نژاد گربه مو کوتاه

نژاد گربه مو کوتاه

0 دیدگاه 13 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 653
نژاد گربه مو کوتاه
Exotic Shorthair که بیشتر به دلیل ظاهر متمایز خود شناخته شده است، یکی از اقوام نزدیک به گربه ایرانی است که بسیار محبوب است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، Exotic Shorthair در اصل به عنوان جایگزینی برای نگهداری راحت تر گربه ایرانی پرورش داده شد. در حالی که موی گربه ایرانی نیاز به نظافت روزانه دارد، مراقبت از مو کوتاه، متراکم و مخملی Exotic Shorthair بسیار آسان است. جدا از مو های بسیار متفاوتشان، مو کوتاه و پرشین با استانداردهای یکسانی پرورش یافته اند.

گاهی اوقات به عنوان "پرشین مرد تنبل" شناخته می شود، گربه ای عجیب و غریب با جثه متوسط ​​تا بزرگ است که می تواند پیوندهای قوی و محبت آمیزی با صاحبان خود ایجاد کند، با دیگر حیوانات خانگی و بچه ها کنار بیاید. اگرچه Exotic Shorthair سطح انرژی کمتر و نیازهای ورزشی کمتری دارد، اما با خوشحالی ساعت ها با اسباب بازی های گربه یا اسباب بازی های چوب ماهیگیری بازی می کنند.

از آنجایی که موهای کوتاه عجیب و غریب دارای سطوح انرژی پایین تری هستند، می توانند در انواع مختلف خانه رشد کنند. با این حال، مانند همه نژادهای گربه، مهم است که مو کوتاه های خود را همیشه در داخل خانه نگه دارید. دسترسی به فضای باز آنها را در معرض خطر اتومبیل، حیوانات و سایر خطرات قرار می دهد.

شخصیت شیرین، آرام و بازیگوش Exotic Shorthair و همچنین نیازهای ورزشی و نظافت کم، او را به گزینه ای عالی برای صاحبان گربه برای اولین بار یا خانواده هایی با کودکان یا سایر حیوانات خانگی تبدیل کرده است.

بررسی اجمالی نژاد Exotic Shorthair

وزن: بین 6 تا 13 پوند

طول: بین 1 تا 1.5 فوت طول

مو: کوتاه، متراکم و بسیار شیک، که در الگوهای مختلف مانند نوک تیز، زبانه‌دار و لاک‌پشتی و غیره وجود دارد.

رنگ مو: یکدست سیاه یا سفید، طلایی، نقره ای، دودی، دو رنگ 

رنگ چشم: بیشتر طلایی یا مسی، سبز یا آبی

طول عمر: 15 سال یا بیشتر

ویژگی های موهای کوتاه عجیب و غریب

سطح محبت             بالا

دوستی                   بالا

نیازهای ورزش           کم

بازیگوشی              متوسط

سطح انرژی              کم

هوش                      کم

تمایل به میو کردن      کم

مقدار ریزش مو          کم تا متوسط

تاریخچه مو کوتاه 

گربه‌های ایرانی یکی از پرطرفدارین گربه‌های تاریخ بوده و هنوز هم هستند. با انگیزه محبوبیت این نژاد، پرورش دهندگان مو کوتاه آمریکایی شروع کردند به ترکیب نژاد ایرانی، برمه ای و روسی در خطوط مو کوتاه آمریکایی خود در طول دهه 1950. آنها امیدوار بودند که ظاهر زیبای ایرانی ها را در موهای کوتاه آمریکایی بازسازی کنند .

اگرچه اولین بچه‌گربه ایرانی-آمریکایی کاملاً شبیه به ایرانی‌ها نبودند، اما برخی از ویژگی‌های کلیدی را حفظ کردند مانند صورت‌های گرد، بینی‌های کوتاه و چشم‌های درشت و گرد و موهای کوتاه‌تر و مجلل‌تری داشتند. 

با افزایش محبوبیت این نژاد و گسترش مخزن ژن - تعداد کمتری از نژادهای برمه ای و روسی را در برنامه های پرورش خود قرار دادند تا به کت های کوتاه تر و زیباتر دست یابند. سرانجام، انجمن طرفداران گربه شروع به محدود کردن تعداد دفعات مجاز در مو کوتاه کرد. در سال 1987، آنها Exotic Shorthairs را به طور کامل ممنوع کردند و اجازه دادند فقط با پرشین ها پرورش یابند.

امروزه، Exotic Shorthair یکی از محبوب‌ترین و اصیل‌ترین گربه‌های مو کوتاه است که طبق گفته انجمن گربه‌ها، پس از ایرانی در رتبه دوم قرار دارد.

مراقبت از مو کوتاه

در حالی که ایرانی ها به برس زدن و شانه زدن روزانه نیاز دارند، می توانید انتظار داشته باشید که کت Exotic Shorthair خود را یک یا دو بار در هفته با یک شانه استیل شانه کنید. مهم است که توجه داشته باشید که موهای مو کوتاه به صورت فصلی می ریزند، بنابراین در این مدت برای از بین بردن موهای مرده و سلول های پوست به نظافت و حمام اضافی نیاز دارد. پس از حمام کردن، به آرامی او را با یک حوله نرم خشک کنید و از سشوار استفاده کنید.

از آنجایی که مو کوتاه، صورت صاف تری دارند، از چشمانشان اشک می ریزد. با شستن روزانه صورت Exotic خود می توانید از لک شدن اشک جلوگیری کنید. اگر گربه شما ترشح بیش از حد اطراف چشم دارد، آن را با احتیاط با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید. حتماً از بخش‌های مختلف پارچه برای تمیز کردن هر چشم استفاده کنید. این می‌تواند به جلوگیری از گسترش عفونت کمک کند. اگر چشمان گربه شما قرمز، پوسته پوسته یا ترشح بیش از حد دارد ، در اسرع وقت به دامپزشک خود مراجعه کنید.

مانند هر نژاد دیگری، باید گوش های گربه خود را هر هفته از نظر علائم آسیب یا عفونت معاینه کنید. شما می توانید با یک پارچه نخی نرم، رسوبات مومی و زباله را پاک کنید. از گوش پاک کن پنبه ای خودداری کنید، زیرا می تواند به ساختارهای ظریف گوش داخلی آسیب برساند. اگر گوش های گربه شما قرمز، ملتهب است، به دامپزشک خود مراجعه کنید. اینها ممکن است نشانه های عفونت باشند.

مو کوتاه دارای سطح انرژی پایین تری است و به استراحت یا نوازش با صاحبان خود راضی است. با این حال، آنها بازیگوش هستند و از بازی با اسباب بازی های گربه لذت می برند .

مشکلات رایج سلامتی

پرورش دهندگان اخلاقی اقداماتی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که گربه های سالم تولید می کنند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مو کوتاه شما در مقطعی از زندگی به یک وضعیت سلامتی مبتلا شود (یا نکند). مهم است که علائم و نشانه های بیماری های رایج در مو کوتاه را بدانید.

برخی از مشکلات سلامتی که در بین موهای کوتاه عجیب و غریب رایج است عبارتند از:

بیماری کلیه پلی کیستیک: این وضعیت با بزرگ شدن کلیه ها و عملکرد نامناسب کلیه مشخص می شود. کیست ها معمولاً در 12 ماهگی در گربه های مبتلا دیده می شوند، اما نارسایی کلیه ممکن است سال ها بعد رخ دهد. آزمایش‌های DNA وجود دارد که می‌تواند PKD را شناسایی کند، بنابراین از پرورش‌دهنده گربه خود بخواهید که اثبات کند مادر و پدر پاک شده‌اند.

مشکلات تنفسی: از آنجا که مو کوتاه دارای صورت صاف هستند، ممکن است در تنفس مشکل داشته باشند، به خصوص در هوای گرم و مرطوب. مو کوتاه شما باید همیشه در محیطی با کنترل آب و هوا و دارای تهویه مطبوع نگهداری شود.

رژیم غذایی و تغذیه

رژیم غذایی و تغذیه گربه شما تا حد زیادی به سن، جنس، اندازه و سطح فعالیت آن بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که چقدر یا چند وقت یکبار به مو کوتاه خود غذا بدهید، دامپزشک می تواند به شما کمک کند تا یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای او ایجاد کنید. همچنین می توانید با راهنمای تغذیه که توسط برند غذایی گربه مورد علاقه خود تهیه شده است، مشورت کنید.

غذا دادن بیش از حد به گربه می تواند منجر به چاقی شود که باعث بسیاری از مشکلات سلامتی می شود. مطمئن شوید که گربه خود را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل تغذیه کنید و در حد متعادل غذا بدهید.

نژادهای بیشتر گربه و تحقیقات بیشتر

مانند هر حیوان خانگی، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که مو کوتاه انتخاب مناسبی برای سبک زندگی خانواده شما است. از آنجایی که Exotic Shorthair از نظر نظافت و تحرک ورزشی نیاز به نگهداری زیادی ندارد. و شخصیتی دوست داشتنی، وفادار و آرام دارد، برای اولین بار صاحب گربه یا خانواده هایی با بچه یا سایر حیوانات خانگی انتخابی عالی خواهد بود.

به این وب سایت رای دهید