مراقبت از پنجه سگ

مراقبت از پنجه سگ

0 دیدگاه 6 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 427
مراقبت از پنجه سگ
پنجه های سگ خیلی حساس می باشند و اگر آن را برای پیاده روی بیرون نبرید ممکن است نرم بماند و آسیب پذیری بالایی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، با مراقبت هایی که در اینجا آورده شده است می توانید به بهترین شکل از پنجه های سگ خود مراقبت کنید.

ترس از کوتاه کردن ناخن

شنا کردن، به ویژه در آب گرم، می تواند به سگ شما کمک کند تا آرام شود و همچنین انرژی او را تخلیه کند. اگر سگ کوچکی دارید، حتی به استخر هم نیاز ندارید. می توانید از یک وان کوچک آب استفاده کنید. به سادگی سگ را در کناره ها نگه دارید و اجازه دهید پارو بزند. اگر سگ شما در مورد آب مطمئن نیست، با نگه داشتن او روی شیب شروع کنید، فقط اجازه دهید نیمه پایینی او آب را لمس کند. صبر کنید تا سگ شما شروع به پارو زدن با پاهای جلویی خود کند و سپس می توانید به آرامی نیمه جلوی او را در آب پایین بیاورید. اگر سگ شروع به پاشیدن به اطراف کرد و وحشت کرد، با آرامش دوباره سگ را به حالت شیب دار برگردانید - در حالی که نیمه پشتی سگ آب را لمس می کند. سپس هنگامی که سگ آرام شد و دوباره با پاهای جلو شروع به دست و پا زدن کرد، او را دوباره به داخل بفرستید! این کار را تا زمانی که با آب راحت شود ادامه دهید.

هنگامی که سگ شما به پایین ترین سطح انرژی رسید، با گرفتن یک پنجه و ارائه ناخن گیر به آن بدون بریدن چیزی شروع کنید. سپس او را دوباره به داخل آب بفرستید تا انرژی بیشتری تخلیه کند. در عین حال، ناخن های او را نرم می کنید، بنابراین کوتاه کردن آنها در واقع آسان تر خواهد بود. سپس بعد از یک دور دیگر شنا، ناخن گیر را دوباره ارائه می دهید. این بار کمی کاهش دهید، فقط به او اجازه دهید آن را تجربه کند و واکنش او را ببیند. اگر وحشت کرد، سمت راست او را برای آب درمانی بیشتر بفرستید، اما اگر سگ آرام بود، تمام پا را انجام دهید – و سپس او را به داخل آب برگردانید! به این ترتیب، به سگ وقت نمی‌دهید تا بر روی ناخن کوتاه تمرکز کند، در عوض او روی آب تمرکز می‌کند. ما یک چالش را با چالش دیگر عوض می کنیم!

درمان تاول روی پنجه ها

سگ‌هایی که عادت به پیاده‌روی ندارند، درست مانند انسان‌هایی که بدون کفش راه می‌روند، روی پدهایشان تاول می‌زند. در درازمدت، سهل‌انگاری و افزایش آهسته مدت زمانی که سگ شما روی پیاده‌رو راه می‌رود، باعث ایجاد پینه‌ها می‌شود. پس از بهبودی تاول‌ها، همچنان می‌توانید پیاده‌روی طولانی‌تری انجام دهید، اما روی سطوح نرم‌تر، مانند چمن، زمین‌های جنگلی، و زیر برس، یا با چکمه‌هایی برای محافظت از پاها، تنها به راه رفتن سیمانی اجازه می‌دهید تا زمان بیشتری برای رشد پینه‌ها افزایش یابد.

تاول ها را با آب تمیز نگه دارید. از پراکسید استفاده نکنید. باعث کند شدن روند بهبودی خواهد شد. از نئوسپورین دو بار در روز استفاده کنید تا زخم ها خوب شوند. اگر به داروی ضد درد نیاز دارید، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا با بهبود زخم ها، داروی ضد درد غیر استروئیدی را به خانه می فرستند یا خیر. فقط تاول های بسیار شدید نیاز به آنتی بیوتیک دارند، اما اگر مطمئن نیستید، باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

نمک و یخ زدا می توانند سمی باشند

توجه داشته باشید که نمک و اکثر یخ زداها می توانند برای دوستان سگ ما سمی باشند . سعی کنید سگ خود را از جاده ها و پیاده روهایی که به شدت با نمک و یخ زدای شیمیایی درمان شده اند دور نگه دارید. یخ زداهای دوستدار حیوانات خانگی برای استفاده در پیاده روها و مسیرهای شخصی شما وجود دارد و شما باید همسایگان خود را تشویق کنید که این کار را انجام دهند.

به این وب سایت رای دهید