از آنجایی که این رفتار از یک غریزه طبیعی سرچشمه می گیرد، توصیه نمی شود که گربه خود را به خاطر انداختن اشیا سرزنش کنید. همانطور که گفته شد، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا با از بین بردن اشیا از شمارنده، به حداقل رساندن تخریب گربه خود کمک کنید. داشتن زمان های بازی برنامه ریزی شده مخصوصاً با اسباب‌بازی‌هایی که از غرایز درنده خود استفاده می‌کنند، مانند اسباب‌بازی‌های عصایی، می‌توانند به رفع خستگی کمک کنند. این اسباب‌بازی‌ها خروجی مناسبی برای غرایز گربه شما ارائه می‌دهند و غنی‌سازی ذهنی و جسمی را فراهم می‌کنند. مطمئن شوید که به طور منظم با گربه خود بازی می کنید، می تواند به آنها کمک کند که شیفتگی آنها را با کوبیدن چیزها از روی پیشخوان از بین ببرید. مهم است که این زمان بازی بیش از چند دقیقه باشد. بیشتر گربه ها از ۲۰ دقیقه بازی فعال در روز بهره مند می شوند. علاوه بر زمان پخش برنامه ریزی شده، تغییر مسیر نیز می تواند کمک کند. اگر گربه‌تان را دیدید که آماده پریدن روی پیشخوان یا میزی است که روی آن چیزهایی وجود دارد که ممکن است بخواهند آنها را بزنند، می‌توانید با یک جلسه بازی بداهه حواس او را پرت کنید.

یکی دیگر از راه‌های علاقه‌مند نگه داشتن گربه به اسباب‌بازی‌های خود و نه به قلم‌های ولگرد شما، چرخش اسباب‌بازی است. مهم است که اسباب‌بازی‌های متنوعی برای بازی در اختیار گربه‌تان قرار دهید، اما به همان اندازه مهم است که آن اسباب‌بازی‌ها را بچرخانید تا از آن‌ها خسته نشوند. برای چرخاندن اسباب‌بازی‌های گربه‌تان، کافی است نیمی از آن‌ها را در یک ظرف پلاستیکی نگهداری کنید و مقداری گوشت گاو خشک شده روی آن‌ها بپاشید. هر هفته، تمام اسباب‌بازی‌های بیرون را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را با اسباب‌بازی‌های موجود در انبار تعویض کنید.

در نهایت، فیدرهای پازل نیز می توانند ابزار خوبی برای استفاده باشند. اگر گربه شما در حال حاضر چیزهایی را از روی میز شما می زند، استفاده از تغذیه کننده های پازل، به خصوص آنهایی که به اطراف کوبیده می شوند تا کیبل ها بیرون بیفتند، می تواند خروجی خوبی برای آنها باشد. همچنین می‌توانید با به حداقل رساندن دسترسی آن‌ها به چیزها، غریزه آنها را برای به هم زدن چیزها به حداقل برسانید. اگر دوست دارید وسایل گرانقیمت را در معرض دید قرار دهید، آنها را در یک کابینت بسته یا در قفسه های بلندی که گربه شما نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند، نگهداری کنید.

شما نمی توانید گربه خود را از پنجه زدن غریزی به چیزها منع کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که چرا آنها مجبور به انجام این کار هستند، می توانید خروجی های مناسبی برای این رفتار به آنها بدهید.

چرا گربه ها مکان های مرتفع را دوست دارند؟

به این وب سایت رای دهید