مشخصات سگ(Teddy Roosevelt Terrier)

مشخصات سگ(Teddy Roosevelt Terrier)

0 دیدگاه 2 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 829
مشخصات سگ(Teddy Roosevelt Terrier)
تدی روزولت تریر یک سگ شکاری کوچک است که به نام بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تدی روزولت تریر ارتباط نزدیکی با رت تریر، یکی دیگر از تریرهای پرورش یافته آمریکایی دارد که بسیار شبیه به تدی روزولت تریر اما با پاهای بلندتر است. تدی روزولت تریر که با محبت به عنوان "تدی" شناخته می شود، کوچک اما پر جنب و جوش است و شخصیتی پرانرژی و سرگرم کننده دارد.

تدی روزولت تریرها اجتماعی و صمیمی هستند و همیشه پر جنب و جوش هستند. آنها سگ های خانوادگی عالی و دوستانی فوق العاده برای کودکان هستند. که به آرامی با آنها رفتار می کنند. به لطف اندازه کوچکشان، تدی روزولت تریرها می توانند با خوشحالی در خانه ها و آپارتمان های کوچکتر زندگی کنند تا زمانی که به اندازه کافی روزانه در فضای باز ورزش کنند. پس از یک روز طولانی بازی و کاوش، تدی روزولت دوست دارند که روی کاناپه در آغوش صاحبانشان باشند. بر خلاف برخی از تریرها، تدی ها تمایل به سگ دوستی دارند و حتی با نژادهای بسیار بزرگتر کنار می آیند. برخی از تدی ها اگر با هم بزرگ شوند، ممکن است در صلح با گربه ها زندگی کنند. با این حال، تدی روزولت تریر قدرت طعمه بالایی دارد (غریزه تعقیب و کشتن موجودات کوچک) بنابراین نمی توان به آنها در اطراف حیوانات خانگی کوچکتر مانند خرگوش، خوکچه هندی و همستر اعتماد کرد.

مشخصات

گروه: تریر (UKC)

وزن: 8 تا 25 پوند

قد: 8 تا 14 اینچ قد در شانه

مو:  کوتاه، متراکم، متوسط ​​سخت تا صاف، با براق

رنگ: هر دو رنگ یا سه رنگ. همیشه باید مقداری سفید داشته باشد

طول عمر:      14 تا 16 سال

سطح محبت         بالا

دوستی               بالا

بچه دوستانه        بالا

حیوانات خانگی دوستانه          متوسط

نیازهای ورزش      بالا

بازیگوشی           بالا

سطح انرژی         بالا

آموزش پذیری       بالا

هوش                 بالا

تمایل به پارس    متوسط

مقدار ریزش مو    متوسط

 

تاریخچه تدی روزولت تریر

زمانی، رت تریر و تدی روزولت تریر دو گونه از نژاد رت تریر در نظر گرفته می شدند. نوع پا بلندتر (رت تریر امروزی) به عنوان رت تریر نوع A و گونه پا کوتاه تر (تدی روزولت تریر امروزی) به عنوان رت تریر نوع B شناخته می شد.

هر دو نوع تریر، تریرهای کوچک، مقاوم و کارآمدی بودند که عملکرد ارزشمندی در حفظ مزارع و خانه ها از موش، و سایر حیوانات موذی داشتند. این تریرها تا حدودی به طور طبیعی رشد کرده اند، بنابراین ما سوابق پرورشی نداریم تا دقیقاً نژادهایی را که در رشد آنها بوده اند مشخص کنیم. با این حال، تصور می‌شود که اجداد رت تریر امروزی و تدی روزولت تریر احتمالاً شامل فاکس تریر صاف، منچستر تریر، بول تریر، بیگل، ویپت، تازی ایتالیایی، و تریر انگلیسی سفید که اکنون منقرض شده است.

در دهه 1990، برخی از علاقه مندان به نژاد به دنبال جدا کردن رت تریرهای نوع A و نوع B بودند. تلاش آنها منجر به ایجاد یک استاندارد نژاد جداگانه برای تدی روزولت تریر و یک باشگاه ملی جدید شد: باشگاه آمریکایی تدی روزولت تریر. باشگاه نام تدی روزولت تریر را برای ادای احترام به رئیس جمهور تئودور روزولت، که صاحب یک تریر کوچک به نام اسکیپ بود، انتخاب کرد که ممکن است ترکیبی از رت تریر یا رت تریر باشد. پرزیدنت روزولت از اسکیپ به خاطر پاک نگه داشتن کاخ سفید از موش ها و دیگر حیوانات موذی تمجید کرد.

Teddy Roosevelt Terrier توسط United Kennel Club به رسمیت شناخته شده است، جایی که بخشی از گروه Terrier است. این بخشی از کلاس متفرقه American Kennel Club است که به این نژاد اجازه می دهد در ورزش های عملکردی شرکت کند در حالی که منتظر شناخت کامل هستند.

 

مراقبت از تریر تدی روزولت

موی کوتاه و صاف تدی روزولت تریر نسبتاً ریزش می کند، اگرچه مسواک زدن منظم کمک می کند تا آن را به حداقل برسانید. هر زمان که تدی روزولت تریر کثیف شد حمام کنید و هر دو هفته یکبار ناخن ها را کوتاه کنید. گوش ها را هر هفته بازرسی کنید تا قرمزی، آلودگی یا بو را پیدا کنید. اگر گوش‌ها کثیف شدند، گوش‌ها را با گوش پاک‌کن مخصوص حیوانات خانگی تمیز کنید و اگر ملتهب به نظر می‌رسند، ترشح بیش از حد یا بوی بد دارند، به دامپزشک خود مراجعه کنید.

تدی روزولت تریرها ورزشی و پر انرژی هستند. آنها به ورزش بسیار بیشتری از آنچه شما ممکن است با توجه به اندازه کوچک آنها تصور کنید، نیاز دارند. پیاده‌روی روزانه خوب است، اما شنا، بازی‌های پرنشاط  فریزبی، یا حتی تمرین برای ورزش‌های رقابتی سگ مانند چابکی، فلای‌بال، اطاعت رالی، را نیز در نظر بگیرید. وقتی بیرون از خانه هستید، تدی خود را در بند نگه دارید. غریزه تعقیب و شکار موجودات کوچک به قدری قوی است که سگ ممکن است وارد جمعیت یا ترافیک شود. باهوش، کنجکاو، و مشتاق جلب رضایت، تدی روزولت تریر تقریباً هر چیزی را می توان آموزش داد. به تمرینات شاد، مفرح و مثبت ادامه دهید، از خوراکی ها یا پاداش های اسباب بازی و تمجید فراوان استفاده کنید. آنها عاشق حفاری هستند و با کمال میل خانه و دارایی شما را از موش، و سایر حیوانات موذی دور نگه می دارند. برای جلوگیری از حفاری تدی روزولت تریر در مکان هایی که ترجیح می دهید به حال خود رها شود، نقاط مورد تایید حفاری را در مناطق خاصی از حیاط تهیه کنید. حتی می توانید از جعبه شنی کودک پر از شن یا خاک استفاده کنید. مخفیانه گنجینه هایی مانند خوراکی ها، جویدن ها و اسباب بازی ها را برای یافتن تدی روزولت تریر خود دفن کنید.

مشکلات رایج سلامتی

اگرچه تدی روزولت تریرها به طور کلی سالم و مقاوم هستند، اما مانند تمام سگ های اصیل ممکن است مستعد ابتلا به بیماری های ژنتیکی خاصی باشند. مشکلاتی که در تدی روزولت تریر شناسایی شده اند عبارتند از: لوکساسیون اولیه عدسی (اختلال دردناک چشمی که باعث گلوکوم می شود)، کندرودیستروفی (نوع شدید بیماری دیسک بین مهره ای) و لوکساسیون کشکک (کاسه زانوهایی که از جای خود می لغزند). باشگاه آمریکایی تدی روزولت تریر توصیه می‌کند که همه تدی‌ها آزمایش‌های ژنتیکی مناسب انجام دهند، غربالگری‌های قلبی برای سلامت قلب دریافت کنند و قبل از پرورش زانوهایشان معاینه و درجه‌بندی شوند.

 

مشخصات نژاد سگ (Yorkie)

رژیم غذایی و تغذیه

برای جلوگیری از تغذیه بیش از حد تدی روزولت تریر، مقادیر اندازه گیری شده را دو بار در روز سرو کنید. تغذیه رایگان (پر نگه داشتن کاسه همیشه) می تواند منجر به افزایش وزن شود که می تواند به مفاصل و کمر فشار وارد کند و همچنین باعث سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت شود. از طرف دیگر، برخی از تدی‌های بسیار فعال ممکن است به غذای بیشتری برای سوخت بدن خود نیاز داشته باشند. اگر مطمئن نیستید که چقدر غذا بدهید، با دامپزشک یا پرورش دهنده خود مشورت کنید.

تدی روزولت تریر یک نژاد نسبتا جدید و کمیاب است، بنابراین ممکن است پیدا کردن پرورش دهنده ای که توله سگ در دسترس داشته باشد سخت باشد.

 

به این وب سایت رای دهید