معرفی درمان پاسخ آلرژیک به گربه سانان

معرفی درمان پاسخ آلرژیک به گربه سانان

0 دیدگاه 7 اردیبهشت 1400 چاپ خبر بازدید: 838
معرفی درمان پاسخ آلرژیک به گربه سانان
محققین در موسسه بهداشت لوکزامبورگ موفق به تعدیل پاسخ آلرژیک برخی افراد به گربه سانان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ،آلرژی به گربه ها پدیده ای است که به سرعت در حال افزایش است و با حساسیت بیش از حد و پاسخ ایمنی بیش از اندازه به برخی از آلرژن های مرتبط با گربه ها بزاق ، غدد و پوست آنها مشخص می گردد.
تظاهرات بالینی آلرژی به گربه ها می تواند از علائم بسیار خفیف تا شرایطی بسیار شدید مانند رینیت ، آسم و یا حتی تظاهرات بالینی کشنده پیش رود.
ارزیابی های صورت پذیرفته توسط دانشمندان حاکی از آن دارد که پاسخ ایمنی بیش از حد به برخی آلرژن های مرتبط با گربه سانان به ویژه پروتئین Fel d1 که به طور معمول در بزاق ، پوست و موی آن ها یافت می شود عامل ظهور چنین علایمی است.
اگرچه استفاده از داروها گزینه‌ای مناسب برای واکنشهای خفیف محسوب می شود اما دانشمندان بر این باورند که ایمنوتراپی اختصاصی آلرژن یا AIT رامی توان درمانی موثر و طولانی مدت برای موارد پیشرفته در نظر گرفت.

 
در این روش مقادیر مشخصی از AIT تا رسیدن به دوز بحرانی که تحمل ایمنی طولانی مدتی را در برابر Fel d1 ایجاد می‌کند تزریق می گردد.
دکتر کتی لئونارد ، محقق ارشد این پروژه و متخصص آلرژی گفت : ما با استفاده از AIT در تلاشیم تا با روش هایی جدید ، افزایش فعالیت های ضد التهابی در مواجهه با گربه سانان را شناسایی نمائیم.
نتایج کامل این مطالعه در نشریه آلرژی که مجله رسمی آکادمی آلرژی و ایمنی شناسی بالینی اروپا محسوب میگردد منتشر شده است.

به این وب سایت رای دهید