آب و سلامت سگ شما

آب و سلامت سگ شما

0 دیدگاه 9 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 315
آب و سلامت سگ شما
وقتی نوبت به تغذیه سگ شما می رسد، آب حتی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی هم مهم تر است .

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بدن سگ شما به طور طبیعی در تمام روز آب از دست می دهد. آنها با تعریق از طریق پنجه های خود و هنگام نفس کشیدن آب از دست می دهند. و با ادرار کردن و مدفوع آب از دست می دهند.

چقدر آب کافی است؟

یک قانون کلی خوب: مطمئن شوید که سگ شما روزانه حداقل 1 اونس آب به ازای هر پوند وزنش دریافت می کند. این بدان معناست که یک سگ 20 پوندی هر روز حداقل به 20 اونس آب نیاز دارد. این بیش از 2 فنجان یا به اندازه برخی بطری های آب یا نوشابه است.

برای کمک به پیگیری میزان آبی که سگتان می‌نوشد، یادداشت کنید که کاسه آب او را چقدر پر کرده‌اید و سطح آن روز بعد چقدر کاهش یافته است.

مقدار زیادی آب در دسترس داشته باشید

کاسه آب را جایی بگذارید که سگ شما به راحتی به آن برسد. از آنجایی که سگ ها می توانند در حین نوشیدن کاسه را بکوبند، از کاسه ای استفاده کنید که واژگون نشود و نریزد.

کاسه را روزانه تمیز کنید. اغلب دوباره پر کنید تا منبع آب تازه بماند.

هر زمان که شما و سگتان در خارج از منزل بازی می کنید به خصوص وقتی هوا گرم است آب خنک همراه خود بیاورید تا بنوشد. اگر سگ شما در روزهای گرم بیرون می ماند، یخ را به کاسه آب اضافه کنید.

برخی از سگ ها از نوشیدن از توالت خوشحال می شوند. اما این منبع تمیزی از آب نیست! درب توالت را بسته نگه دارید تا سگ شما به آن دسترسی نداشته باشد.

نشانه های کم آبی بدن

وقتی سگ ها آب کافی نمی نوشند یا اگر آب زیادی از دست بدهند، دچار کم آبی می شوند. سگ‌های مسن‌تر و سگ‌هایی که بیمار، باردار یا شیرده هستند به راحتی دچار کم آبی می‌شوند.

علائم کم آبی بدن عبارتند از:

انرژی کم

علاقه ای به خوردن ندارد

دهان خشک

شما می توانید از این دو راه برای بررسی سریع سگ خود از نظر کم آبی نیز استفاده کنید. اگر پاسخ طبیعی نباشد، نشانه کم آبی احتمالی است.

به آرامی روی لثه های سگ خود فشار دهید تا زمانی که فشار یک نقطه روشن ایجاد کند. هنگامی که انگشت خود را بردارید، رنگ عادی باید بلافاصله برگردد. همچنین لثه ها باید نرم و مرطوب شوند.

اگر فکر می کنید ممکن است سگ شما دچار کم آبی شده باشد، فورا او را نزد دامپزشک ببرید.

مراقب اسهال در سگ خود باشید. بسیاری از مشکلات سلامتی می توانند باعث اسهال شوند، از جمله عفونت های ناشی از باکتری ها، ویروس ها و کرم ها. بیماری به نام پاروویروس باعث استفراغ شدید و اسهال می شود. و چون سگ شما با اسهال آب بیشتری از دست می دهد، اسهال می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

سگ خود را سالم نگه دارید. برای کمک به پیشگیری از این بیماری ها:

سگ خود را مرتباً واکسینه کنید.

آنها را از مواد غذایی مانده و زباله دور نگه دارید.

با دامپزشک خود در مورد درمان هایی برای دفع عفونت های انگلی صحبت کنید .

علائم و دلایل کم آبی توله سگ

 

به این وب سایت رای دهید