چرا سگ ها از دامپزشک می ترسند؟

چرا سگ ها از دامپزشک می ترسند؟

0 دیدگاه 2 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 451
چرا سگ ها از دامپزشک می ترسند؟
ترس از رفتن به دامپزشکی یک اضطراب رایج در سگ ها است . حتی یک سگ اجتماعی نیز ممکن است در حالی که سعی می کنید آن را از درب مطب دامپزشک خود خارج کنید، دم خود را خم کند. چرا سگ ما باید از دامپزشک بترسد؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در حالی که سگ شما ممکن است هرگز از رفتن پیش دامپزشک خوشحال نباشد، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش اضطراب حیوان خانگی خود در زمانی که احساس می کند باید نزد دامپزشک برود، انجام دهید.

چرا سگ ها از دامپزشک می ترسند؟

شایع‌ترین دلیلی که سگ‌ها از رفتن به دامپزشک اضطراب پیدا می‌کنند این است که این ترس برای آنها آسیب‌زا است. به محض اینکه از در عبور می کنید، سگ شما توسط بوها و صداهای عجیب و غریب بمباران می شود. این احتمال وجود دارد که در حین حضور با حیوانات دیگری برخورد کنید، که مطمئناً می تواند سطح اضطراب سگ شما را نیز افزایش دهد. سگ شما توسط تکنسین دامپزشکی مهار می شود در حالی که دامپزشک آن را معاینه می کند، احتمالاً واکسن می زند و خون می گیرد. این نوع رفتار ناآشنا توسط غریبه ها می تواند باعث سردرگمی و ترس سگ شما شود. اگر سگ شما مریض یا مجروح است، در حال حاضر احساس بدی دارد. همه اینها را با هم اضافه کنید و یک تجربه بسیار آسیب زا برای سگ خود خواهید داشت. جای تعجب نیست که بسیاری از سگ ها از رفتن به دامپزشکی ترس دارند.

چگونه ترس را متوقف کنیم

خبر خوب این است که اگر بخواهید زمان و تلاش لازم را صرف کنید، می‌توان از ترس سگ‌ها از دامپزشک جلوگیری یا غلبه کرد. حتی اگر ترس به طور کامل از بین نرود، ممکن است تا حد زیادی از اضطراب سگ خود کم کنید. در نهایت، حتی ممکن است بتوانید سگ خود را به دامپزشکی علاقه مند کنید .

چند روش را امتحان کنید تا به شما کمک کند معاینه بعدی سگتان را برای هر دوی شما آسان تر کند، اما به خاطر داشته باشید که بسته به شدت اضطراب، ممکن است لازم باشد دامپزشک خود را در یافتن راه حل مناسب مشارکت دهید.

امتحانات را در خانه تمرین کنید

بخشی از چیزی که ملاقات با دامپزشک را بسیار ترسناک می کند این است که سگ شما به رفتاری که در طول معاینه دریافت می کند عادت ندارد. با تمرین در خانه می توانید سگ خود را به این نوع جابجایی عادت دهید. هر روز مدتی را به بررسی گوش هایش، مهار کردن، نگاه کردن به دندان هایش و نگه داشتن پنجه هایش اختصاص دهید. ملایم باشید و مطمئن شوید که سگ شما در طول امتحانات تمرینی مورد تحسین و تمجید قرار می گیرد.

به دفتر دامپزشکی به صورت اجتماعی مراجعه کنید

تنها زمانی که برخی از سگ ها به دامپزشک مراجعه می کنند زمانی است که بیمار هستند یا زمان واکسیناسیون آنها فرا رسیده است. سعی کنید با مطب دامپزشک خود هماهنگی هایی را انجام دهید تا چندین بار برای چیزی بیش از یک تماس اجتماعی در آنجا توقف کنید. از مسئول پذیرش بخواهید که به سگ شما چند غذا و نوازش دوستانه بدهد و به زودی ممکن است سگ شما مشتاقانه منتظر بازدید از دامپزشک باشد.

در طول ملاقات های اجتماعی به آرامی رفتن به مطب دامپزشک را تمرین کنید و سگ خود را مجبور نکنید. بگذارید وقت خود را صرف کند تا با ایده راحت شود، نه اینکه آن را بکشید یا حمل کنید. همانطور که سگ خود را به سمت در نزدیکتر می کند، با استقبال و ستایش فراوان پاداش دهید.

دارو برای اضطراب

اگرچه بسیاری از مردم آن را آخرین راه حل می دانند، برخی از سگ ها آنقدر از دامپزشک می ترسند که دارو تنها گزینه است. دامپزشک شما ممکن است بتواند یک داروی ضد اضطراب تجویز کند که قبل از مراجعه به مطب به سگ خود در خانه بدهید. برای موارد خفیف تر، مکمل های غذایی تسکین دهنده اضطراب، آماده سازی های فرمونی و سایر محصولات ممکن است مفید باشند.

شما همچنین می توانید از این به عنوان ابزاری برای تمرین بازدیدهای اجتماعی و مدیریت استفاده کنید. درک این نکته مهم است که سگ زمانی که در حالت اضطراب زیاد است قادر به یادگیری چیزهای جدید نیست. دارو می تواند به کاهش ترس و اضطراب به سطحی کمک کند که سگ بتواند به آموزش و اجتماعی شدن پاسخ دهد و ممکن است برای همیشه مورد نیاز نباشد.

از پوزه بند استفاده کنید

اگر ترس سگ شما آنقدر قوی است که منجر به پرخاشگری می شود، ممکن است بخواهید در طول سفر به دامپزشک از پوزه بند برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ استفاده کنید .

سگ خود را به آرامی در خانه به پوزه خود عادت دهید، به این ترتیب که به طور مرتب پوزه را بپوشد و با تمجید از او استفاده کنید. اگر قبل از اینکه سگ خود را با پوزه بند آشنا کنید تا زمانی که می خواهید برای قرار ملاقات بروید صبر کنید، ممکن است به سرعت پوزه بند را با دامپزشک مرتبط کند و از پوزه بند بترسد. 

دامپزشکی را بیابید که تماس های خانگی برقرار می کند

دامپزشکان بیشتری مایلند برای معاینات و واکسیناسیون های معمول به خانه شما بیایند. ممکن است بتوانید با راحت کردن سگ خود در خانه در طول معاینه، ترس او را کاهش دهید. دامپزشکان سیار را با نظرات خوب که در منطقه شما هستند جستجو کنید.

برخی از بیمارستان‌های دامپزشکی زمانی که نوبت به تسکین اضطراب بیمارشان می‌شود، تلاش بیشتری می‌کنند. پزشکان و کارکنان کلینیک‌های دامپزشکی بدون ترس «زمان را برای تکمیل آموزش/گواهینامه تمرینات رفتاری و بدون ترس برای کمک به حیوانات خانگی ترسناک صرف کرده‌اند.»

  

کمک دریافت کنید

برای شما مهم است که درک کنید که سگ شما بدون توجه به اقداماتی که انجام می دهید بلافاصله ترس از دامپزشک را از بین نمی برد، بنابراین صبور باشید و ثابت قدم باشید. برای کمک به این وضعیت با دامپزشک خود صحبت کنید. دامپزشک و کارکنان او واقعاً می خواهند به شما و سگ شما کمک کنند، اما ارتباط ضروری است. اگر شما و دامپزشک تان نمی توانید از ترس سگ خود عبور کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که از یک مربی یا رفتارشناس سگ کمک بگیرید .

دامپزشکی در منزل

به این وب سایت رای دهید