اصول مدفوع سالم پرندگان

اصول مدفوع سالم پرندگان

0 دیدگاه 7 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 559
اصول مدفوع سالم پرندگان
تشخیص اینکه دقیقاً چه چیزی "طبیعی" در مورد مدفوع پرندگان است، می تواند دشوار باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اکثر صاحبان پرندگان شنیده اند که نظارت بر مدفوع دوست پردارشان برای علائم بیماری مهم است. ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما تجزیه و تحلیل مدفوع پرنده از نظر رنگ، بافت، و عوامل دیگر می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت حیوان خانگی شما کند.

رنگ ها

مدفوع سالم پرنده می تواند مجموعه ای از رنگ ها را نشان دهد و همچنان "عادی" در نظر گرفته شود. پرنده شما احتمالاً انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات تازه ، انبوهی از دانه های مختلف و انواع گلوله های چند رنگی را مصرف می کند، اگر غذای پرنده خود را با یک رژیم غذایی تجاری در دسترس تکمیل کنید. رنگ های غذایی موجود در این گلوله ها، همراه با رنگ های طبیعی غذاهای تازه ای که پرنده شما می خورد، به طور طبیعی رنگین کمانی از رنگ ها را در مدفوع خود ایجاد می کند.

با این حال، اگر متوجه شدید که مدفوع پرنده شما به طور ناگهانی تغییر رنگ می دهد، می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی شدید باشد که نیاز به توجه فوری دامپزشکی دارد.

بافت ها

بافت فضولات نیز بر اساس رژیم غذایی پرنده شما متفاوت خواهد بود. با این حال، هنگام تجزیه و تحلیل مدفوع پرنده خود برای اطمینان از سالم بودن آن، نکات خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. مدفوع نباید نه خیلی مرطوب و نه خیلی خشک باشد. یک قانون سرانگشتی این است که مدفوع باید شبیه قوام خمیردندان باشد، زیرا تشابه کمتر نفرت انگیزی ندارد. مراقب مدفوع‌هایی باشید که بسیار تیره هستند یا به نظر می‌رسند "قیر" هستند، زیرا این می‌تواند نشانه خونریزی داخلی باشد که نیاز به مراقبت فوری دامپزشکی دارد.

بوها

به طور کلی، مدفوع پرنده شما باید بوی کمی تولید کند یا اصلاً بویی نداشته باشد. مدفوع که بیش از حد بدبو به نظر می رسد می تواند نشان دهنده عفونت، مشکلات روده ای یا انواع دیگر بیماری باشد. این بدان معنا نیست که شما باید پایین بیایید و فضولات پرنده خود را بو کنید. که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. در عوض، هنگامی که پرنده از حمام استفاده می کند، توجه کنید و ببینید که آیا بوی قابل توجهی در اطراف قفس پخش می شود یا خیر. اگر بینی شما چیزی را تشخیص داد که در مورد بو "درست" نیست، احتمالاً ایده خوبی است که برای ارزیابی با دامپزشک پرنده خود تماس بگیرید.

وجود مایعات

بر خلاف پستانداران و انواع دیگر حیوانات، مدفوع پرندگان به طور معمول جامد نیست. در عوض، باید مقدار مناسبی از مایع در ضایعات یک پرنده سالم وجود داشته باشد، زیرا آناتومی پرندگان مکانیسم جداگانه ای برای حذف زباله های مایع از بدن آنها ندارد.

در عوض، ادرار و مدفوع به طور همزمان دفع می شوند. ادرار موجود در مدفوع پرندگان معمولاً خود را به صورت مایعی سفید رنگ و خمیری نشان می دهد و معمولاً حدود 30 تا 50 درصد از حجم مدفوع را تشکیل می دهد. در حالی که این می تواند کمی متفاوت باشد بدون اینکه دلیلی برای زنگ خطر باشد، اگر می ترسید که مایعات کم یا زیاد در ضایعات پرنده شما وجود داشته باشد، حتما باید به دامپزشک پرندگان خود گزارش دهید.

اندازه و مقدار

همانطور که انتظار می رود، حجم مدفوع پرنده نسبت به اندازه پرنده ای است که آنها را تولید می کند. به عبارت دیگر، پرندگان کوچک فضولات کوچکتری تولید می کنند و پرندگان بزرگتر فضولات بزرگتری تولید می کنند. بسته به رژیم غذایی، تغییرات جزئی در مقدار طبیعی مدفوع برای هر پرنده قابل انتظار است، اما هر گونه تغییر شدید در اندازه یا دفعات مدفوع پرنده باید توجه داشته باشید و به دامپزشک خود اطلاع دهید. مجدداً، توجه به مدفوع پرنده هنگام تمیز کردن قفس، بهترین زمان برای تست سالم بودن پرنده شمااست. 

به این وب سایت رای دهید