فرار سگ

فرار سگ

0 دیدگاه 1 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 465
فرار سگ
از دست دادن سگ می تواند یک تجربه وحشتناک باشد. حتی ترسناک تر است که متوجه شوید سگ شما عمدا فرار کرده است. اگر سگ شما به طور مکرر فرار می کند، مهم است که دلیل آن را بدانید و بفهمید که چگونه جلوی فرار او را بگیرید.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، مانند هر مشکل رفتاری، هدف اصلی ما این است که WTF را بفهمیم: کارکرد این رفتار چیست؟ اگر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، می‌توانیم بفهمیم که چگونه نیازهای سگ خود را برآورده کنیم. البته، نمی‌توانیم دلیل فرار را از سگتان بپرسیم، اما می‌توانیم بر اساس رفتار او و الگوهای رفتاری گونه‌اش حدس‌های درستی بزنیم.

سگ شما خسته است

این اولین دلیل فرار بیشتر سگ هاست. آنها در حیاط تنها مانده اند و هیچ کاری بهتر از این برای انجام دادن ندارند و بیرون آمدن آنقدرها هم سخت نیست. بنابراین آنها خود را برای کمی پیاده روی در اطراف محله بیرون می آورند.

اگر کاری برای سگ خود نمی کنید، احتمال زیادی وجود دارد که او ایده های در پیش بگیرد. در بسیاری از موارد، این بدان معناست که او خود را وارد یک ماجراجویی خواهد کرد!

این مشکل را با نظارت بر سگ خود، انجام تمرینات ورزشی مناسب و دادن اسباب بازی های جویدنی به او حل کنید تا او را مشغول نگه دارید.

سگ شما به دنبال جفت می گردد

سگ های نر به خصوص آنهایی که عقیم نشده اند در محله به دنبال عشق(همسر) هستند. با این اوصاف، عقیم کردن سگ خود یا گرفتن ماده لزوماً مانع از این نمی شود که سگ شما هرگز تصمیم به فرار نگیرد.

اگر سگ نر شما بوی ماده ای را در نزدیکی بوی خود حس کند، به خصوص اگر او در ماهیانه باشد، تلاش زیادی می کند تا از حصار بپرد و پیش او برود. ماده ها، به ویژه ماده هایی که در ماهیانه هستند، ممکن است فرار کنند و به دنبال جفت خود بگردند. عقیم کردن سگ نر و عقیم کردن سگ ماده می تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

سگ شما در حال شکار است

بسیاری از سگ ها به راحتی از نرده ها می پرند یا از حیاط فرار می کنند تا یک اسم حیوان دست اموز، سنجاب یا یک طعمه دیگر را تعقیب کنند. در حالی که این امر در نژادهای شکاردار مانند هاسکی ها کمی رایج تر است، تقریباً همه سگ ها به طور طبیعی از تعقیب حیوانات کوچک کرکی لذت می برند.

رها کردن سگ خود بدون مراقبت برای تعقیب سنجاب ها یا خرگوش ها تقریباً همیشه منجر به سگی می شود که بیشتر و بیشتر از این سرگرمی لذت می برد. حتی اگر سگ شما معمولاً برای تعقیب یک سنجاب از حصار نمی پرد، گاهی اوقات تعقیب و گریز آنقدر سرگرم کننده است که متوقف نمی شود.

نظارت بر سگ خود، دادن آموزش های بهتر به او می تواند به جلوگیری از فرار سگ شما برای تعقیب حیوانات دیگر کمک کند.

سگ شما ترسیده است

حتی خوش رفتارترین سگ ها نیز اگر به اندازه کافی ترسیده باشند، ممکن است سعی کنند فرار کنند. این مشکل به ویژه در طوفان های تابستانی یا آتش بازی رایج است. در تلاشی ناامیدکننده برای فرار از صداهای وحشتناک، سگ‌ها ممکن است از پنجره‌ها بپرند، از درهای صفحه نمایش رد شوند یا حتی از نرده‌های بلند بالا بروند.

ایمن نگه داشتن سگ خود در هنگام طوفان های تند و آتش بازی به ایمن نگه داشتن سگ شما کمک می کند. سگ خود را در داخل نگه دارید و تمام تلاش خود را برای تسکین ترس او از صداهای بلند با خوراکی های آرام بخش، انجام دهید.

چگونه جلوی فرار سگ خود را بگیریم

استراتژی اصلی برای جلوگیری از فرار سگ شما نسبتاً ساده است: فرار را سخت تر کنید. سگ خود را بدون مراقبت در فضای باز رها نکنید. اگر حصار ندارید، آن را بسازید. اگر حصار دارید، آن را بلندتر کنید. این غلتک های لغزنده به سگ شما کمک می کنند از پریدن حصار شما جلوگیری کنند و بسیار مفید هستند. از بند استفاده کنید یا سگ خود را بدون مراقبت در بیرون رها نکنید. هم نرده های زیرزمینی و هم قلاده های الکترونیکی پتانسیل سوزاندن سگ شما را دارند و حتی با افزایش تهاجم در اطراف خطوط املاک مرتبط هستند .

مطمئناً، حصار و نظارت ایمن کمک خواهد کرد. اما اگر سگ شما واقعاً بی حوصله، ترسیده یا انگیزه فرار دارد، ممکن است هنوز راهی برای خروج پیدا کند. حتی اگر بتوانید با نرده های خوب از فرار سگ خود جلوگیری کنید، ممکن است سگ شما همچنان بی حوصله یا ترسیده باشد!

هنگامی که حصار امن است و شما می دانید که چرا سگ شما سعی می کند فرار کند، مهم است که ریشه مشکل را درمان کنید:

برای جلوگیری از انگیزه جنسی، سگ های خود را عقیم کنید. این به کاهش میل هورمونی به پرسه زدن کمک می کند، اما اگر سگ شما سال هاست که در حال پرسه زدن بوده است، لزوماً این عادت را تغییر نمی دهد!

به سگ های حوصله کار دیگری بدهید، مانند جویدن اسباب بازی یا چوب . اکثر سگ ها هر روز حداقل با چند اسباب بازی جویدنی و پازل بهترین کار را انجام می دهند، به خصوص وقتی تنها می مانند.

ورزش را افزایش دهید تا سگ شما نیازی به پیاده روی نداشته باشد. برخی از سگ ها برای شاد بودن به بیش از یک ساعت پیاده روی یا دویدن در روز نیاز دارند! برای سگ‌های طعمه‌دار، سعی کنید از یک میله معاشقه استفاده کنید تا به او اجازه دهید غرایز خود را در یک محیط امن بیرون بکشد.

به سگ خود کمک کنید با صداهای بلند احساس راحتی بیشتری کند. ابزارهایی مانند خوراکی‌های آرام‌بخش و دستگاه‌های نویز سفید می‌توانند کمک کنند، اما بیشتر سگ‌ها واقعاً به کمک با استفاده از حساسیت زدایی سیستماتیک و ضدتهویه نیاز دارند. اپلیکیشن‌هایی مانند Train Away می‌توانند در این مورد کمک کنند!

اگر سگ شما به پرسه زدن ادامه می دهد، ممکن است وقت آن رسیده که از یک مربی کمک بگیرید. یک مربی به شما کمک می کند تا یک برنامه آموزشی تهیه کنید که سگ شما را ایمن نگه دارد و از فرار مجدد اجتناب کند!

اگر انگیزه فرار سگ شما به دلیل تعقیب طعمه یا ترس باشد، مربیان بسیار مفید هستند.

به این وب سایت رای دهید