آیا لباس پوشاندن به سگ ها درست است؟

آیا لباس پوشاندن به سگ ها درست است؟

0 دیدگاه 13 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 1231
آیا لباس پوشاندن به سگ ها درست است؟
بسیاری بر این باورند که سگ یک سگ است و هرگز نباید لباس بپوشد.به نظر شما پوشیدن لباس برای سگ ها ضروری است یا نه؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اینستاگرام مملو از حساب های سگ هایی است که هزاران دنبال کننده دارند. بسیاری از این سگ ها عکس های روزانه در یک لباس کوچک زیبا و جذاب دارند. با این حال، برخی مواقع نیاز به لباس پوشیدن برای سگ خود به نفع رفاه او می کنند. 

هوای سرد

ممکن است بشنوید که افراد استدلال می کنند که سگ نیازی به پوشیدن لباس ندارد. هر نژادی از نظر نوع پوشش و توانایی آنها برای مقابله با هوای زمستانی متفاوت است. به عنوان مثال، یک ویپت دارای پوشش نازک و چربی بدن بسیار کمی است. آنها را با نیوفاندلند مقایسه کنید که دارای پوست دوتایی ضخیم است و برای زنده ماندن در شرایط آب و هوایی سخت پرورش یافته است، و واضح است که کدام یک بیشتر به پوشیدن ژاکت سگی نیاز دارد!

سگ‌ها و توله‌سگ‌های مسن نیز بیشتر از سگ‌های بالغ، فعال و سالم، سرما را احساس می‌کنند.

برای کمک به یک سگ عصبی که احساس امنیت بیشتری کند: اگر سگ عصبی دارید ، ممکن است به تندرشرت یا ژاکت تنگ تر یا تی شرت سگی احساس آرامش کند. نشان داده شده است که فشار "بسیار" ایجاد شده اغلب اثر آرام بخشی دارد.

بعد از عمل یا بیماری

اگر سگ شما یک بیماری پوستی نامطلوب ، آلرژی به علف یا زخم ناشی از یک عمل جراحی دارد، گاهی اوقات قرار دادن آنها در یک لباس یا تی شرت کوچک سگی می تواند به جلوگیری از تحریک بیشتر کمک کند و مانع از ایجاد نگرانی در آنها شود.

همه ما می دانیم که چقدر همه عاشق عکس یک سگ زیبا در لباس جدید هستند. اگر می خواهید چنین عکسی بگیرید،مطمئن شوید که این برای سگ شما سرگرم کننده است، آنها در هیچ چیز دست و پا گیر بیش از حد طولانی رها نمی شوند، و همیشه عکسبرداری را با بسیاری از خوراکی های خوشمزه همراه کنید. برخی از سگ ها عاشق توجهی هستند که هنگام برگزاری یک جلسه لباس پوشیدن به آنها جلب می شود!

برای یک موقعیت خاص

در هالووین،کریسمس و دیگر مناسبت‌های مهم، ما اغلب لباس‌های خاصی را برای سگ‌ها در فروشگاه‌های حیوانات خانگی می‌بینیم.

همه ما دوست داریم که همراهان عزیزمان بخشی از جشن ها باشند . فقط مطمئن شوید که اگر می‌خواهید سگ خود را در لباس هالوین بپوشانید، پوشاندن آن راحت باشد.

اگر سگ شما نشانه هایی از ناراضی بودن یا ترس را نشان می دهد، او را مجبور نکنید. چون در نهایت می‌توانید سگتان را نسبت به خود بی‌اعتماد کنید و می‌تواند واکنش منفی نشان دهد.

اگر لباس آنها را ناراحت کند

اطمینان حاصل کنید که هر چیزی که سگ خود را در آن قرار می دهید، ناراحت کننده نخواهد بود. یک کت باید اندازه مناسب سگ شما باشد. و برایش دست و پا گیر نباشد.

اگر به یک لباس جدید فکر می کنید، مطمئن شوید که خیلی دست و پا گیر نباشد و مانع حرکت یا دید آنها نشود. مراقب باشید که لباس آنقدر سنگین نباشد که باعث داغ شدن بیش از حد سگ شما شود. آن را برای مدت طولانی یا بدون نظارت نگذارید. و مهمتر از همه، فقط اگر مطمئن هستید که سگ شما احساس رضایت می کند، آن لباس را بپوشانید.

به عنوان مثال، اگر سگی احساس سرما می کند و نیاز به پوشیدن کت دارد، مهم است که توله سگ خود را به تدریج به آن عادت دهید. با قرار دادن کت در جایی در نمای ساده سگ شروع کنید تا بتواند به میل خود آن  را بررسی کند. در این مدت حتماً غذاهای خوشمزه زیادی مصرف کنید. 

بسیاری از سگ‌ها اگر به شکلی سرگرم‌کننده و بازی مانند به آنها لباس بپوشانید خیلی بیشتر احساس راحتی و خوشایندی نسبت به این موضوع خواهند داشت.

 

به این وب سایت رای دهید