نژاد گربه Ocicat

نژاد گربه Ocicat

0 دیدگاه 6 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 493
نژاد گربه Ocicat
اوسیکات یک گربه سان با ظاهر وحشی است که ترکیبی از نژادهای مو کوتاه حبشی، سیامی و آمریکایی پرورش داده شده است. اوسیکات علیرغم ظاهرش کاملاً خانگی، اجتماعی و بازیگوش است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اوسیکات هوشمند و پرانرژی همچنین ممکن است از کاوش ایمن در فضای باز لذت ببرد، که وقتی آموزش راه رفتن بر روی تسمه یا ژاکت و بند پیاده روی را داشته باشد، می تواند این کار را انجام دهد.

رنگ خز گربه اوسیکات،خالدار آبی، آبی/نقره ای، خالدار نقره ای، دارچینی خالدار، دارچینی/نقره ای، خالدار حنایی، حنایی/خالی نقره ای، خالدار شکلاتی، شکلاتی/نقره ای خالدار، نقره ای خالدار و قهوه ای خالدار

رنگ چشم: همه رنگ‌ها با خط چشم لبه‌دار ظاهر می‌شوند

طول عمر:     10 تا 15 سال

سطح محبت         بالا

دوستی               بالا

حیوانات خانگی دوستانه بالا

نیازهای ورزش       بالا

بازیگوشی            بالا

سطح انرژی          بالا

هوش                  بالا

تمایل به میو کردن   بالا

مقدار ریزش مو        کم

تاریخچه Ocicat

اولین اوسیکات در سال 1964 در نتیجه پرورش آزمایشی توسط ویرجینیا دالی متولد شد. او سعی کرد یک سیامی "Abypoint" بوجود آورد یک سیامی با نشانه های رنگی مشابه حبشی. یک نر حبشی سرخ رنگ، به نام دالایی دتا تیم سلن، به نقطه مهر و مومی سیامی به نام دالای تامبوی پتر پرورش داده شد که منجر به ایجاد بستری شد که دالایی او، یک ماده از آن بستر، به نژاد شکلاتی سیامی، Whitehad Elegante Sun، پرورش داده شد و از فرزندان آنها بچه گربه های سیامی با نقاط حبشی به وجود آمد.

دکتر کلاید کیلر، متخصص ژنتیک، به یک گربه خانگی که ظاهری به شکل اولت داشت، علاقه مند شد. او می خواست یک گربه اهلی را ببیند که می تواند شبیه برخی از گربه های وحشی منقرض شده، به ویژه گربه ماهیگیری خالدار مصری باشد. دالی مسابقه را تکرار کرد، که یک نر خالدار مایل به قهوه ای به وجود آمد که او آن را دالایی داتسون برای استفاده در پروژه جدید نامید

ocicat در سال 1966 توسط انجمن علاقه مندان به گربه برای ثبت به رسمیت شناخته شد. این نژاد همچنین در آگوست 1986 از انجمن بین المللی گربه به عنوان قهرمانی دست یافت. و ocicat توسط انجمن گربه‌پرستان آمریکا و فدراسیون علاقه‌مندان به گربه تأیید شده است.

مراقبت از Ocicat

خز متراکم کوتاه ocicat نیاز به نظافت کمی دارد. مسواک زدن با شانه کاری لاستیکی انجام خواهد شد. صیقل دادن با پارچه بابونه درخشندگی را نشان می دهد. ناخن ها را باید مرتباً کوتاه کرد (بهتر است بچه گربه را زودتر آموزش دهید تا این را بپذیرد) و یک پایه خراش مقوایی (ترجیحاً بیش از یک) ناخن ها را به خوبی تراشیده نگه می دارد و مبلمان شما را نجات می دهد. 

این گربه ها بدنی محکم و عضلانی دارند و پاهایی با طول متوسط ​​برای حمایت از بدن ورزشی خود دارند. از آنجایی که زندگی در خانه برای اوسیکاها (و همچنین هر گربه ای) ترجیح داده می شود، یک درخت گربه بلند برای بالا رفتن، دسترسی به مناظر بیرونی و اسباب بازی های فراوان برای هدایت انرژی آنها فراهم کنید. گربه ها به فضای عمودی و همچنین فضای افقی نیاز دارند.

گفته می شود که Ocicat ها شخصیتی شبیه سگ دارند و به سرعت با اعضای خانواده و بازدیدکنندگان معاشرت می کنند. آنها در یک خانه شلوغ خوشحال هستند و ترجیح می دهند برای مدت طولانی تنها نمانند.

مشکلات رایج سلامتی

پرورش دهندگان مسئول گربه های خود را به طور کامل برای هر گونه مشکل بهداشتی شناخته شده و ناشناخته مرتبط با این نژاد بررسی می کنند. اوسیکات ممکن است مستعد ابتلا به چندین مشکل بهداشتی باشد:

آمیلوئیدوز کبدی یا کلیوی ، یک بیماری ارثی احتمالی است که زمانی رخ می دهد که یک پروتئین نامحلول به نام آمیلوئید در اندام هایی مانند کلیه ها یا کبد رسوب می کند. منجر به ضایعات، اختلال عملکرد و در نهایت نارسایی اندام می شود.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک ، یک بیماری شایع قلبی که بسیاری از نژادهای گربه را تحت تاثیر قرار می دهد، باعث ضخیم شدن دیواره های قلب، به ویژه بطن چپ می شود.

رژیم غذایی و تغذیه

بدن قوی و ورزشی یک ocicat برای حفظ سلامت و انرژی خود به یک رژیم غذایی مناسب برای گونه ها نیاز دارد. غذاهای بدون غلات اغلب ترجیح داده می شوند، مانند رژیم های غذایی خام. از تغذیه انواع غذاها نترسید. از بدخلق شدن گربه جلوگیری می کند و از کمبود تغذیه ای که ممکن است در اثر تغذیه با یک برند به آنها رخ دهد، جلوگیری می کند. و در مورد نیازهای غذایی گربه خود با دامپزشک خود صحبت کنید.

ocicat ها : گربه کاملا اهلی با ظاهری وحشی و عجیب و غریب هستند، شخصیت بازیگوش، پرانرژی و سگ مانندی دارند. آنها اجتماعی، با دیگر گربه‌ها و سگ‌ها به خوبی کنار می‌آید. و مستعد ابتلا به بیماری هایی است که بر کبد، کلیه، قلب و لثه ها تأثیر می گذارد.اسیکات، ممکن است رژیم غذایی  حاوی پروتئین های بدون غلات یا خام را ترجیح دهد.

به این وب سایت رای دهید