چند بار باید به گربه ام غذا بدهم؟

چند بار باید به گربه ام غذا بدهم؟

0 دیدگاه 7 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 383
چند بار باید به گربه ام غذا بدهم؟
هیچ پاسخ سریع و آسانی برای دفعات تغذیه یک گربه یا بچه گربه وجود ندارد، از جمله سن و سلامت نسبی گربه شما، تعداد گربه شما، محیط خانه خود و همچنین نوع غذای شما

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، یک مراقب که در خانه می ماند می تواند چندین بار در روز غذای کنسرو شده را به بچه گربه ها یا گربه های سالمند بدهد . از سوی دیگر، یک صاحب مجرد، بیشتر به غذای خشک گربه، با مکمل های غذای کنسرو شده در صبح زود و آخر شب، متکی است.

دفعات تغذیه بچه گربه ها با غذای کنسرو شده

بچه گربه ها برای رشد و انرژی تقریباً دو برابر گربه های بالغ به مواد مغذی نیاز دارند. بدیهی است که شکم آنها نمی تواند مقدار زیادی غذا را تحمل کند. بنابراین، دقیقاً مانند نوزادان انسان، در ابتدا به تغذیه مکرر نیاز دارند و با رشد آنها کاهش می یابد. در این مدت وزن کردن مرتب بچه گربه ها مهم است تا مطمئن شوید که به طور منظم چاق می شوند، اما بیش از حد چاق نمی شوند. گرسنگی آنها معمولاً راهنمای بسیار خوبی برای تعیین اینکه آیا آنها تغذیه کافی دارند یا خیر است. بهتر است بچه گربه های زیر هشت هفته در کنار گربه مادر باقی بمانند. از طرف دیگر، بچه گربه می تواند در پنج هفتگی، به تدریج با یک غذای کنسرو شده خوب تغذیه شود (جایگزین شیر بچه گربه). توجه: من توصیه نمی کنم به بچه گربه ها شیر کامل بدهید، زیرا بسیاری از گربه ها به آن حساسیت دارند. با نزدیک شدن به شش هفتگی بچه گربه، مقدار KMR را می توان به تدریج کاهش داد، تا زمانی که بچه گربه به تنهایی غذای کنسرو شده را بخورد.

توجه : این دستورالعمل ها به تغذیه با غذاهای کنسرو شده اشاره دارد.

در 6 هفته: سه بار یا بیشتر تغذیه کوچک، به طور منظم در طول روز. مطمئن شوید که بچه گربه را به طور منظم وزن کنید و وزن او را در نمودار تاریخ ثبت کنید تا رشد آن را پیگیری کنید.

در هفته 12: مقدار هر وعده غذایی را افزایش دهید و به تدریج آنها را به سه وعده در روز تقسیم کنید.

حدود 6 ماهگی: می توانید به تدریج وعده های غذایی را به دو بار در روز تقسیم کنید.

غذا دادن به گربه های بالغ

اگر بچه گربه افزایش وزن بیش از حد نشان دهد، در سن یک سالگی به عنوان یک "بزرگسال" در نظر گرفته می شود و تا حدود نه سال آینده، ممکن است یک یا دو بار در روز با غذای "نگهداری" بزرگسالان با مکمل های غذای خشک تغذیه شود. 

غذای خشک

دامپزشکان می گویند غذای خشکی که برای راحتی مراقب داده می شود، تا زمانی که کامل و متعادل باشد، نیازهای غذایی گربه را برآورده می کند. گربه‌ها با رژیم غذایی انحصاری از غذاهای خشک زندگی طولانی و شادی داشته‌اند، و برای مراقبان شاغل، گربه‌های بالغ ممکن است صبح و شب با غذای کنسرو شده تغذیه شوند.

گربه های سالمندان و با نیازهای خاص

گربه‌های مسن‌تر می‌توانند در برنامه غذایی یکسانی نسبت به گربه‌های بالغ باشند.بهتر است در مورد این گربه ها دستورالعمل های دامپزشک خود را برای تغذیه، هم از نظر برنامه و هم از نظر نوع غذا، دنبال کنید.

 

به این وب سایت رای دهید