سگ های فنجانی

سگ های فنجانی

0 دیدگاه 11 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 1298
سگ های فنجانی
سگ های فنجانی کوچک و بسیار جذاب هستند، اما آیا سگ های فنجانی واقعاً آنقدر کوچک می مانند؟ آیا آنها حیوانات خانگی خوبی هستند؟ و شاید مهمتر از همه، آیا آنها سالم هستند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ‌های فنجانی ، که به عنوان سگ‌های کوچک شناخته می‌شوند، در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند. 

متأسفانه، افسانه ها و باورهای غلط زیادی در مورد سگ های فنجانی وجود دارد. به ویژه در مورد سلامتی آنها، تصمیم گیری آگاهانه می تواند تفاوت بین آوردن یک سگ سالم و یک سگ ناسالم به خانواده باشد.

قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، مهم است که ویژگی هایی را که در واقع سگ "فنجان چای" را تعریف می کنند، درک کنیم.

اگرچه هیچ نژاد واحدی از سگ های فنجان چای وجود ندارد، بلکه تعدادی از نژادها مانند پامرانین ها، چیهواهواها و مالتی ها را می توان به صورت میکرو پرورش داد. یک محدوده وزنی وجود دارد که می تواند سگ را به عنوان فنجان چای واجد شرایط کند. سگ‌های فنجانی ممکن است کمتر از دو پوند باشد و در صورت رشد کامل، کمتر از 17 اینچ اندازه بگیرند. علاوه بر این، نژادهای "اسباب بازی" شامل هر سگی می شود که وزن آنها کمتر از 15 پوند باشد، بنابراین سگ های فنجانی را می توان بخشی از طبقه بندی "اسباب بازی" نیز در نظر گرفت.

سگ های " فنجانی " چگونه پرورش می یابند؟

بحث های زیادی در مورد تکنیک های پرورشی که پرورش دهندگان برای تولید چنین سگ های ریز استفاده می کنند وجود دارد. شنیدن آن دشوار است، اما بسیاری از این تکنیک ها می توانند به شدت برای سلامتی و شادی سگ ها مضر باشند. پرورش دهندگان بی پروا یا غیراخلاقی ممکن است از تکنیک هایی مانند:

همخونی به امید تولید یک بستر کامل از سگ های کوچکتر از حد متوسط. همخونی می تواند خطر ارث بردن یک اختلال ژنتیکی مانند کوری یا صرع را افزایش دهد.

توقف رشد توله‌هایشان با سوءتغذیه، که می‌تواند منجر به عدم رشد و همچنین مشکلات جدی در سیستم اسکلتی، گوارشی و عصبی شود.

علاوه بر این، یک پرورش دهنده غیراخلاقی ممکن است به سادگی نژادهای با اندازه معمولی و کوچکتر را به عنوان "فنجانی" به بازار عرضه کند.

این فوق العاده مهم است که قبل از آوردن هر سگی به خانه خود تحقیق کنید. سگ های فنجانی نه تنها بسیار گران هستند، بلکه افزودن یک حیوان خانگی ناسالم به خانواده می تواند عواقب جدی برای اعضای خانواده، سایر حیوانات خانگی و سگ داشته باشد.

گاهی اوقات، یک پرورش‌دهنده اخلاقی، بستری با توله‌های کوچک‌تر از حد متوسط ​​دارد که هنوز هم می‌تواند سلامتی آنها را تضمین کند. این ممکن است یک اتفاق نادر باشد، اما اخلاقی ترین راه برای یافتن یک سگ فنجانی است. از آنجایی که دانستن منشأ توله‌ها در فروشگاه حیوانات خانگی دشوار است، نمی‌توانید مطمئن باشید که آن توله‌ها به‌طور غیراخلاقی پرورش داده نشده‌اند.

اگر برای پیدا کردن یک سگ فنجان چای اخلاقی مشکل دارید، ممکن است بخواهید نژادهای سگ اسباب بازی را در نظر بگیرید که سگ های کوچکتر هستند، اما اندازه و وزن سالم تری برای استانداردشان دارند.

مسائل رایج سلامت

نژادهای مختلف سگ مشکلات سلامتی متفاوتی را تجربه می کنند، اما بیماری قلبی، دیابت و مشکلات بینایی مانند آب مروارید در بین همه نژادها رایج است. با این حال، از آنجایی که فنجان های چای بسیار کوچک هستند، اغلب مشکلات سلامتی مربوط به اندازه خود را تجربه می کنند. برخی از نگرانی های رایج در بین فنجان های چای عبارتند از:

هیپوگلیسمی: این افت شدید قند خون می تواند منجر به علائمی مانند لرز، ضعف و تشنج شود. 

وزن ناسالم: سگ‌های کوچک‌تر متابولیسم سریع‌تری دارند که به نوبه خود نیاز به تغذیه مکرر دارند. تغذیه مکرر همراه با ورزش کم یا بدون ورزش می تواند منجر به وزن ناسالم شود.

گاستروانتریت هموراژیک (HGE): طبق برخی مطالعات، سگ های کوچکتر احتمال بیشتری برای ابتلا به گاستروانتریت هموراژیک دارند. علت دقیق HGE ناشناخته است، اما اغلب با اسهال خونی یا استفراغ، بی حالی و کاهش اشتها مشخص می شود. 

شکنندگی استخوان: استخوان‌های سگ فنجانی کوچک‌تر و شکننده‌تر از استخوان‌های سگ‌های بزرگ‌تر است، که آن‌ها را مستعد شکستگی یا شکستگی می‌کند.

سگ های فنجانی نیز بیشتر مستعد پا گذاشتن، نشستن یا انداختن روی آنها هستند، زیرا آنها بسیار ریز هستند. اگر فرزندان خردسال دارید، سگ فنجانی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد.

مهم است که توجه داشته باشید که هر سگ فنجانی این مشکلات را تجربه نمی کند، اما والدین توله های فنجانی باید به خوبی از خطرات آن آگاه باشند.

 

به این وب سایت رای دهید